Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

Categories:Branding

Released :08 сеп 2020

Link :https://lorelli.eu/

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli. 

Кои са Lorelli? 

Ако все още не сте чували за Lorelli, най-вероятно досега не ви се е налагало да търсите някой от техните продукти. Lorelli са сред лидерите на пазара за бебешки и детски продукти, предлагайки своята богата продуктова гама чрез голяма дистрибуторска мрежа.. Компанията работи с едни от най-големите търговски вериги в страната и над 50 други държави. Продуктите с марка Lorelli са иновативни, качествени и достъпни.

Цел на кампанията

Именно иновациите и неспирният стремеж на компанията да предлага актуални решения в синхрон с последните тенденции диктува и постоянния растеж на продуктовото им портфолио с ежегодни нови колекции. Целта на първата ни обща кампания беше именно да представим новата колекция детски колички пред широка аудитория и да провокираме желание в потребителите да научат повече за нея. Желание, което в процеса на кампанията да превърнем в решение за покупка.

Предизвикателства

Още преди да стартираме дигиталните си кампании, осъзнавахме, че сме изправени пред редица предизвикателства по пътя към изпълнения на целта си - както на бизнес ниво, така и на ниво реклама. Част от тях бяха породени от силно конкурентната среда, а други от начина на продажба на продуктите на Lorelli. Наред с плюсовете, използването на широка дистрибуторска мрежа  е свързано и с трудности по координация на промоционалните активности и проследяемостта на резултатите. 

Какво предполагахме в началото на кампанията?

Започнахме подготовката за рекламната кампания с няколко хипотези: 

  • Основният ни таргет са жени. 
  • Необходимо е да достигнем до таргет аудиториите на няколко пъти с послания, съобразени с етапа от потребителската пътека, на който се намират, за да можем да ги предвижим напред по пътя им  - от запознаване с продуктите, до търсене на повече информация за това къде са налични и последваща покупка.
  • Очакван най-голям интерес към дистрибуторската мрежа от ремаркетинг аудиториите. 
  • Видеата ще представляват по-голям интерес за жените. 
  • Ще имаме нужда от разнообразна информация и атрактивни ресурси, за да провокираме интереса на потребителите и да се отличим сред конкурентите. 

Какви формати и послания използвахме?

Спецификата на кампанията, очакваните предизвикателства и направените хипотезите диктуваха избора на рекламни формати и канали. Планирахме Google Search реклама, целяща да покрие максимална част от търсенията. Заложихме голяма част от бюджета към awareness канали (Facebook, Instagram, GDN, Youtube), без да поставяме на заден план ремаркетинг аудиториите. 

Използвахме микс от видеа с различна продължителност, усещане и фокус (върху продукта, емоцията или ситуацията); статични банери, анонсиращи новата колекция; сторита; FB карусели и Google Ads HTML 5 банери с различните модели и цветове колички. При подготовката на текстовете за рекламите решихме да заложим, както на функционалните характеристики на продуктите, така и  на техния дизайн и свързаните с тях емоции. Искахме да говорим както на мъжете, така и на жените, на рационалните потребители и на импулсивните купувачи, да представим предимствата на продуктите, но и да създадем емоция. 

Какво всъщност са наблюдаваше в хода на кампанията?

  • Мъжете са много активни в избора на детски продукти. При Search кампаниите за тях отчетохме по-висок Conversion rate, по-дълго прекарано време на сайта, повече разгледани страници. По-добри резултати за тях отчетохме и при видео кампаниите, където наблюдавахме по-висок View rate при таргетиране на мъже. 
  • Всички Facebook потребители, без изключение, кликат още в началото на каруселите - няма нужда да разглеждат и четат твърде много в рекламата.
  • Дълги потребителски пътеки с чувствителни разлики в поведението на потребителите в зависимост от етапа на потребителската пътека, на който се намират. 

Сблъскаха ли се очакванията ни с действителността?

С натрупването на опит се научаваме да правим по-добри хипотези. Не по-малко ценно е обаче, че се научаваме да не ги приемаме за безусловно верни, както и как да реагираме, когато те не съответстват на действителността. 
Независимо, че очаквахме по-голям интерес от страна на дамите, съобразихме част от рекламните послания и ресурси и с мъжката част от нашата таргет аудитория. Още преди старта на кампаниите, се допитахме до
Think with Google, други онлайн ресурси, както и родителите в нашето обкръжение, за да сме сигурни, че не пристъпваме напред с грешните послания или изпускайки важни аудитории.

Малко цифри за финал 

Нищо нямаше да има смисъл, ако не беше довело до желаните резултати. Затова споделяме и тях: 

55 хил. Нови посетители на сайта 
35% повече сесии на сайта 
33% повече преглеждания на страниците с дистрибуторите 
13% повече преглеждания на контактната информация 

И най-важното

20% повишение в продажбите в категория бебешки колички в периода на дигиталната кампания

 

Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни :)