Blog

[АНОНС] Една от най-големите промени в Google Analytics е факт. Запознайте се с Google Analytics 4!

снимка: Googlе

Една от най-значимите промени при анализa на данни от уеб сайтове и мобилни приложения от десетилетие насам, вече е факт. В сряда (14.10.2020) официално беше обявенa новата версия на един от най-известните инструменти за анализ на онлайн поведението на потребителите - Google Analytics 4. Тя е базирана върху App + Web property, което беше представено като бета версия миналата година. Новата версия на Google Analytics цели да помогне на маркетинг специалистите и собствениците на бизнеси да разберат по-добре, иначе сложната потребителска пътека на своите клиенти. Все по-често пътеката включва множество стъпки, извършвани между различни платформи и устройства.  

Чрез функционалностите на Google Analytics 4, улавянето на сигналите, които потребителите оставят чрез използването на различни платформи и устройства, става много по-лесно.

Новият Google Analytics 4 осигурява по-пълна картина за потребителската пътека през различните дигитални канали. За по-ефективни методи на действие маркетолозите могат да разчитат на “арсенал” от нови и подобрени полезни функционалности като:

  1. По-”умни” инсайти и прогнози, базирани на машинно самообучение

Една от Google Analytics 4 функционалностите, която определено привлече вниманието ни, е свързана с автоматизираните сигнали за наблюдавани тенденции и представяните предположения/прогнози за бъдещи действия от страна на потребителите.

  1. Много по-дълбока интеграция с Google Ads

Подобрената интеграция с Google Ads е свързана, както с възможността за създаване и използване на аудитории от потребители, независимо от това как те са избрали да взаймодействат с вашия бизнес, така и с комбинираното представяне на резултатите от техните действия в сайтовете и в приложения. 
Вече ще можете да анализирате подробно ангажирането на аудиториите с вашите дисплей и YouTube реклами, както добавянето на повече и по-подробни доклади

  1. Подобрени тракинг функционалности

Проследяване на по-голям брой действия на потребителите без необходимост от имплементирането на допълнителни кодове на сайта или използването на Tag Manager системи - пр. Отчитане на scroll

  1. Проследяване отвъд бисквитките 

В синхрон с тенденциите за ограничаване използването на бисквитки, новият Google Analytics e изграден с идеята за използване на алтернативни методи за проследяване и измерване чрез machine learning модели в случаите на липсваща информация. 

  1. Комбиниране на App + web данни

По-лесна и дълбока интеграция на информацията, която имате за потребителите използващи различни ваши дигитални активи (website, приложения и други.)

  1. Контрол на събираната информация 

Представяне на нов подход към начина на събиране, съхранение и използване на информацията, съобразен с нарастващите изисквания за запазване на поверителността на потребителските данни. 
Можете да разгледате интефейса на Google Analytics 4 чрез онлайн демонстрацията на Krista Seiden - analytics consultant & Ex-Googler


  


Още от самото си обявяване, Google Analytics 4 става опция по подразбиране при създаването на нов профил. Тъй като, за да преминете напълно към използването на Google Analytics 4 е необходимо да придобиете определени способности, разработчиците от Google Analytics препоръчват използването на старото ви “property”(собственост) паралелно с новото. По този начин ще можете да използвате
своите настоящи настройки и данни, докато събирате данни в новото пропърти и се подготвяте да се възползвате от функционалностите на Google Analytics 4.  Повече информация за първоначалните настройки можете откриете в този 
Google guide. Очаквайте още подробности за новите въведения, както и интересни инсайти и статистики, които ще разкрием за нашите клиенти.

Ние вече започнахме да използваме Google Analytics 4, а вие?
 


Източници:
https://support.google.com/analytics/answer/10089681#start
https://blog.google/products/marketingplatform/analytics/new_google_analytics
https://www.youtube.com/watch?v=RhS85WQiBL