Zagorka IPA - Българско пиво по британска рецепта

Categories:Social Marketing

Released :25 мар 2020

Link :https://dobrototuk.bg/main/zagorka-ipa/

Zagorka IPA - Българско пиво по британска рецепта

През зимата най-сладко е да мечтаем за топло лято и за разхлаждаща бира в ръка. Нека го направим заедно, докато си говорим за Zagorka IPA - българското пиво по британска рецепта. Със своята изразена цитрусова горчивина и аромати тя е създадена за хората в България, търсещи нови и различни бирени вкусове, като в същото време им представя пиво с близък до любимия им вкус. 

ЗАДАНИЕТО

Ако сте работили с бира досега, значи знаете, че крайният резултат зад всяка кампания е тя да завърши с покупка от страна на потребителя. Еквивалентът на тази цел, реализируем в digital, е достигането до максимално голям брой таргет потребители, в които да се изгради представата за бирата и как тя се вписва в тяхното ежедневие

ПОДХОД

Необходима ни беше платформа за комуникация, която да може да издържи както “погледите” на всички разБИРАчи, така и на тези, които просто са любопитни, но и скептични поради непознатия стил пиво. Намерихме я в самата същина на бирата - българско пиво по британска рецепта. И си казахме, че е прекалено готино, за да не го разкажем. 

Последваха у-ни-кал-ни брейнсторминг срещи, в които Design, Content, Facebook Performance и PM екип сформираха Волтрон и се фокусираха върху определянето на моментите, в които хората биха консумирали Zagorka IPA. Резултатът не се забави - разкриха се цели седем ситуации, следващи основната идея зад продукта - доброто от Великобритания, което да превърнем в любимо пиво тук.

А ето и как видяхме ситуациите ние - ако британците имат fish and chips-a, то ние си имаме цаца с пържени картофи и тя върви чудничко с бира. Британското лято, макар и различно хубаво, не е като българското, което цялото можеш да прекараш по бански - и то с пиво в ръка. Учтивостта по британски и тази по българси беше с точно 2 броя Zagorka IPA разлика. А за следобедите и класическите български “пейка парти” бирени забави всички знаем. 

Остана ни само да го разкажем на всички. :) За целта създадохме готин лендинг, на който аудиторията да открие как би консумирала пивото на базата на отговорите, които другите потребители са дали. Поставихме я в конкретните ситуации и с хумористична нотка я подканвахме да си избере по-предпочитания от тях стил - по британски или по български. Така я предизвикахме да си представи как продуктът може да се впише в нейното ежедневие и я доближихме до възможността за последваща покупка. 

Механизмът за участие беше лесен, а чрез него на всяка стъпка напомняхме за фокусът на активацията и това как може да се насладиш най-добре на Zagorka IPA - охладена до 8-11 градуса и в готина компания. 

Цялата комуникация беше активно подкрепена със съдържание в социалните мрежи, която допълваше британските ситуации по чисто български. Кимахме за “да” така, както само ние си можехме на типично нашенските “бургери” и си давахме наздраве, защото “и залезите са ни красиви, и вечерите ни - прохладни, а и се споделят страхотно на по IPA.”

РЕЗУЛТАТИТЕ*

За периода на кампанията успяхме да реализираме 28 538 посещенията на сайта, които са завършили с преминаване от страна на потребителите през всички ситуации. 26 261 от тях дойдоха от Facebook реклама. Общият брой на регистрациите за награди е 24 146 - 22 377 от тях са от Facebook сесии. А това естествено доведе и до много голям conversion rate на сайта от рекламната кампания във Facebook - 57%. 

Решихме, че няма да чакаме лятото и да се наградим за усилията, затова си отваряме една студена бира още сега и сме готови за следващото digital приключение.

*Performance частта от кампанията беше извън обхватът на агенцията.

Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:

 

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни :)