Xplore Marketing Еп. 94: Рая Цветкова „Добри практики на LIDL за Employer Branding“
В този епизод ще откриеш не само много приложими подходи за employer branding, но и много детайлни показатели и стойности – какви хора, какви действия, колко въпроса, колко често. Рая, мениджър Работодателска марка в Lidl България, споделя приложими съвети как да планирате и реализирате дейностите по управление на работодателската марка за различни аудитории – стажанти, потенциали служители, новоназначени хора в екипа, дългогодишни служители.
Представяме ти един от най-наситените в подходи и примери епизоди на подкаста в областта на HR Marketing. Ще научиш и за майсторските класове Storytelling за HR Marketing и Потребителска пътека за HR Marketing на Xplora Academy.
В епизода ще чуеш:
- За многостранния опит на Рая и как той ѝ помага при управление на работодателската марка.
- За employer branding – какви комуникационни усилия и умения изисква.
- Как employer branding-ът влияе на поведението на кандидатите за работа?
- Какви данни ни трябват за успешно развитие на работодателска марка?
- За предположения за employee value proposition и какво споделят служителите като реални нужди и желания.
- Дали да са анонимни анкетите и как да вземем контекст все пак за потребителите?
- За важността на обученията и какви обучения – специализирани или по-генерални.
- За трите типа “скъпи сигнали”, които един работодател може да даде с примери от Lidl България.
- Как се прави успешна стажантска програма – как се прилага дизайн мислене, прототипиране на програмата и как се осигурява даването на търсената стойност.
- Дали стажантските програми в България са достатъчно добри?
- Как да направим общност сред стажантите ни?
- Как да работим с ученици на модела на практиканти?
- Как можем да въвлечем младите хора да създадат сторителинг за компанията ни като работодател?
- Как да работим с общностите на българи в чужбина?
- Работи ли Viber като канал за ангажиране на потенциални служители?
- Кое звено носи отговорност и кои участват в работодателската марка?
- Как да приоритизираме при комуникирането на работодателската марка – кога е мащабна инициатива, кога – кампания, а кога – тактическа комуникация?
- Как да развиваме елементи от работодателската марка? Какво и кога да питаме участниците?
- Кои са най-популярните придобивки в Lidl България и как те се комуникират?
- Какво се измерва за успешното развитие на работодателска марка? Коя е основната метрика? Какви са микроцелите?
- Как Рая дефинира целите на employer branding и какъв тип съдържание да създаваме?
- За какво да внимаваме като възможна греша, когато мислим за WOW или много креативна кампания?
- Кои са трудните за запълване позиции на служители? Как можем да планираме и запълваме тези позиции?
- За ролята на партньорите в employer branding и recruitment. Как да идентифицираме регионални партньори?
- Ресурсите, които Рая препоръчва за управление на работодателска марка. Как да обучите алгоритмите на LinkedIn да работят за вас?
- Какво да си вземете от епизода.
Ресурси:
https://www.linkedin.com/in/raiatzvetkova
https://jobs.lidl.bg
https://www.facebook.com/BookTalksEvent/
https://xplora.bg/content-marketing/kak-da-razbirate-po-dobre-nuzhdite-na-auditoriya/
https://jobs.lidl.bg/uchenitsi-i-studenti/internship
https://xplora.academy/masterclass-hr-marketing-storytelling
https://xplora.bg/strategy-development/5-fazi-na-savremenna-potrebitelska-pateka/
https://xplora.bg/employer-branding/
https://business.linkedin.com/talent-solutions/resources
https://hbr.org/
https://councils.forbes.com/blog/tag/forbes-human-resources-council
https://www.linkedin.com/company/lidlbulgaria/