За какво е признание поканата да сме член за България на CommUnity International, водеща мрежа от независими маркетинг агенции в Европа? Че правим смислени неща за клиентите ни. Вероятно отначало впечатлихме останалите маркетинг и комуникационни агенции с логата на клиентите ни – много от тях са сред топ 3 в своя сегмент в глобален или регионален мащаб. Но още на първата ни среща в Дюселдорф вече получихме признание за подходите и резултатите, които постигаме. Има две срещи годишно и различни агенции са домакини. А в края на статията сме ти приготвили и основните прогнози за развитието на маркетинга и агенциите от консултант на едни от най-големите агенции в света.
При планирането на участието на Сашо и на Жоро, съдружници в Xplora, предложиха избор от три полезни case studies. Знаеш, че в тази секция на сайта ни представяме детайлно – стартова ситуация, анализ, стратегия, планиране, канали и съдържание и най-вече – резултати. Изборът на членовете на Community International беше case study-то на Viessmann за поетапното скалиране на каналите на бранда и надграждането през годините. Отличен избор, доколкото съчетава както стратегически подход, така и data-driven подход, който беше награден на IAB Mixx Awards. Можеш да видиш детайлното case study и какви инсайти са използвани и най-вече – как са приложени.
След презентацията управляващ съдружник във водеща дигитална агенция в региона специално поздрави Сашо и Жоро за подхода и инсайтите, върху които сме стъпили заедно с бранда. Можеш да откриеш повече в тази презентация, която представихме заедно с екипа на Viessmann от сцената на Digital4Plovdiv.
Какво сподели специалният гост на събирането в Дюселдорф? Дамата има години опит в едни от най-големите агенции в света. Първо разказа, че тенденцията на пренареждане на рекламните бюджети е видима, но това не е довело до значителен спад на дела на разходите за маркетинг към агенции (от 23 на 22%). Очаква се все по-голяма част от рекламната част на маркетинг бюджетите да отива към четирите най-големи рекламни платформи.
Агенциите все повече ще работят на проектна база, особено с навлизането на AI, а някои агенции – ще работят успешно с клиенти на стратегическо ниво, защото първо има такава нужда и второ – имат конкретно стойностно предложение. В тази връзка членовете на Community International се впечатлиха от това, че в Xplora имаме толкова на брой мандати за мастър стратегии и за детайлни стратегии по канали. Сашо и Жоро споделиха, че това е заради позиционирането на пазара, опита на екипа и гъвкавостта ни при стратегиите. Има компании, които имат нужда само от стратегия (имат развити маркетинг екипи или са с конкретна нужда за даден канал или кампания) и които търсят интегрирани решения.
Вече сме част и от месечния бюлетин на CommUnity International, където беше представена работата ни за RiceUp! – кампанията в дигитална среда. Виж повече на сайта на най-голямата европейска мрежа от независими агенции.