Xplore Marketing – Еп. 135: Марио Пешев – „Диаманти” за развитието на успешен бизнес и дигитален маркетинг
В този епизод те срещаме с Марио Пешев, който има впечатляващ предприемачески, бизнес и маркетинг опит. Марио e CEO на DevriX – една от топ 10 WordPress агенции в света. Той е и основател на Growth Shuttle, където консултира малки и средни бизнеси как да скалират чрез стратегия и дигитални канали и формати. Марио е ангел инвестор в над 15 компании в различни сектори.
- За какво ще говорим в епизода? За DevriX – сред топ 10 WordPress агенции в света [0:00:00]
- Основите на успешния маркетинг – таргет потребителите, продукта и реалния потенциал на пазара. Колко време отнема product-market fit и дали една година е реалистичен период? [0:04:35]
- Защо по-голямата част от разходите на стартиращите компании в момента отиват в маркетинг? [0:08:30]
- Какъв marketing disruption се случи след Ковид? Как това влияе на стартирането на бизнес в момента? Как да отчитаме гъвкавия маркетинг и маркетинга, базиран на данни? Как да използваме оптимално прогнозния и контекстуалния маркетинг? [0:12:10]
- На кои бизнеси в момента вече бизнес моделът е “счупен” и какво може да се направи? Как се променят дигиталните канали? [0:17:23]
- Подходът за 360-градусов поглед на пазара [0:19:25]
- KPIs – какви показатели е важно да се следят в бизнеса и в дигиталния маркетинг? [0:21:45]
- Защо маркетинг фуниите винаги “изтичат”? Къде “текат” най-много? Какво включва концепцията за най-доброто маркетинг предположение? [0:25:20]
- За силата на брандинга и как той влияе на потребителските нагласи при срещане на конкретна оферта [0:28:11]
- Детайлни примери на Марио за total addressable market [0:32:40]
- За грешните възприятия в маркетинга, свързани с пропускане на нуждата от настройване [0:34:48]
- Колко дълга е потребителската пътека? Как Марио и екипът му работят с точките на контакт? Защо в момента изграждането на бранд е ключово и има елементи на задържане на потребителите? [0:37:42]
- Времето за вземане на решение и как AI ще се влияе от наличието или липсата на бранд [0:42:11]
- Времето за извършването на маркетинг експеримент като показател – как Марио и екипът му тестват и валидират маркетинг каналите и потребителското поведение [0:47:51]
- За спецификата на отделните пазари – как да планираме да работим на пазар със силна или слаба икономика? Кои бизнеси първи започват да скалират след рецесия? [0:54:35]
- За принципите в развитието на икономиката и как да използваме исторически данни [0:59:44]
- Как Марио очаква AI да повлияе на развитието на бизнесите и маркетинга? Какво е нивото на AI в момента? [1:03:30]
- Примери за модели, които се развиват в момента, свързани с AI [1:09:55]
- Какво препоръчва Марио като продукт до 100 евро – защо точно френска преса? [1:14:15]
- Съветите на Марио за работа и обучения на екипа [1:16:00]
- Какво да си вземеш от епизода? Колко време Марио съветва да прекарвате в учене – едно от подценените умения [1:19:55]
Ресурси:
https://www.linkedin.com/in/mpeshev
https://mariopeshev.com
https://mbadisrupted.com
https://www.linkedin.com/company/growth-shuttle/
https://xplora.academy/modules/modul-1-uspesen-marketing-v-digitalnata-era
https://locus-publishing.com/product/син-океан-преход/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-121/
https://www.linkedin.com/pulse/маркетинг-50-гъвкав-базиран-на-данни-georgi-malchev/
https://xplora.bg/strategy-development/marketing-strategiq-za-startupi-kak-podhojdame-v-xplora-1/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-74/
https://www.amazon.com/22-Immutable-Laws-Marketing-Violate/dp/0887306667
https://6sense.com/report/buyer-experience/
https://www.leanproduction.com/theory-of-constraints/
https://www.linkedin.com/pulse/дейтификация-ключова-стъпка-в-ерата-на-ai-и-chatgpt-georgi-malchev/
Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂