Xplore Marketing – Еп. 195: Елица Серафимова – „Стратегически бранд мениджмънт“
В този епизод на Xplore Marketing Podcast Иван Пантелеев разговаря с Елица Серафимова – основател и управляващ партньор на Instinkt, агенция за стратегически и изнесен бранд мениджмънт. С над 20 години опит в международни компании и задълбочен фокус върху брандинга, Елица представя концепцията за изнесен бранд мениджмънт – услуга, която дава на бизнесите устойчивост, кохерентност и конкурентоспособност на локалните и международни пазари.
📌 Акценти
- Какво представлява изнесен бранд мениджмънт и защо е решение между вътрешни екипи и множество външни агенции.
- Ролята на бранда като дългосрочен актив и разликата с краткосрочния пърформанс маркетинг.
- Практически примери за изграждане и ребрандинг на компании – включително Angry Building в LIVO.
- Какво стои зад силните световни брандове като Apple и Inditex) и как тези примери са приложими за българския пазар.
- Връзката между бранд, вътрешна култура и бизнес процеси.
- Ролята на обученията и стратегическите уъркшопи за изграждане на бранд култура в компаниите.
- TikTok, инфлуенсър маркетинг и дигиталните канали – как да изберем правилните според ресурсите и целите.
- Първата стъпка за бизнесите: анализ и честност към себе си – „Какво обещавам и дали мога да го доставя?“.
- Лични любими проекти на Instinkt: LIVO и KRILIXIR – примери за изграждане на български брандове с международен потенциал.
- Полезни ресурси и глобални практики в бранд мениджмънта (Interbrand, Landor, Saffron).
🕒 Какво ще чуеш в епизода?
- Представяне на Елица Серафимова и темата „изнесен бранд мениджмънт“
- Как се ражда идеята за Instinkt и концепцията за нова ниша в България
- Недостатъците на вътрешни екипи vs. много агенции – защо е нужен нов модел
- Допирните точки на един бранд – от PR и реклама до employer branding
- Примери с Apple, Inditex – брандът като преживяване
- Бранд мениджмънт = инструмент, не само „красив дизайн“
- Стратегически уъркшопи: кои хора трябва да участват
- Как културата на компанията влияе върху бранда
- Пример: ребрандинг на Angry Building → LIVО
- Как стратегическите ценности се превеждат в дизайн
- „Маркетинг миопия“ – защо лидерите често са „слепи“ за собствения си бранд
- Колко време е нужно за да „усетиш“ един бранд отвътре
- Значението на обученията за екипите след ребрандинг
- Брандът присъства във всеки аспект – дори в архитектурата на офисите
- TikTok като канал за B2C и employer branding
- От какво да започне бизнесът – първата стъпка е анализът
- Мечти и визии на Instinkt – работа с международни компании
- Пример с KRILIXIR – български зелен бранд със стратегия за глобален растеж
- Препоръчани полезни ресурси
📚 Полезни ресурси:
🔗 Уебсайт на агенцията на Елица Серафимова
🔗 Top 100 Global Brands
🔗 Landor – агенция за бранд стратегии и трансформации
🔗 Saffron Brand Consultants – глобална бранд консултантска агенция
Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за Spotify канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂
