Blog

Как избираме superHUMAN-и за Xplora Monster Factory

  1. Какво представлява обучителната програма Xplora Monster Factory? 

Xplora Monster Factory представлява двумесечно обучение, по време на което ще ви преведем стъпка по стъпка през всички важни процеси, за да можете успешно да управлявате профили в социалните мрежи.

  1. Как се провежда отсяването на кандидатите?

Опитът през годините ни е помогнал да изградим добър процес, чрез който да намираме успешни млади хора с потенциал. Всичко започва с изпращането на задачи, които шлифоваме всяко тримесечие. Допълваме с различен тип задачи, като подменяме с нови и релевантни за периода такива. За нас от особена важност са начинът на мислене на кандидатстващия, възможността за реализиране на конкретните предложения, както и подходът при представяне на идеите

След като ни бъдат върнати изпълнени, те биват разглеждани от всички членове на Social Media екипа. Това ни позволява да им дадем максимално обективна оценка. Одобрените кандидати преминават на следващия етап - интервюто. За нас то е еднакво важно, колкото задачите, защото тогава се стараем да усетим дали пред нас седи човек с нашето ДНК, съчетано с нормалното за всяко интервю притеснение и вълнение.

  1. Какви хора си търсим?

Първото нещо, в което се стараем да се убедим, е дали на човека, който седи срещу нас, му се занимава с Нещото с главно “Н”. Това е много важно, защото вярваме, че човек трябва да обича това, което прави

Маркетингът е всеобхватен и има много посоки, по които можеш да поемеш, а както знаем, някои хора са добри в едно, а други - в друго. Тъй като човекът, който бихме взели, ще се занимава със създаването на много съдържание, то задължително гледаме той да е достатъчно грамотен, а креативност да не е просто думичка в CV-то му. Техническата грамотност също е важна. 

Ако прочетете статията ни за “33 причини да се кефим, че работим в Xplora”, ще видите, че колегите в офиса ни обичат да прекарват и свободното си време заедно, затова смятаме, че е и предимство хората, които взимаме, да умеят бързо да се социализират

Винаги гледаме и колко е отговорен човек, как сам си управлява времето, дали проявява нужната самоинициативност и проактивност със задачите и дали има желание да учи. Много важна за нас е и амбицията на човек да се развива активно и сам - при нас стажантите винаги имат ментор, който да ги съпътства в процесите и работата по време на стажа, но най-успешни са тези, които се стараят от един момент нататък да станат самостоятелни, като търсят и намират допълнителна информация и знания.

  1. Колко дълго продължава програмата?

2 месеца или общо 240 часа. Пробвали сме различни формати, но два месеца с по 6 часа на ден се доказа като оптималния вариант. За пример - през годините, когато сме имали стажанти на 4 часа, в нашия екип винаги е било малко по-трудно и за двете страни. За нас, защото винаги трябва да се съобразяваме с по-ограничения ресурс на човека, а за тях, защото докато дойдат и вече е време да си ходят, по този начин не могат да вземат максималното от нас и от работата. Естествено, винаги сме достатъчно гъвкави към графика на стажанта и винаги подхождаме с разбиране към страничните му занимания - лекции или лични задачки.

  1. В какво се състои?

Стажантската програма Xplora Monster Factory се състои от 6+1 етапа, през които преминава стажантът. Започваме от чисто техническата част на нещата, в която обучаваме човечето да работи с tool-овете, които ние използваме всеки ден, за да бъде работата ни по-лесна. Следва въвеждащата част, в която говорим на тема правилна комуникация с аудиторията по принцип и в частност на страниците, които ще му поверим. Отделя се изключително много време на техниките за създаване на съдържание, като стъпваме на добри практики, които използва всеки един от членовете на екипа ни, заедно с проучвания и книги, които препоръчваме и в лекциите, които водим. 

Това, което тази година успяхме да потвърдим като правилен подход за нас, е да даваме време на стажанта да се усъвършенства във всяка една стъпка, преди да “качим нивото” със следващо предизвикателство за него. 

  1. Има ли структуриран начин за предаване знанията?

Работихме усилено да създадем структурирана програма, по която стажантът да се движи. Предимството ѝ е, че във всеки един момент той знае какво следва, а и сме поставили “подсказки”, които да го “побутват”, когато е необходимо, за да развива проактивността си. 

В допълнение към това, всеки стажант разполага с разписани очакванията, които ние имаме как би се развила програмата през тези два месеца, разбити на периоди: 1-ва седмица, 3-та седмица, месец и т.н.

Работим и заедно със симпатягите от TheCamp, които ни помагат много да структурираме лесно и на едно място материалите за допълнителна информация и самоподготовка. 

  1. Каква е перспективата след края на програмата? 

За нас стажантската програма е нашата "младежка школа" - скамейката със следващите членове на екипа. Затова отделяме и толкова внимание.

Ако човек се справя добре с отговорностите си, а обемът на работа при нас го позволява, винаги се стремим да го запазим при нас. За 3-те години от създаването на агенцията от 27 стажанта (в рамките на всички екипи) сме наели на работа при нас 18, като трима в момента се обучават. Дори пътищата ни да се разделят, смятаме, че стажантът е попил достатъчно знания, за да сме не само спокойни, но и радостни, че той ще може да започне да гради кариера на добрите основи, които ние сме му помогнали да създаде. Очаквайте скоро и историята на Ачо, който премина през обучението и сега е неизменна част от екипа ни. :) 

  1. Кои са менторите?

Смеем да твърдим, че при нас работят едни от най-добрите практици в сферата в България. Екипът ни вече се състои от повече от 10 човека, които управляват присъствието на десетки брандове (повечето - сред топ 3 в техния сегмент) в социалните мрежи. Признанието на клиентите, поканите да бъдем участници на различни събития, личната покана от Facebook да присъстваме на първото им събитие в Гърция, достигането до обеми реклама, които ни позволяват да имаме конкретно лице във Facebook, което работи с нас, фактът, че немалка част от клиентите ни са дошли на база на препоръка на други наши клиенти, мислим, че го потвърждават. 

Повече за нас, нашите брандове и цялостния екип, с който може да се срещнеш, ще намериш на сайта ни, както и във Facebook страницата ни