ФОРУМ БРЕМЕННОСТ И ДЕТСКОТО ЗДРАВЕ

Categories:Social Marketing

Link :HTTP://EVENTS.PULS.BG/

ФОРУМ БРЕМЕННОСТ И ДЕТСКОТО ЗДРАВЕ

Представяме ви нашето case study във връзка с едно от най-големите събития на Investor. 

Петият пореден “Форум бременност и детско здраве” е един от най-големите и най-разпознаваеми форуми от този характер, който тази година успя да събере близо 2000 гости общо в двата дни. 

ПРОБЛЕМЪТ

Investor имаха нужда от професионалисти, които да им помогнат с таргетирано промотиране на тазгодишния (2016 год.) “Форум бременност и детско здраве” в Google и Facebook към релевантни аудитории, състоящи се от бъдещи и настоящи майки. Другите канали, които те използваха, бяха радио и банери в сайтовете на групата. Разчитаха и на медийни партньорства. Нашата роля беше да сме доверен партньор, който освен да ги консултира, имаше за задача да изготви и проследи осъществяването на стратегия в Google и Facebook, както и постигането на предварително заложени performance цели.

РЕШЕНИЕ И СТРАТЕГИЯ

За да изпълним зададената цел, използвахме:

 


 

 

  • Промотиране в Google Display Network с релевантно визуално и текстово съдържание, водещо към страницата на събитието;
  • Facebook банери, водещи към сайта;
  • Ремаркетинг на всички, които са били на сайта, но не са заявили своето присъствие;
  • Мейлинг до участници от предишни години (който постигна добри резултати).


Стратегията ни включваше сериозно сегментиране на аудиториите и разделянето им на различни релевантни подтаргети като:

  • Майки на деца до 4 години;
  • Бременни жени и такива, които имат интереси, свързани с бременността;
  • Таргетиране на жени по релевантни интереси;
  • Similar и Lookalike аудитории (аудитории, сходни на тези, които са посетили сайта - със сходна демография и интереси). Те също сработиха повече от добре.

Сегментираното таргетиране ни помогна за по-лесно следене на фуниите и ни показа кой таргет и кой канал работят най-добре. Например - благодарение на сегментирането, открихме, че макар и да имахме най-много кликове от таргета “бременни жени”, то записванията от тях бяха едни от най-ниските.

Също така, благодарение на гореспоменатия подход, в последствие имахме възможността да изключим дадени аудитории и да оставим само най-добре конвертиращите с цел да осигурим максимално много участници.

В последните дни на събитието подменихме банер съдържанието и посланията им с такива, които да създават т.нар. “sense of urgency” на потребителя, споменавайки “ограничени места” или че “остават само 5 дни до края на записването”. 

Създадена бе и специална Facebook страница, която да събира на едно място хората, които имат интерес към форума и да им дава информация за събитието, лекторите, спонсорите. Използвахме я и като място, на което хората да могат да задават своите въпроси и да получават бърз и адекватен отговор. 

РЕЗУЛТАТИ

В края на двумесечната рекламна кампания “Форум бременност и детско здраве” събра близо 2000 участници, като от тях:

 


Това поставя рекорд на посещенията с много над предходните години. За сравнение - на първото събитие от 2013 г. са присъствали 200 гости.

Бързата обратна връзка, която дават рекламата и постоянният мониторинг на записванията, подсказа, че залата ще е препълнена. Това помогна на Investor да намерят максимално много брандове, които да бъдат спонсори на форума и да присъстват със свой щанд на събитието. Общият им брой беше 28, което е значително повече в сравнение с предходни години, а сред тях се отличаваха имена като Lidl, Philips Avent, Mutsy, NUK и Henkel.

За да се покаже колко ценна е аудиторията, освен детски кът и кетъринг, за удобство на присъстващите бяха изградени:

  • Зона за кърмене – изградена от Philips Avent – зоната се намираше в залата, така че дамите да не пропускат лекциите. Бяха осигурени и всички нужни условия за пълното удобство и спокойствие на кърмачките.
  • Зона за повиване – изградена от Lidl – те промотираха собствения си бранд пелени и мокри кърпички „Toujours”, като предоставиха безплатно своите продукти, за да могат майките да ги изпробват.

Тази година бе белязана и от присъствието на още по-интересни лектори, както и важни партньорства с едни от най-големите столични болници – Александровска и Майчин дом.
За самите спонсори беше подготвена силна изложбена част, за да могат да представят своите силни страни. Те самите имаха възможност да извършват търговска дейност и да се позиционират имиджово чрез две големи томболи. Поради големия обхват на медийната група, партньорите получиха и силно отразяване.

 

 

От performance гледна точка резултатите са следните - средно висока цена на клик от €0.04, а достигането до 1000 човека ни струваше €0.94. Предвид стратегията, която заложихме като основа на подхода си, имахме възможност за тестове на различни аудитории, а това ни даде информацията кой канал как се е представил. В последствие оптимизирахме максимално всички разходи. Можем да се похвалим и с това, че успяхме да покажем, че Google и Facebook са чудесни платформи, които могат да са максимално ефективни за performance реклама с правилната стратегия и изпълнение.

Ако това case study с конкретни резултати ви е заинтригувало, вероятно искате да разберете още за подхода ни. Предлагаме ви да се срещнем, за да обсъдим дали и как вашият бизнес може да се повлияе от добре изградена дигитална маркетинг стратегия и отлично реализирана комуникация, отчитащи вашите бизнес и маркетинг цели. Когато вече работим заедно, ще създадем концепция, съобразена с текущите и бъдещите ви дигитални активи и не на последно място - ще поемем ангажимент за конкретни резултати. Ще се ангажираме с реализацията на дигиталните активи и реклама и ще получавате детайлни отчети за поведението на потребителите и за разходите по рекламната комуникация. Ако този подход ви допада, можете да ни пишете на human@xplora.bg и ние ще се радваме да се срещнем за разговор. Имейла ще получат съдружниците в агенцията и ще ви отговорим бързо, за да насрочим среща.