Xplore Marketing Еп. 90: Борислав Колибаров „Маркетингът на сапунта мара“
В този епизод ще откриеш много приложими подходи и детайлни примери за успешен маркетинг на онлайн магазини. Сапунта мара: брандът, който дава възможност на всеки да усмихне семейство и приятели чрез забавните си сапуни, които са познати вероятно на всеки потребител в България. Ще научиш и много полезни ресурси за онлайн маркетинг, маркетинг на съдържанието, лендинг страници и имейл маркетинг. Боби е лектор в модул Успешен маркетинг в дигиталната ера на Xplora Academy.
Представяме ти епизод за маркетинга, ценностите и социалната отговорност. И разбира се – много приложими маркетинг подходи и съвети в този контекст. 🤩
В епизода ще чуеш:
- За опита на Боби в маркетинга.
- За агенция MarmaLAB и фокуса към eCommerce.
- За Сапунта Мара – защо е толкова успешна концепцията. За изпипването на детайлите
- За идеята за сапуни по повод, за град, за име…
- Дали изкуственият интелект ще убие креативността? За какво да ползваме изкуствения интелект?
- За избора на партньори в бизнеса и маркетинга.
- На каква платформа е изграден Сапунта мара онлайн магазинът?
- За първите дни и продажби на сапуни на Сапунта мара онлайн.
- Кои са основните видове продавани сапуни – зодии, градове…
- За стълбицата на стойност на продуктите и конкретни user stories.
- За основните аудитории и клиенти на бранда.
- За B2B продажбите на компанията. За каналите на дистрибуция.
- За traction и кога идва време за монетизация.
- Интересни примери за грешки при планиране на онлайн магазини от Боби и от Жоро.
- Как се прави Conversion Rate Optimization за онлайн магазини – трите основни неща, които включва?
- Модел, който Жоро и в Xplora прилагат и е много приложим за онлайн магазини.
- Пример за допълване на модела на Ozonе.bg за ваучери за подарък. Още примери за нужда от подобрение на потребителската пътека.
- За разликата в поведението на потребителите във физически и в онлайн магазин. Какво купуват хората?
- Как потребителите изживяват стойностното предложение на един онлайн магазин? Разликата в поведението на потребителите във физически и в онлайн магазин. Какво купуват хората?
- Как е планиран имейл маркетингът на онлайн магазина? Какви email flows са настроени?
- Примери за грешно планиране на онлайн магазин на база предположения или липса на информация за реално поведение в даден канал. Защо да разсъждаваме само на база лични впечатления и предразсъдъци е опасно?
- Подход на заслужените награди при онлайн търговията.
- За отстъпките в онлайн магазините. За отстъпките за обем.
- Съветите на Боби как да трупате знания в маркетинга. Защо той избира да чете неща, които развиват креативността и мисленето на ниво критично мислене?
- Препоръки за добри практики за лендинг страници.
- Препоръки за добри практики за email flow.
- Съвети на Боби и Жоро как да научавате повече приложими знания.
Ресурси:
https://www.linkedin.com/in/bkolibarov/
https://sapuntamara.shop
https://marmalab.ageСапунта Мараncy
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-77/
https://xplora.academy/modules/kursove-uspeshen-marketing-v-digitalnata-era
https://www.ted.com/talks/matt_ridley_when_ideas_have_sex
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-22/
https://www.ozone.bg/product/psihologiya-za-vseki-den-silata-na-navitsite/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-87/
https://xplora.academy/marketing-konsultacii-za-biznesi
https://www.linkedin.com/pulse/за-маркетинг-предположенията-georgi-malchev/?trk=pulse-article
https://www.ozone.bg/product/kolektsiya-vavedenie-v-marketinga-marketingovo-pozitsionirane/
https://www.masterhack.bg/home
https://www.lapa.ninja
https://reallygoodemails.com