Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplore Marketing Еп. 88: Любомир Ноков „Бизнес с мисия“

Любомир Ноков е CEO и съосновател на Хармоника – бизнес с мисия да връща любовта на хората към хубавата храна. Историята на Harmonica започва през 2006 година, когато трима приятели – Маги, Мето и Любо, се захващат да работят с първите две био кравеферми в България. Категориите, в които Хармоника оперира към днешна дата, вече са много. През октомври 2022 компанията стана втората B Corp в България, следвайки добрия пример на Paragonia по света.

В рамките на разговора, който Ванката и Любо провеждат, ще чуеш дискусия около следните интересни теми:

  • Защо при все по-дигитализиращата се среда бизнесите, които искат да имат силно позициониране, отварят физически магазини? Колко разчитат на физическото присъствие? Ползват ли комуникация на живо, която да води хората към дигитален актив?
  • Колко разчитат на дигиталната комуникация и за кои техни аудитории работи тя? Къде са видели, че работи за тях и в какви ситуации виждат резултат?
  • Какво би се променило в техния бизнес, ако от утре спрат Facebook страницата си?
  • Инфлуенсърите помагат ли за изграждането на разпознаваемост на бранда?
  • Следят ли как през годините се развива директният трафик и увеличението на търсенето на бранда? Имат ли усещане кои събития дават тласък на тези показатели?
  • Колко често мислят за нови категории продукти в портфолиото си?
  • Дигиталният маркетинг и комуникация с аудитория помагат ли при измисляне на нови продукти/ категории?
  • Как гледат на думата общност в контекста на развитие на един бранд? Търсят ли го като цел и усещат ли това да им помага в развитието на бизнеса?
  • Как отключват партньорства и намират сродни души като партньорства с други брандове? Това помага ли за разпознаваемостта?
  • Използват ли newsletter-и за комуникация към лоялната им аудитория?
  • Как определят бюджета за реклама/комуникация, който инвестират в развитието на своя бранд? Имат ли свои добри практики?
  • Ролята на социалната отговорност в маркетинг посланията. Какво се случи и усетиха ли разлика, след като започнаха с тези инициативи – “Чиста Струма”, “От нищо нещо”, “Smiles в подкрепа на Фондация „За нашите деца“.

Ресурси:

https://harmonica.bg/za-harmonica/
https://www.instagram.com/harmonica_foods/
https://www.youtube.com/watch?v=SrwUFIQ2isg&ab_channel=TEDxTalks
https://www.thesuperhumanpodcast.net/episode/297-liubomir-nokov/

Слушай епизода и в Spotify и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂