Toyota Hybrid - Знам Защо

Categories:Social Marketing

Link :https://www.toyota.bg/toyota-hybrid-zashtoto-znam/

Toyota Hybrid - Знам Защо

Клиентът ни Toyota Balkans се обърна към нас за постигането на една от най-важните цели на компанията за 2016 г. - 100% увеличение на продажбите на гамата хибридни автомобили на компанията.

Предизвикателството​

Направихме задълбочен анализ на таргет потребители по интереси, поведение и trigger-и (поводи за отключване на поведение по фунията за продажба на услугата). На тази база създадохме две детайлни buyer person-и. А за тези “реални потребители” подготвихме детайлна стратегия за достигане, ангажиране и конвертиране.

По време на проучванията ни извлякохме много конкретен insight-и и открихме, че хората не познават достатъчно хибридната технология. Всъщност те очакват друг начин на управление на автомобила, дори мислят, че се зарежда в мрежата. Провеждането на кампания, представяща просто самите автомобили като гама, нямаше да доведе до постигане на заложените цели.

Подход и избор на канали​

На база на събрания insight, споменат по-горе, избрахме и слогана на кампанията: Тойота хибрид - защото знам. Потребителите биха взели съзнателно решение да закупят автомобила, след като разберат достатъчно за него и са се убедили в предимствата на хибридната технология.

Достигахме потребителите, използвайки социалните мрежи и Google екосистемата, като ги насочвахме към сайта на компанията. Те попадаха на специална страница, представяща предимствата на хибридната технология. На следващ етап аудиторията можеше да конфигурира (да избере конкретни специфики) именно този модел, който желае. След това подходът ни включваше много ясна цел - заявка на тест драйв. В момента, в който имахме достатъчно конвертиращи таргет потребители, започнахме да таргетираме и потребители с дигитален отпечатък, сходен на техния. Имахме и ремаркетинг стратегия за тези, които са били на сайта на Toyota Balkans, но по една или друга причина не са достигнали до страницата с конфигуратора.

Развихме криейтиви, които отговаряха на фазата от пътеката на потребителя според начина на консумиране на съдържание, което им представяхме, и склонността да конвертират, като заявят тест драйв.

Резултати​

Целите на кампанията бяха изпълнени и кампанията осигури дори над зададеното предварително 100% увеличение на продажбите на гамата хибридни автомобили. Към месец октомври 2016 г. всяка седма продавана нова Тойота в България е хибрид.

Тези резултати се дължат на правилния подход и таргетиране - ръстът на общия трафик на сайта на Toyota е 57,85%, т.е. значително под процента на ръстa на продажбите. Правилното таргетиране се потвърди и от ниския bounce rate на секцията „Защото знам“ - само 12.67%. Общият брой тест драйв заявки до месец октомври 2016 г. е над 259% на годишна база.

Ако това case study с конкретни резултати ви е заинтригувало - вероятно искате да разберете още за подхода ни. Предлагаме ви да се срещнем, за да обсъдим дали и как вашият бизнес може да се повлияе от добре изградена дигитална маркетинг стратегия и отлично реализирана комуникация, отчитащи вашите бизнес и маркетинг цели. Когато вече работим заедно, ще създадем концепция, съобразена с текущите и бъдещите ви дигитални активи и не на последно място - ще поемем ангажимент за конкретни резултати. Ще се ангажираме с реализацията на дигиталните активи и реклама и ще получавате детайлни отчети за поведението на потребителите и за разходите по рекламната комуникация. Ако този подход ви допада, можете да ни пишете на human@xplora.bg и ние ще се радваме да се срещнем за разговор. Имейлът ще получат съдружниците в агенцията и ще ви отговорим бързо, за да насрочим среща.