Xplore Marketing – Еп. 152: Иван Благоев – “Развитието на категории продукти на Take a Cake и за онлайн продажбите”

В този епизод те срещаме с Иван Благоев, съсобственик, заедно със съпругата си, на Take a Cake – любима компания за мъфини, бисквити, торти и кей попс. Ще научиш много за ситуациите, в които потребителите купуват дадени продукти. Ще ти е особено полезно да научиш за решенията за организация на сайта на компанията и как това влияе на онлайн продажбите. Както винаги, ще чуеш и много полезни ресурси за маркетинг и бизнес. Иван споделя много за това как дефинират и развиват категориите на продуктите на пекарните.

В епизода ще чуеш

  1. За какво ще говорим в епизода – онлайн и офлайн продажби, таргет потребители, нужди, поведение. Историята на Жоро и екипа на Xplora с Take a Cake над първия офис на агенцията.
  2. За историята на Take a Cake и за решението за отваряне на онлайн магазин.
  3. За спецификата на онлайн, като преминаваш от офлайн.
  4. За решението за начините на разплащане.
  5. За развитието на физическите обекти и за пекарните като производствена база.
  6. За продуктовата гама – от къпкейкове до добавяне на категории браунита, бисквити и кейк попс. Колко време отнема развитието и налагането на една категория?
  7. За желанията на младите хора и защо харесват категорията кейк попс.
  8. За режима на пускане и спиране на продукти.
  9. За категорията торти – за какви цели се купуват торти? По-наложени или по-нишови предложения?
  10. За категорията на закуските – мъфините като технология и опции за вкусове.
  11. Какви са потребителите на Take a Cake? Какви са демографските характеристики и интересите?
  12. За корпоративните клиенти и за ситуациите за парти и черпене.
  13. Защо първа стъпка е изборът на начин на доставка?
  14. За уроците при дефиниране на категорията.
  15. Как да улесним действията на потребителите в дадени ситуации – например лого на компания за къпкейкове.
  16. За опростяването на предложението чрез махане на излишни неща.
  17. За B2C2B модела на поведение на потребителите.
  18. За визуалното съдържание – добри практики при създаване на снимково и визуално съдържание. Какви рекламни канали и формати ползват от Takе a Cake?
  19. За органичния и платения трафик, както и за имейл маркетинг автоматизациите.
  20. Как да представяме текстурата на продукта във визуалното съдържание?
  21. Какви ресурси препоръчва собственикът на Take а Cake? Кое топ издателство за бизнес литература препоръчва Иван Благоев?
  22. Какво да си вземеш от епизода? Как да сме верни на себе си?

Ресурси

Take a Cake Website
Take a Cake Facebook
Xplore Marketing Podcast – Episode 34
Xplore Marketing Podcast – Episode 121
April Dunford – Books
StoryBrand Model – Locus Publishing
Xplora Academy – Masterclass StoryBrand
Forbes Bulgaria – One Properly Opened Door at a Time
How to Use AI for Building a StoryBrand
Success Code – Locus Publishing
Xplore Marketing Podcast – Episode 77
McGraw Hill Education

Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂