Blog

Как да започнем да използваме in-market for search ads?

Автор: Даниел Марков

Време за четене: 4 минути

Едно от по-новите oръжия в арсенала на “PPC машините” е вече с нас от няколко месеца. Името му е in-market for search ads. In-market таргетирането е добре познато на всички, които се занимават с реклама в Google екосистемата. Сега обаче, в комбинация с добре подбрани ключови думи, in-market аудиториите имат потенциала да направят search кампаниите ни още по-успешни.

Как работят in-market for search ads?

Google разделя потребителите на повече от 170 аудитории. Това са реални хора, които активно търсят продукти и вече са във фазата, в която са готови да извършат покупка. Таргетирането на In-market аудиториите, в съчетание с познатите ни методи за таргетиране в Google Search Network, позволява да достигнем до тези аудитории. Примерът, който дават от Google: “Ако сте търговец на автомобили, можете да увеличите обхвата си към потребители, които вече са търсили „кросоувъри нисък разход на гориво“ и „просторни кросоувъри“.

Как да започнем да използваме in-market for search ads?

1. Избирате си кампания и кликате на “Audiences”.

2. От опциите „What are they actively researching and planning (In-market)“ и „How they have interacted with your business (Remarketing and similar audiences )“, избирате първата.

3. Следват опциите „Targeting“ и „Observation“. Ако изберете Targeting, ще ограничите обхвата си само до аудиториите, които изберете. По същия начин, по който настройваме и RLSA. Ако искате да разберете повече за RLSA, прочетете статията ни по темата тук.

Pro tip: Препоръчваме да започнете с “Observation” и да добавите всички аудитории. По този начин ще започнете да събирате данни за всички категории и когато натрупате достатъчно информация за тяхното представяне, ще може да помислите, на кои аудитории да увеличите bid-a, за да подобрите представянето на кампаниите си, според заложените KPI. Възможно е аудитория, която не сте си мислили, че е най-релевантната, да се представя по-добре от останалите. Ние ви съветваме да тествате как би се представила с увеличен bid.

Ако сте уверени в тестовете си, можете да помислите и да изведете аудиториите си и в отделни кампании.

Ето как работи описаната горе тактика за реален клиент:

СОТ 161 е най-голямата охранителна фирма на Балканите. Портфолиото им от решения за сигурността и охраната на физически лица и фирми е разнообразно, като възможността да предложат подходящата услуга за всеки е една от най-силните им страни. Сред главните цели в дигиталните кампании е да се покрият търсенията в Google на тези услуги, генерирайки максимален брой конверсии. Още в деня на стартиране на новата функционалност настроихме всички in-market аудитории в search кампаниите им, генериращи по-голям обем търсения. И само след 2 седмици видяхме, че от аудиториите натрупали повече данни, Home improvement аудиторията има много добър Conversion Rate.

Затова увеличихме bid-a на тази аудитория, както и на Home and Garden Services с 30%. По този начин, бидейки по-агресивни към аудиториите, които показват най-добри резултати и са най-важни за нас, успяхме да покрием по-голяма част от аудиторията на по-добри позиции в SERP. Това се отрази и на конверсиите, които в определeни дни генерираха с 90 повече, благодарение на in-market for search ads. Зелената стрелка оказва деня на увеличаването на bid-a с 30%.

In-market for search ads е подходяща функция, за всички, които имат ограничен бюджет за кампаниите си и искат да достигнат максимално много до 100 % таргет на потребителите си. Дори и да нямате ограничения в бюджета си можете да надградите кампаниите си в търсачката, като се възползвате от функционалността, за да сте по-агресивни в bid-a си за аудиториите, които имат по-голям шанс да извършат важните за вас цели. Дори и да не увеличавате bid-a на по-добрите си аудитории, можете да получите ценен insight, за аудитории, които не сте смятали че са важни за кампаниите ви.