superHUMAN Блог

Петте основни промени във Facebook рекламата заради iOS 14

Несъмнено сте чули, че Apple прави големи промени в поверителността на данни в iOS 14, които биха могли да повлияят значително на рекламодателите във Facebook. С цел да намали негативните последици социалната мрежа имплементира глобални промени в своята рекламна платформа, които касаят всички рекламодатели, независимо дали таргетират потребители с устройства с iOS 14, или не. В тази статия ще ви запознаем с най-важните нововъведения, както и със стъпките, които можете да предприемете, за да се подготвите за тях.

  1. Audience Network

По отношение на Audience Network Facebook казват, че ще продължат да показват реклами, но възможността за тяхната персонализация на устройства с iOS 14 ще бъде силно ограничена. Това означава, че собствениците на мобилни приложения могат да очакват намаляване на приходите от реклами, а рекламодателите – по-лоши резултати от този placement.

  1. Оптимизиране за конверсии

Едни от основните промени, които Facebook прави, са свързани с конверсиите и тяхното отчитане на устройства с iOS 14. Те включват всички важни действия, които потребителите извършват на вашия уебсайт или приложение, като покупка, добавяне в количка и т.н. Отчитането им на устройства с iOS 14 ще става възможно с новия протокол на Facebook за измерване на резултати от реклама, наречен Аggregated Еvent Мeasurement. Ако искате да оптимизирате кампаниите си за конкретно действие след неговата имплементация, предварително ще трябва да направите следните действия:

  1. Верифицирайте домейна си. Верифицирането на домейн е сравнително лесна процедура, с която собствениците на сайтове удостоверяват пред Facebook, че наистина имат права над тях. Повече информация за процеса може да намерите тук.
  2. След като сте верифицирали домейна си, следва да конфигурирате 8 конверсии в Events Manager. Aggregated Event Measurement ограничава домейните до 8 конверсии, които могат да се използват за оптимизиране на кампании. Facebook първоначално ще конфигурира събитията, които смята за най-подходящи за вашия бизнес, но можете ръчно да ги смените с други или да промените тяхната подредба. Конверсиите, които са попаднали извън тези 8, ще могат да се използват за създаването на custom аудитории и ще продължат да се отчитат в ads manager, но кампаниите няма да могат да се оптимизират за тях.
  1. Кампании за мобилни приложения

Ако пускате реклами с цел да промотирате мобилното си приложение, е препоръчително да актуализирате SDK до версия 8.1. Това ще ви позволи да таргетирате потребители с устройства с iOS 14 в кампании за App Installs, като за целта ще трябва да обособите отделна кампания само за тях. Други изисквания, които засягат този тип кампании, включват:

  • Едно приложение може да бъде свързано само с един рекламен акаунт. Един и същ рекламен акаунт може да бъде свързан с множество приложения.
  • Едно приложение може да е включено в до 9 iOS 14 кампании наведнъж.
  • Всяка кампания е ограничена до 5 ad sets.
  • Не могат да се пускат iOS 14 кампании с Reach and Frequency модела на закупуване на реклама.

Тези ограничения се прилагат САМО за реклами за мобилни приложения на iOS 14. Те не засягат други кампании.

  1. Отчитане на резултати

Една от промените, които със сигурност вече сте забелязали, ако пускате реклама във Facebook, е свързана с т.нар. default attribution window. Attribution window представлява времевият прозорец в момента, когато някой е видял или кликнал върху рекламата ви и след това е предприел значимо действие на уебсайта или приложението ви. След 19 януари 2021 по подразбиране той е 7 дни след клик и 1 ден след импресия. Тъй като той е значително по-кратък от предишния (28 дни след клик), това несъмнено ще доведе до спад в отчетените резултати.
Друга промяна по отношение на отчитането на резултати е т.нар. Delayed reporting, което означава, че отчитането в реално време няма да се поддържа и данните може да се забавят до три дни.

  1. Таргетиране

Тъй като се очаква все повече потребители с устройства с iOS 14 да се отказват от събирането на данни за тях, размерът на custom аудиториите от уебсайтове и мобилни приложения може да намалее. Ако използвате dynamic ads, Facebook силно препоръчват да използвате само по един пиксел за всеки каталог и домейн.

Очаквай още полезно съдържание на тема iOS 14.

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂