Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplore Marketing – Еп. 15 Деси Бошнакова – „Маркетинг и PR ръка за ръка”

В епизод 15 на Xplore Marketing Деси, създател на подкаста Бошлаф и гуру в PR областта, и Жоро Малчев говорят за маркетинг и PR по практичен начин. Двамата споделят много приложими подходи за успешни кампании и съдържание в социалните мрежи. И разбира се, много примери за успешни кампании – така че да имате желание да прочетете още повече.

Ще разберете какво е “Подари си смисъл” – възможност да получиш много допълнителна стойност ползвайки, и да – преди това си купил, конкретен бранд бутилка за многократна употреба, произведена от рециклирана пластмаса. И как хората започват да пият повече вода, защото изпитват удовлетворение и намират смисъл.

Деси споделя защо и колко е важно брандовете не просто да облекат клиентите си, за да им е топло, а да ги накарат да мечтаят за нещо. Гостът дава примери колко е важно продуктът или услугата да носи емоции. Ще откриете и колко приложими в днешната дигитална ера са моделите, ползвани от Бернайс, бащата на PR-а. Двамата обсъждат как прилагайки тези принципи чрез поведението на децата, докато играят, може да се направи кампания, с която да се срине популярността на Ку-Клукс-Клан. Деси споделя, че Бернайс поставя акцента на “Защо потребителите биха направили нещо” в кампаниите, а не на “купи”.

Ще откриете книгата “Скритата психология на социалните мрежи”, в която има много приложими концепции и подходи. Като например коя мрежа за кой тип идентичност е – СуперАз, Его, То. И съответно защо Instagram e типичната SuperEgo мрежа, но и Linkedin също е такава. Съответно и кое е успешното съдържание в тези мрежи. Ще чуете за лявото и дясното полукълбо, но в контекста на социалните мрежи – и защо трябва да създаваме съдържание и за двете полукълба.

В епизода Деси и Жоро обсъждат приложими подходи и много примери

  1. Коя е книгата, която Жоро вече 4 месеца не може да спре да препоръчва и която ROI Communication издават на български език
  2. Какво е “Подари си смисъл”
  3. Как работи подходът “Не е нужно целият свят да те купува, а да намериш тези, които са на твоята вълна и така да надграждаш още и още”
  4. Как Деси създава съдържание и дава стойност на аудиторията на подкаста
  5. БошЛаф, създаден през октомври 2019 – вече 5 сезона по 20 епизода
  6. Колко е важно за успеха на кампанията сутрин да се закусва обилно, и защо много често хората ядат бекон и яйца
  7. Кой е подсказал на Стийв Джобс да има крачкомери в устройствата на Apple
  8. Видовете социални мрежи и как да ги използваме. Лявото и дясното полукълбо за постигане на различни маркетинг цели
  9. Разликата между 30 минути и 60 минути в Instagram
  10. Защо следва да говорим за Маркетинг чрез съдържание, а не маркетинг на съдържанието
  11. Какво можем да научим от TED Talks – като успешен модел и като знания

 

Линкове към източници

https://www.facebook.com/boshlaf/
https://roibg.com
https://smisyl.roibg.com
https://roibg.com/books/бащата-на-манипулацията-едуард-л-берн/
https://www.amazon.com/Wanting-Power-Mimetic-Desire-Everyday/dp/1250262488
https://locus-publishing.com/product/маркетинг-5-0-за-технологиите-и-хората/
https://roibg.com/books/стани-столът-те-убива-термос-dopper/
http://roibg.com/books/говори-като-на-ted/
http://roibg.com/books/новият-бизнес-модел-успехът-в-революц/
http://roibg.com/books/колективната-мъдрост-краудсорсинг/

Слушай епизода и в Spotify и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂