Blog

Грижа за вашия Google My Business профил в условията на COVID-19

COVID-19 засегна всички нас, налагайки промени в начина, по който работим и се забавляваме; в начина, по който бизнесът упражнява своята дейност и предлага продуктите и услугите си. Във време, когато интернет е сред основните източници на информация за по-голямата част от населението, a излизанията са сведени до минимум, е изключително важно да предоставяме вярна и точна информация на потребителите. 

В тази статия ще се спрем на това как да управлявате своя Google My Business профил, ако дейността ви е засегната от извънредната ситуация, в която се намираме в момента. Подготвили сме списък с промени, които можете да извършите, ако профилът ви има нужда от актуализация: 

  1. Обновете работно си време 

Не забравяйте да отразите работното време, с което бизнесът ви оперира в момента. 

  1. Маркирайте бизнеса си като “Временно Затворен”

За да информирате потребителите, че сте преустановили дейността си за момента е достатъчно да влезете в профила си и да изберете опцията “Означаване като временно затворен” от менюто “Информация”. Пълните инструкции можете да откриете в официалния Help Center на Google My Business.    

Обърнете внимание, че е възможно вашият бизнес автоматично да бъде маркиран като временно затворен на база на информация от надеждни източници, сред които  национални и местни власти, организации с нестопанска цел, образователни институции и бизнеси - пр. училища, университети и др.

  1. Маркирайте бизнеса си като “Окончателно Затворен”

За съжаление текущата ситуация вече започна да дава и трайно отражение на дейността на част от бизнесите. Ако и вие сте взели решението да приключите своята дейност, имате опцията и да маркирате своя бизнес като “Окончателно Затворен”.

  1. Създаване на публикации 

Google My Business въведе нова категория публикации, свързани с COVID-19. Идеята е в тях да включите информация, свързана с наложените промени именно в резултат на вируса. Постовете се визуализират сред останалите ви публикации, като по този начин ви предоставят възможност по удобен и забележим начин да споделяте важни актуализации със своите потребители. 

 Част от примерите на Google My Business за такова съдържание са: 

  • Промени в работното време, както и временни затваряния
  • Промени в начина на работа на бизнеса - преминаване към предлагане на продуктите ви единствено чрез доставки
  • Информация относно начина на управление на местоположението във връзка с безопасността и хигиената 

Създаването им е възможно само при използване на десктоп версията на Google My Business, но самите постове се визуализират както на десктоп, така и на мобилни устройства. 

Обърнете внимание, че за разлика от останалите, този тип публикации позволява единствено включването на текст с опция за добавяне на бутон. След публикуването си, постовете остават активни 14 дни. Ако желаете да останат видими и след това, е необходимо отново да ги публикувате. 
 

От къде да напишем Covid-19 post в Google my Busines

  1. Обновете информацията в профила си 

Освен под формата на пост или чрез обновяване на съответните секции във вашия профил, можете да информирате потребителите за настъпилите промени и чрез обновяване на общата информация в профила ви - пр. в секцията услуги/продукти, акценти (атрибути). 

Проверете дали са актуални телефонните номера в профила ви. Обновете информацията, ако има затворени локации или поддържате само част от методите за контакт (пр. Насочвайки всички обаждания към централата). 

Ако на сайта си имате контактна форма, не се колебайте да добавите линк към нея във вашия Google My Business профил. 

Защо извършването на тези промени е важно за вас? 

Защото е важно за вашите потребители. В условията на извънредна ситуация, когато на излизането навън се гледа като на лукс или крайна необходимост, е изключително важно да предоставяте актуална и коректна информация онлайн. Помогнете на потребителите да планират своето онлайн и офлайн поведение, без да се излагат на допълнителен риск, но и без да се лишават от използването на вашите продукти или услуги, ако те все още са достъпни. Това е и една чудесна възможност да се отличите сред конкурентите си. Бърз преглед на Google My Business профили в различни категории ни показа, че все още много малко от тях са обновени или се възползват оптимално от възможностите, които платформата предлага.

Имайте предвид, че към момента се преустановяват (или ограничават) определени Google My business функционалности, сред които: 

  • Публикуването на нови отзиви и отговори към вече публикувани такива 

  • Публикуването на въпроси и отговори 

  • Публикуването на видеа 

Наличните на профила все още ще бъдат достъпни, но включването на нови е спряно до следващо нареждане. 

Възможно е и забавяне при верификацията и добавянето на нови профили, прегледът и публикуването на промени по профили на бизнеси, които не предлагат ключови здравни услуги. Фокус ще бъде поставян върху най-ключовите промени, сред които актуализация на работното време, временни затваряния, описания на бизнеси и бизнес атрибути. 

Имайте предвид, че промените около Google My Business са динамични и има шанс допълнителна част от функционалностите да спрат да бъдат поддържани (пр. за кратък период постовете не бяха активни). Възползвайте се, докато това е възможно. 

Съветваме ви за 5 минути да поставите фокуса си върху вашия Google My Business профил. Проверете актуална ли е наличната информация. Липсват ли важни детайли, свързани с това как упражнявате дейността си в момента? Има ли още нещо, което искате да кажете на вашите потребители? 

Google My Business ви дава отлична възможност по безплатен начин да достигнете до потребителите, които в момента активно търсят предлаганото от вас решение. Не я игнорирайте. 

 
 
Ако искате да гледате свежи видеа и case-study-та от нас, запишете се за YouTube канала ни :)