Как постигнаxме впечатляващ reach във Facebook чрез миниактивация?

Categories:Social Marketing

Released :28 Aug 2018

Link :http://bit.ly/2MXUOx6

Как постигнаxме впечатляващ reach във Facebook чрез миниактивация?

Каква беше целта?

Да реализираме 60 000 Reach във Facebook на основна таргет аудитория чрез миниактивация, която да популяризира бранда ZooMall по забавен и интригуващ начин. За целта избрахме да реализираме миниигра във feed-a на страницата при наличието на оптимален бюджет.

Каква беше механиката?

Играта изискваше от участниците отговор на въпрос с недефиниран предварително верен отговор. Целта беше да се генерират разнообразни коментари и да се избегне така популярното копиране на отговорите на други участници. С реализирането за всяка следващата игра търсим нови и нови начини да не привличаме просто играчи, които не помнят и 5 мин. след своето участие с кой бранд са взаимодействали и какво са написали :)

Имайки предвид, че Facebook алгоритъмът насърчава публикации с много на брой коментари и още повече - коментари с различно съдържание, очаквахме reach-ът да бъде висок, както и органичното разпространение на поста.

 

 

Какво постигнахме?

Забелязва се тенденция за увеличение в броя на феновете през месеците февруари, март и април на Facebook страницата на ZooMall. Най-голям пик се отчита в края на април, когато феновете наброяват 13 301. Играта, публикувана тогава, е най-успешната до момента. Нейният успех се дължи най-вече на органичния Reach, не толкова на спонсорирането на играта, защото то не се различава от спонсорирането на стандартните постове.

Как го постигнахме?​

Наблюдавахме резултатите и се възползвахме от момент, в който Facebook фенстраницата имаше отлични показатели и високи нива на ангажираност със съдържанието.

Миниактивациите достигат до потребителя в удобно за него време и му позволяват да се включи веднага в това, което му се предлага. Семплата механика не заема много от времето му и разчита на вече установена характеристика в дигиталното поведение на аудиторията. А именно - да разказва във всеки удобен момент за домашния си любимец и да споделя всякаква информация, свързана с него - личен опит, снимки, ситуации от ежедневието, забавни навици на любимеца и т.н.

Механиката на играта базирахме не върху информация, ценна от маркетинг гледна точна за нас и бранда, а върху информация, която потребителят би искал да даде. Разчитахме и на елементите Emotion (емоция) и Social Currency (социална валута) от STEPPS модела на Джона Бергер. Освен това съобразихме механиката изцяло с поведението на таргета и в резултат играта надмина и най-смелите ни прогнози.

В същото време се възползвахме от факта, че чрез обещание за награда лесно можем да скъсим дистанцията с потребителите. А наградата е свързана с продуктите на клиента ни - по този начин естествено вплетохме в едно таргет потребителите, техните нужди и самата компания. Чрез подобен подход можем да създадем за участниците история с бранда, благодарение на която биха могли да станат клиенти на ZooMall, да го препоръчат или да говорят за него.

Ако това case study за дигитален маркетинг в Social Media, с подход и конкретни резултати, ви е заинтригувало - вероятно искате да разберете още за подхода ни. Предлагаме ви да се срещнем, за да обсъдим дали и как вашият бизнес може да се повлияе от добре изградена дигитална маркетинг стратегия и отлично реализирана комуникация, отчитащи вашите бизнес и маркетинг цели. Когато вече работим заедно, ще създадем концепция, съобразена с текущите и бъдещите ви дигитални активи и не на последно място - ще поемем ангажимент за конкретни резултати. Ще се ангажираме с реализацията на дигиталните активи и реклама и ще получавате детайлни отчети за поведението на потребителите и за разходите по рекламната комуникация. Ако този подход ви допада, можете да ни пишете на human@xplora.bg и ние ще се радваме да се срещнем за разговор. Имейлът ще получат съдружниците в агенцията и ще ви отговорим бързо, за да насрочим среща.