Тази година обръщайте изключително внимание на това, какво ви се е паднало в новогодишната баница. Нашето ново попълнение в PM екипа ни може да ви потвърди със сигурност, че things do come true.
Тази година обръщайте изключително внимание на това, какво ви се е паднало в новогодишната баница. Нашето ново попълнение в PM екипа ни може да ви потвърди със сигурност, че things do come true.
Разкажи ни малко за себе си? Аз съм Теди. На 25. Обичам да пътувам, да ходя на театър и да прекарвам време с любими хора. Зимата би ме зарадвала покана за ски уикенд в планината.
Инфлуенсър маркетингът се превърна от nice-to-have на комуникационния микс в доминираща сила в дигиталното пространство и основен елемент в повечето дигитални стратегии.
Днес ви представяме Никол - новото криейтив попълнение към Social Media екипа ни. Историята ѝ с маркетинга започва, когато осъзнава, че с първоначалния си избор за кариера няма да достигне върховете, които се стреми да покори, и така бързо променя целите и посоката си на развитие.
В новия дигитален свят всички ние се адаптираме към новото нормално. Пътуваме онлайн, общуваме онлайн, но най-вече пазаруваме онлайн.
Днес, както обещахме, ще ти разкрием тайните на така обсъждания им алгоритъм, който подбира точните видеа за точните потребители.
Казвам се Богомил и съм на 25 години и аз съм от столицата, само че не тази тук, ами другата, дето е на морето, викат ѝ още Варна. Какво обичам ли?
Днес все повече говорим за бранд история и защо тя е важна. Историите и тяхното разказване са основополагаща част от нашето съществуване. За да бъде една история запомнена и разказвана обаче, е необходимо тя да бъде пленителна и увлекателна.
Представяме ви най-новото superHuman попълнение в екипа на Xplora. Запознайте се с Богомил, a.k.a Бого. Юрист по образование, но digital enthusiast по призвание.
Според Wikipedia лого е “графичен елемент или емблема, представящ по определен начин корпорация, сдружение, организация, продукт или дори отделна личност.”
Какво представляват Global pages и подходящи ли са за вашия бизнес?
Казвам се Стефания и съм на 20 години, по-голямата част от които съм прекарала в град София. Обичам да пътувам на близко и далеч, да танцувам, да гледам анимационни филми, да забърквам къде вкусотии, къде не толкова и да прекарвам време с любимите ми хора.
Ако дишаш и имаш мобилен телефон с интернет връзка, няма как да не си чувал поне веднъж за TikTok. А ако ти е било доста скучно през последните месеци, най-вероятно вече имаш и профил в мрежата. За никого не е тайна, че социалната платформа расте бързо и, противно на очакванията, единствените й “жители” не са само тийнейджърите.
Теди е сред онези хора, които обичат да прекарват времето си в приятна компания. Харесва ѝ да провокира положителни емоции у хората около себе си, затова честичко им организира изненади. Обича да пътува и да ходи на театър.
Вече десет години една от легендите на социалните мрежи - Instagram, ни примамва тайно да разгледаме фийда си с красиви снимки, които радват естета в нас. Тази платформа е основна причина за възхода на инфлуенсърите, които първи монетизираха личното си присъствие в социалните мрежи.
Днес те запознаваме със Стефания, която наскоро се присъедини към нашия Content & Creative екип. Стефи е сладка бъркотия, която може да те кара да се смееш цял ден.
Една от най-значимите промени при анализa на данни от уеб сайтове и мобилни приложения от десетилетие насам, вече е факт. В сряда (14.10.2020) официално беше обявенa новата версия на един от най-известните инструменти за анализ на онлайн поведението на потребителите - Google Analytics 4.
Замисляли ли сте се каква е разликата между доволен и недоволен служител? Тя се откроява най-силно в резултатите от работата му, лоялността и ефективността му като част от екипа… както и в усмивката му, когато идва на работа.
Сещате ли се за онези хора, които виждаме в парка и ни се струва, че са излезли от филм - подскачат, усмихват се, спъват се тук-там, но най-вече изглеждат сякаш съзнанието им е далеч в дълбините на въображението им?
Тя е wine drinker and digital thinker. Новото попълнение в PM екипа на Xplora се казва Елена Емилова и можете да я опознаете бързо в следващите редове.
Радваме се, че можем да обявим цели 3 нови позиции в екипа ни (една вече се запълни :)) - две за хора с опит и една за стажанти.
Pinterest е глобална мрежа с 367 млн. активни потребители, от които 85% използват платформата през мобилното приложение. По последни данни, запазените пинове до момента са 200 билиона!
Независимо дали искате да спечелите нови потребители, или да ангажирате по-тясно такива, които вече са взаимодействали с Вашия бранд, Discovery ads са идеална възможност за постигане на важни цели – от абониране за newsletter до продажби.
Помислете си какво е за едно дете, ако още не сте го изживели с вашето, да бъде затворено вкъщи на рождения си ден. Без голямо празненство с приятели. Без неочаквани или очаквани подаръци. Не е весело. И се помни дълго време. :/
Ако търсите нови канали за промотиране на своя бизнес на международно ниво и още не сте се замисляли за Twitter, може би е време да го направите.
Социалните мрежи са нашият втори дом и като такъв, той трябва непрекъснато да се обновява, да е забавен, уютен и интересен, така че да ни кара да влизаме с удоволствие в него.
В тази статия ще ви представим предимствата на съвместните обучения на търговските и маркетинг екипи по дигитален маркетинг със 100% фокус на конкретната компания - стартова ситуация, поведение на потребителите, дигитални канали, инструменти, потребителски пътеки, KPIs, следващи стъпки.
Излишно е да казваме, че COVID-19 оказва безпрецедентно влияние върху бизнеса и поведението на потребителите в глобален мащаб. Съвсем очаквано е, че икономическата несигурност дава своето отражение и върху маркетинговите кампании в цял свят, докато организациите се адаптират към променящите се условия.
На 23.04 в пост в официалния си блог Google обяви, че ще изисква от всички Google Ads рекламодатели документация за потвърждаване на тяхната идентичност и географската локация на техния бизнес. Решението продължава стартиралата през 2018 година в САЩ инициатива за задължителна верификация на рекламодателите, провеждащи кампании, свързани с политически избори. Новото решение прави това изискване задължително за всички.
Представяме ви един много приложим модел с четири фази - както е представен от изпълнителния директор на Nike. Защо моделът е силно приложим - това е бранд, който оперира на много пазари на различни фази на промените, свързани с коронавируса. Добавили сме за отделните фази и ние какво виждаме като поведение на потребителите и примери с брандове, с които работим.
Подготвили сме ви списък с 30 възможни причини това да се случи, без да претендираме за пълна изчерпателност. За ваше удобство те са организирани в пет основни категории, но имайте предвид, че част от причините е възможно да попадат в повече от една от тях. Постарали сме се да ги включим към най-релевантната.
В тази статия ще се спрем на това как да управлявате своя Google My Business профил, ако дейността ви е засегната от извънредната ситуация, в която се намираме в момента.
В днешните условия, в които брандовете оперират, всеки генериран лев е важен. Имейл маркетинг кампаниите са тези, които могат да ни донесат висока възвращаемост, защото на практика можем да сведем разходите по този канал до 0.
От 25-ти Март, уеб браузърът Safari на Apple селективно ще блокира бисквитките от външни източници на сайтовете (бисквитките на трети страни - third party cookies), които посещаваме, с цел запазване на поверителноста на данните на потребители в дигиталната среда.
Всички сме чували за "криза" на китайски - състои се от два йероглифа. Единият е "опасност", а другият "благоприятна възможност". Целта ни в тази статия ще е да дадем конкретни подходи, последвани от конкретни съвети при такива ситуации.
В тази статия само с няколко изречения ще ви разкажем за предимствата на работата извън офиса, a веднага след това ще споделим опит как лесно да отмятате дистанционно задачите.
Когато оптимизираме рекламните си кампании е изключително важно да разполагаме с качествени данни, за да можем да вземем информирани решения. В тази статия ще ви разкажем за един инструмент на Facebook, който значително улеснява този процес - Inspect Tool.
Аз съм от онези хора с доста противоречив характер - ако съществува нещо като екстровертен интроверт, може би описанието би ми паснало идеално. Винаги съм обичала да работя с хора и колективната енергия ме зарежда, но в същото време имам нужда да оставам насаме в главата си и да анализирам на спокойствие случващото се около мен.
Кои фактори оказват най-голямо влияние за класирането на снимките ни в търсачките? Как да оптимизираме страниците си за Image Search? Разбери повече
Казвам се Стефана, харесвам пастелните цветове и хората, които дават мигачи, обичам също да пиша истории, но трудно ги чета.
След като в първата част на статията се спряхме на някои базисни Google Analytics настройки, като опцията за изключване на бот трафика от вашите репорти, важността на използване на utm тагове и на свързването на Google Analytics и Google Ads, време е да продължим напред и с втората част от нашата селекция от грешки или пропуски, които можете да допуснете при настройка на своя Google Analytics account.
Темите от обществено значение и социалните мрежи
Казвам се Ангел, но в офиса съм познат и като Моисей. Част съм от Social Media Performance екипa на Xplora. Магистър съм по “Бизнес администрация” от СУ “Св. Климент Охридски”. В свободното си време плувам и гледам мачове от NBA
Визуалното съдържание винаги е било важно за една страница. Независимо дали ще помогнем за по-лесна четимост на текста като го разделим с някоя релевантна картинка или ще покажем инфографика, снимка на продукт или нещо друго, полезно за потребителите.
Няма спор, че Google Analytics е ключов инструмент при анализ на резултатите от дигиталните ни (а и не само) активности и начина, по който потребителите взаимодействат с нашия сайт.
Яна нарича себе си визуален оптимист, умерен ентусиаст и ловец на гличове. Долита в Xplora с една торба желание, две торби усмивки и понеже е наследник на Националната художествена академия, ни е подготвила и цели чували илюстрации.
Искра е от онези хора, които на пръв поглед изглеждат срамежливи, но прекараш ли повече от 2 часа с тях, разбираш, че са заредени с позитивна енергия, смях и любов към другите. И въпреки че ни се иска, представянето не може да бъде много дълго. Затова ние ще ви представим 5 блиц факта за нея. Ей така, за да разтопим ледовете.
Какъв проблем решавате на вашата таргет аудитория (Какво е вашето стойностно предложение?) и колко тежест носи тази стойност? Колко време е нужно на един потребител да вземе решение за покупка на вашия продукт/услуга?
Казвам се Деница и обичам вербалните закачки, пътешествията и криминалните романи. Преди да стана член на Xplora се занимавах с маркетинг и продажби на нишова SaaS апликация за големи организации. От миналата година наблягам повече на дигитален маркетинг и най-вече Google Ads.
В тази “бърза” статия ще откриете полезни съвети, идеи и примери за успешни Lead generation кампании. А накрая сме ви подготвили и задача.
Борислава научава за Xplora малко след нейното създаване – по това време е студент от специалност „Реклама“ в Нов Български Университет. С интерес следи развитието на агенцията, като мисълта какво би било да e част от нея, нерядко се върти из съзнанието й.
Една от най-често поставяните цели пред всеки PPC / Google Ads специалист е да генерира максимално много качествени запитвания от потенциални клиенти за предлаганите от неговите клиенти продукти или услуги.
Може да се каже, че меметата и шегите на тема “дизайнер-клиент” са безкрайни и това не е случайно. В практиката се случва двете страни да имат различни възгледи за визуалното развитие на даден проект. Проблемът идва, когато тези различия се сблъскат в последния момент преди крайния срок, когато вече са вложени твърде много време, усилия и средства и от двете страни.
Обича да събира противоположностите като това да учи 4 години счетоводство в училище и после да кандидатства с литература в УНСС.
Facebook започна да прилага една от новите си промени. Тя се отнася до брояча на лайкове под всеки пост.
Това е Стефана - обича цветя, но полски! С тези в саксия трудно се разбира, освен с няколко кактуса, които е допуснала по-близо до себе си.
На 20 август започна 46-тият месец от създаването на агенцията ни, затова се опитахме да ви споделим 46 причини да се кефим на това къде работим.
Това е Деница, най-новата звезда на Google Performance Marketing екипа. Името ѝ е звездно, но всъщност произлиза от народното име на планета. Първоначално тя ни впечатли със своята откритост и мнение за всичко. След това ни грабна със своето доста черно чувство за хумор, което е само малка част от нейния чар.
Това е Ачо, който всъщност е Моисей. Много Ангели дойдоха в нашия екип и трябваше да ги различаваме, а защо точно Моисей...нямаме обяснение.
Отпускарски месец, но не и за Google…
Казвам се Ангел, в офиса ми викат Ачо, а приятелите ме наричат Геле.
Xplora Monster Factory представлява двумесечно обучение, по време на което ще ви преведем стъпка по стъпка през всички важни процеси, за да можете успешно да управлявате профили в социалните мрежи.
Катето - един от superСтажантите на Xplora, който се превърна в част от екипа ни ще ни разкаже повече за стажантската ни програма.
Беше тринадесет без четири на обяд и не звучеше като особено привлекателен час.
Няма как тази книга, насочена към Маркетинг 4.0 и към човешките аспекти на маркетинга в дигиталната ера, да не включи контент маркетинг и фактора Еха!
В статията Петте фази на съвременната потребителска пътека (ЛИНК) подробно разгледахме отделните фази, представени в Маркетинг 4.0 на Филип Котлър.
Първа част от Маркетинг 4.0 е поредното потвърждение, че книгите на Котлър са основополагащи за всеки, който работи или има интереси в сферата на маркетинга.
Действията, които предприемате през първите няколко месеца в новата си работа имат основно значение за Вашия успех или провал.
Това е Елена. Всъщност няма нищо общо с пустинята или пък с древна Троя, така че предпочита да я наричат просто Ели.
Калина е от хората, които не само вярват, но са и напълно сигурни, че са родени под щастлива звезда.
Независимо дали сте в позицията на клиент или агенция, със сигурност при планирането на една кампания, не малко пъти сте се изправяли пред въпроса „Колко време да продължи?“
Имате онлайн магазин, който тепърва прохожда и искате да го развиете?
Осъзнавате ли, че близо ⅓ от годината вече измина, а вие още не сте правили никакви важни промени в своя Google Ads account? В застой сте? С тази статия ще ви помогнем да се поразмърдате с 6 нови настройки в Google Аds, които ще ви помогнат да подобрите резултатите на своите кампании.
Представяме ви списък с метрики, които от 30 април вече няма да присъстват в опциите за анализ на Facebook, но за сметка на това Facebook ни представя и техни по-добри версии.
Разбери как да създадеш съдържание, което да привлече вниманието на аудитори
За поредна година векторните илюстрации придобиват все по-голяма популярност в дигиталната среда. Ако си решил да се захванеш с нещо подобно, нашият дизайн екип ще ти сподели как нещата се случват при нас.
В световен мащаб днес дневно се изпращат около 5 милиарда емотиконки и то само по Facebook Messenger. Общуването ни online отдавна изглежда немислимо без иконките, с които изразяваме емоция и даваме яснота на другия с какво настроение пишем дадено съобщение.
Мадлен е новият superHUMAN в Social Media отбора. Обича сарказма, edgy шегичките и самоиронията. Също така - всичките си 30 деца от школата ѝ по street dance. Писането и танците са нейният начин да създава по-приятни реалности. Суперсилата ѝ е да носи няколко дини под една мишница и никога да не ги изпуска. (Тук всички плюем в пазва против уроки!)
В следващите 3.5 минути ще се постараем да ви разкажем за нашия успешен процес и работа.
Разгледай нашите 10 съвета и стигни до края, за да разбереш какво никога не трябва да забравяш!
Социалните мрежи са най-горещият #trend в последните години, който преобрази живота ни в много аспекти. Свикнахме да skip-ваме, да scroll-ваме и да избягваме да четем дълго и разточително съдържание, предпочитайки да се наслаждаваме на креативни визии, които ни казва всичко без думи. Все по-ясно осъзнаваме колко по-трудно е да впишеш цяла една идея в едно едничко изображение или кратко видео, отколкото да го опишеш в няколко реда, които е доста вероятно да останат непрочетени.
Facebook е социалната мрежа, генерираща най-много нови промени и ъпдейти всяка година. Тя е почти като жив организъм, който интуитивно еволюира и се напасва към новия ритъм на живот и развитието, което и ние хората претърпяваме в общуването помежду си
Несъмнено 2018-та година беше историческа за социалната мрежа Facebook и ще се помни като годината на големите пробиви в сигурността.
Новото ни SuperHuman човече крие щастие в душата и не се страхува да говори с непознати. Казва се Сиси и е на 23 г. Завършила е бакалавър „Медии и журналистика“, а съвсем скоро ще защитава и магистърска теза по „Рекламен мениджмънт“.
Facebook знае къде пътуваме, къде и с кого живеем, кои заведения посещаваме, кои са най-близките ни хора, как пазаруваме, какви политически пристрастия споделяме и какво е цялостното ни поведение онлайн.
Запознайте се с Джули. Тя е просто устроен човек, който вярва, че всяко същество е тук, за да бъде щастливо и да има свободата да го направи, стига да не пречи на останалите.
Спорът “креативност срещу ефективност” е вечен и в следващите няколко минути ни се иска да поговорим защо е важно дизайнът да е и ефективен, освен креативен.
Хората си представят Facebook рекламата, като един голям търг, в който логично има, както победители, така и губещи.
В книгата си “Човекът и неговите символи” Юнг разказва интересен пример за илюзия на паметта: В “Тъй рече Заратустра” Фридрих Ницше включва почти буквално разказ за инцидент, който е присъствал в книга, публикувана около 1835 година - половин век преди да го опише Ницше.
Тъй като потребителите в социалните мрежи взаимодействат все повече чрез визуално съдържание, на социалните платформи се налага да разработят начини за разчитане и класифициране както на изображенията, така и на видео съдържанието.
Едно от по-новите oръжия в арсенала на “PPC машините” е вече с нас от няколко месеца. Името му е in-market for search ads. In-market таргетирането е добре познато на всички, които се занимават с реклама в Google екосистемата. Сега обаче, в комбинация с добре подбрани ключови думи, in-market аудиториите имат потенциала да направят search кампаниите ни още по-успешни.
Славея е новото попълнение в Social екипа на Xplora.
Черният петък или направо да си го кажем уикенд вече се превърна в ежегодно събитие, което се отразява на цялостното поведение на потребителите.
С напредването на ноември, някъде в периода между все по-популярния и у нас Хелоуин и вълнението за наближаващите Коледни и Новогодишни празници, все по-често започва да се говори за “Черния петък”.
Какво казаха Facebook на първата конференция за компанията в София
Част първа
Начинът, по който се класират и визуализират Search резултатите в Google постоянно се променя - от обновяване на алгоритмите през включване на различни формати (Google Maps, Google my Business, Shopping, Youtube) до обновяване на начина на таргетиране и визуализиране на рекламите.
Понякога работата на PPC (Pay-Per-Click) специалистите изисква голяма концентрация и повишено внимание — цифри, бюджети, сметки… Все едно си счетоводител! Ама да не се оплакваме много, много, защото това е една микроскопична част от цялостната работа на PPC-тата, която всъщност е креативна, аналитична, доста често и мно-о-о-го забавна.
Днес ще ви запознаем с Катерина, новият член на Social Media Perfomance екипа!
Изграждането на рекламна стратегия за Google Search е комплексен процес, съпътстван от множество проучвания, валидиране на хипотези и анализиране на потребителското поведение.
Неди е трудна за описване в няколко думи.
2018 година. Всичко около нас е “smart” - телефони, часовници, телевизори, гривни, коли, хора?
Xplora Monster Factory е най-естественият начин да намериш superHUMAN частта в себе си, без да се подлагаш на древни сеанси с предишното си “аз”, медитация в търсене на връзка с вътрешните си чакри или други необикновени подходи, които движат дигиталната революция.
Множеството възможности, които Google Ads предлага на рекламодателите към днешна дата, често правят избора на подход и стратегия при използване на платформата трудна задача.
Създаването на реклама във Facebook се разделя на 3 основни стъпки.
Това е Симона. Тя е усмивки, трапчинки и огън, заразяващи с оптимизъм... когато се е наспала.
Рекламата в YouTube може да има непосредствено и осезаемо въздействие върху вашия бизнес.
Рекламата в YouTube може да има непосредствено и осезаемо въздействие върху вашия бизнес.
На 20 юли започна 33-тият месец от създаването на агенцията ни, затова се опитахме да ви споделим 33 причини да се кефим на това къде работим.
Повечето от вас вероятно си спомнят големия ъпдейт на Instagram през март 2016 г.
Боби е на 27 г. и не обича да пише за себе си. Но се опитва. Ето сега ни е обещал и ще го направи.
Да, новата визия на Google AdWords e с нас вече повече от година. Затова ще го наричамe “синия” интерфейс. Драстичната промяна във визията и различната подредба на елементите продължават да са основните причини някои от нас все още да използват добрата стара версия.
В последните няколко седмици след проведени десетки разговори с клиенти установихме, че много от брандовете, които имат уебсайт, не са наясно какви cookies (бисквитки) имат инсталирани на сайта, как те работят, каква информция събират и как това, че събират тези cookies, се отразява на тяхната политика и подготовка спрямо GDPR.
Запознайте се с Ачо - най-новото попълнение в Social екипа ни.
С постепенното навлизане на изцяло променения Google Adwords интерфейс навлязоха и много функционалности, които имат за цел да повишат ефективността на рекламите ни.
Новата загадъчна дизайнерска персона в нашия офис е Нани и дори без да предполага от 14-годишна иска да стане графичен дизайнер.
Лили е следващата Google Adwords машина в екипа
Това е Деян. Роден e на 24-ти март и започна стаж при нас през юли, пак на 24-ти! Много 24-ки!
Каква е началната точка на всеки проект, по който работи агенцията? Ще ви подскажем - това е основата, върху която ще се постави началото на изграждането му.
С цел постигане на по-добри резултати с Facebook реклама, компанията излезе със становище, обявявайки премахване на възможността за спонсориране на 17 типа съдържание. Според тях те се използват рядко и не са пряко обвързани с постигането на целите на бизнеса, a по-скоро с цел социална ангажираност.
Сигурно на много от вас им се е случвало да наблюдават разминавания в отчитаните резултати от различните платформи.
Подзаглавие: Google Workshop - добавете междинна стъпка с много силен intent
Според древно поверие, всеки път, когато вменяваш щастие, по един кичур от косата ти се накъдря и видимо се подмладяваш.
През пролетта на не така далечната 2016 година Яна дойде на интервю за стаж при нас, а ние си я харесахме.
Или как НАП помага за подобряването на механиката на игровизациите в интернет ;)
Това е Десислава. Тя се гордее с прекрасното си семейство и е истински благодарна както за него, така и за страхотните си приятели и котка, на име Моника Кънева.
Рая е студентка четвърти курс, специалност Маркетинг в УНСС. Започна при нас като стажант. След това бързо ни показа, че ни харесва много. Беше взаимно и затова я поканихме да остане за постоянно. А и само за месец тя се превърна в superHuman в създаването на рекламни кампании във Facebook.
Our new PM on board ;)
There is nothing like a great blog post to drive traffic to a small B2B company website.
We’re glad to announce that Xplora is now a proud Google Partner agency