Как спечелихме сребро за Effective Use of Data от IAB Mixx Awards

Categories:

Released :26 авг 2019

Link :https://www.viessmann.bg/bg/Vitocal.html

Как спечелихме сребро за Effective Use of Data от IAB Mixx Awards

Дойде време и да ви представим нашето case study за Viessmann и да ви разкажем как чрез инструменти и похвати в дигиталния маркетинг успяхме да популяризираме термопомпите като продукт в България.

✔️ Кои канали използвахме, за да достигнем до потребителите и как ги разпределихме спрямо етапа от потребителската пътека, в който бяха?

✔️ Каква Search стратегия приложихме?

✔️ Кои аудитории избрахме за Remarketing?

Вижте какви подходи използвахме, за да достигнем до над 27 000 потребителя и как разпределихме работата във времето. 

 

Заданието

  1. Популяризиране на термопомпите като продукт за отопление в България, използвайки само похвати от дигиталния маркетинг
  2. Онлайн промотиране на продукта на Viessmann - Vitocal 200-S 
  3. Увеличение на запитванията на сайта за този продукт

Предизвикателството

Пазарът на този тип термопомпи в България е доста ограничен, по оценка на клиента се продават около 700 - 1 200 бройки на година и то през последните години.  Инсталирането на такъв тип уред за отопление изисква голям финансов ресурс и е непосилен за повечето домакинства в България. При този продукт няма изразена сезонност, което ни затруднява в точното определяне на периода за онлайн кампания.

Подход и избор на дигитални канали

Период на кампанията - aприл/октомври 2018г.

Създадохме Медия план по следните критерии, като разделихме периода на кампанията на 3 части:

  • Април/юни - силен период, в който включихме, както канали за осведомяване (awareness) и ангажиране (engagement), така и такива за набиране на потенциални клиенти (leads). Използвахме:
    • Google Search - за да обхванем всички търсения за термопомпи както и по-общи търсения за отопление, brand и конкуренти
    • Google Display - интереси, свързани с отопление и home renovations, подобни аудитории, in-market аудитории, affinity, placements и др.
    • Google Remarketing - ремаркетиране на аудитория, посетила целева страница (lending page), както и аудиторията на основния сайт на клиента
    • GSP - подобни аудитории на тези от Display + ремаркетинг
    • Facebook Banner ads - таргетиране по интересии и работни позиции
    • Facebook Remarketing - ремаркетиране на аудитория, посетила целевата страница на Vitocal 200-S, както и аудиторията на основния сайт на клиента
    • LinkedIn - таргетиране по интереси и работни позиции

 

  • Юли/август - очаквано по-слаб период, в сравнение с предишния. Тук дигиталната ни стратегия беше да използваме:
    • Google Search - за да обхванем всички търсения за термопомпи както и по-общи търсения за отопление, brand и конкуренти
    • Google и Facebook Remarketing - за реангажиране на потребителите на сайта, но с намален обхват в сравнение с предишния период
    • Намален обхват на GDN (Google Display Network), GSP (Generalized System of Preferences) и Facebook Banner ads, само с аудиториите, които директно събираха потенциални клиенти (leads)

 

  • Септември/октомври - очаквано най-силният период от кампанията. Тук в маркетинг стратегията ни включваше:
    • Всички изброени канали в периодa aприл/юни
    • Премахване на LinkedIn, заради високата цена на Lead, както и ограничен обхват в останалите дигитални канали с по-нисък CPA (cost per acquisition)
    • Създаване на 2 статии с информация за продукта и промотирането им в една от най-популярните онлайн медии за отопление и home renovations + банер реклама (banner ads) в същата медия, както и спонсорирани постове от същата страница
    • На база insight от потребителите, посетили целевата страницата (landing) с най-добри показатели, създадохме ремаркетинг банер, който ги изпраща към специално създадена страница с често задавани въпроси.
    • Впоследствие ремаркетирахме потребителите от тази страница с нов ремаркетинг банер с отзиви (testimonials) на клиенти и специално създадена landing страница с референции на потребителите

Резултати

  1. 43 000 сесии на целевата страница
  2. Над 27 000 онлайн потребителя
  3. 206 запитвания от различните онлайн канали