Xplore Marketing Еп. 86: Джулс “Психология и маркетинг”
В този епизод ще откриеш много за психологията в маркетинга – ценови котви, динамика на екипа, оферти, ограничения. Гост ни е Юлика Новкова PhD от Juls’ Psychology, която се е посветила на психологията в бизнеса. Джулс развива от 2009 г. насам 4 различни бранда 🤩
Ще чуеш детайлно от Джулс за психологическите особености на промяната в клиентите и особено в собствениците на бизнеси и мениджърите на високо ниво. Но и за всеки един таргет потребител. Нека започваме!
- За какво ще говорим с Джулс от Juls’ Psychology – за практическа психология, но и както казва тя “начинът, по който дишаме и правим това, което изразяваме”? От услугите, как се развива нишата, тествани и успешни практики за маркетинг на лични услуги.
- За опита на Джулс досега и защо се е посветила на психологията. Къде преподава и обучава тя?
- Една история на Жоро за алтернативите, които имат хората в днешната дигитална ера. За евристиката на категорията на дадена професия, продукт или услуга, описаната от Google.
- За отговорността, която носим в маркетинга и в приложната психология.
- За концепцията за развитие на Masterhack bg и на общността там.
- За манипулациите в маркетинга – човекът е сложна система и има различни струни. Защо е важно да отчитаме дисфункционалните убеждения?
- Пример за убежданията в маркетинга – един пример на автомобилен бранд и декстоп реклама, и един пример за B2B бранд.
- Подход за разбиване на грешни котви в съзнанието на клиентите. За важността на промяна на нагласите от загуба към печалба.
- За маркетинг предложенията – таргет потребители, поведение на потребителите, данни от продажбите. И как да ползваме бартера на отношенията?
- За фазите в маркетинга – как да подготвим психологически клиентите, за да имат спокойствието и увереността да ни се доверят?
- За фазите 0 – какво и как може да се тества в маркетинга. Как да обективизираме поведението на заинтересованите страни и на таргет потребителите?
- За психографските профили и за прогнозите на алгоритмите.
- За различните типове хора с техните профили. И защо най-лесно разбираме конкретен тип профили на потребители?
- За фантазиите и илюзиите, които имат потребителите. За когнитивните изкривяния. За IKEA ефекта като вид когнитично изкривянеПодхода на human2human целите.
- За микродвиженията. За различните заинтересовани страни в една компания и техните цели. За модела “попълнете тази таблица”.
- За дефинирането на успех.
- Ресурсите, които Джулс препоръчва. Теми като бърнаут, стрес, управление на риск, работа в екип.
- За пътеката на един таргет клиент на сайта на Джулс.
- За психологическите проблеми, които Джулс открива най-често в практиката си и нейните съвети за справянето с тях.
- Какво да си вземете от епизода с Джулс? Поставяйте си human to human цели – тези цели ще ви карат да се чувствате добре!
- Ресурси:
https://julspsychology.com
https://www.facebook.com/julspsychology
https://www.linkedin.com/in/julika-novkova/
https://locus-publishing.com/product/това-е-маркетинг/
https://www.masterhack.bg/home
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-57/
https://www.linkedin.com/pulse/какво-е-маркетингът-в-действие-сигнали-контекст-georgi-malchev
https://xplora.academy/cqlostna-programa-po-digitalen-marketing
https://www.malchev.net/principles/
https://www.malchev.net/top-10-polojitelni-emocii/