Viessmann2 Началото

Как Viessmann образова целия сегмент за това какво са термопомпи и какви са техните цени

Някои проекти ни превръщат в майстори сладкари, други ни учат как да използваме “GG” в ежедневна комуникация. Има проекти, които ни помагат лесно да намираме “out of the box” пространството и такива, в които повече работим за влизането в границите на кутията. Работата с Viessmann беше по малко от всичко, но най-вече сбъдна една голяма на всички ни мечта – да бъдем магьосници и да управляваме сезоните. И преди да ни предложите да размахаме пръчка и да кажем “Акцио, лято” нека ви разкажем още малко за спецификата на тази конкретна “магия”.

ЗАДАНИЕТО

Първата ни кампания от март на 2018 г. за популяризирането на термопомпите на Viessmann – сериозно инвестиционно решение за климатизация на домовете беше успешна по много параграфи. Затова и през втората имахме за задача да работим за покачване на заявките на продукта през сайта на бранда. Разполагахме с не малко на брой вече проверени хипотези, но и още много въпроси, отговорите на които очакваме да получим в края на втората ни съвместна кампания.

ПОДХОД

Подходът в предишната ни кампания се беше оказал много работещ, затова заложихме на него в планирането и на тази. A именно – да използваме наличната информацията, на базата на която да направим предположения и да създадем работещ медия план.

Досега вече знаехме, че интерес към продуктите, които предлага Viessmann, има и той се беше доказал с резултатите от първата кампания. Не бяхме наясно обаче дали потребителската пътека, която сме ползвали, е най-оптималната възможна за постигане на конверсия. За да открием коя е тя, направихме следните предположения, които очаквахме да отхвърлим или потвърдим в процеса на кампанята:

  • Полът няма значение при вземане на решението. 

Спецификата на продукта, който Viessmann предлагат, както и представата за разпределението на отговорностите при подобно решение у дома ни наведе на мисълта, че основната част от аудиторията ни би била мъже. Дамите от екипа обаче контрираха, че те все повече играят водеща роля във финансовите операции на семейството. При така създалата се ситуация, сметнахме, че би било прибързано да отхвърлим едните или другите, затова се фокусирахме въру други аспекти на аудиторията:

  • Ако жените имаха също толкова голяма роля в избора за подобна покупка, то това беше добре дошло за нас. Благодарение на книгата Маркетинг 4.0 знаехме, че една от основните ключови характеристики на нежния пол е, да се допитват до повече хора и канали за необходимата информация, преди да вземат решение за покупка.
  • А щом горното е вярно, то ние очаквахме да имаме още по-голяма консумация на съдържание. А това ни наведе и на следващото ни предположение.
  • Потребителите ще консумират информацията под формата на видеа.

Благодарение на поведението на потребителите, което бяхме наблюдавали през първата кампанията, знаехме, че аудиторията ни консумира съдържание усилено – информацията, от която имаше нужда, отговаряше на етапа в потребителската ѝ пътека, в който се намираше. Колкото по-надолу по фунията минаваха, толкова повече специфика търсеха, като една от най-посещаваните страници на сайта беше тази с най-често задаваните въпроси. Ако си готов да инвестираш в подобен продукт, трябва да си отговорил на всички въпросителни, дори и тези, които ти самия не знаеш, че има, нали така?

Тази информация, заедно със спецификата на поведение на аудиторията ни подсказа, че би било подходящо в новата кампания да включим носители на информация в по-дълъг формат. За тази цел създадохме три типа видеа, които да представят по-общо продукта, да обръщат внимание на основните притеснения, които аудиторията би имала, ако закупи подобен продукт и да дадат възможност на потребителите да се запознаят със специалистите, които седят зад бранда.

Със знанието, че потребителите консумират съдържание под формата на каскадираща информация и дължина, видеата се различаваха по времетраене, като колкото по-голям интерес засичахме от потребителя, толкова по-подробно и дълго беше видеото, с което планирахме да го таргетираме.

  • Потребителите в различни моменти се допитват до различни канали в отговор на различни нужди.

Това за нас е по-малко предположение и повече вяра в ефективността на интегрирания дигитален маркетинг. Опитът ни до момента ни е показал, че има тясна връзка между каналите, които ползваме и тази кампания беше на път да го докаже отново. Знаейки, че често нашата аудитория може да бъде таргетирана с реклама във Facebook, на която да не обърне достатъчно внимание и от която да запомни само част от информацията, се подсигурихме с присъствие в Google Search по ключови думи. Така очаквахме да хванем тази част от заинтересованите, които са съсредоточени в момента на търсене и се нуждаят от конкретна информация. А какво по-добро място да я намерят от сайта ни? 

РЕЗУЛТАТИТЕ

Измерихме успешността на кампанията по два критерия:

  • Брой нови лийдове, спрямо постигнатите през 2018 г.
  • Валидираните insight-и, с които приключихме кампанията.

Процентното съотношение на заявките от първата кампания показваше сериозен превес на мъжете по отношение на конверсиите, докато през 2019 г. отчитахме повишение с 10 процентни пункта в conversion rate-a на дамите (в сравнение с този на силния пол).Този резултат се дължи до голяма степен на включените в медиа плана видеа.

1
2
Успешното включване на видеата в подхода се доказа и при по-детайлния преглед на потребителските пътеки, които са приключили със заявка за консултация.
3
А влиянието на Fb рекламата върху Google Search-a може да се види в ръста на търсенията, свързани с термопомпи. Предвид резултатите съвсем спокойно можем да кажем, че Viessmann като бранд образова целия сегмент за това какво са термопомпи и какви са техните цени, което води до още по-голямо търсене на информация и по-голям интерес към предлаганото решение:
4
В нетърпеливо очакване сме за следващото предизвикателство, което ще преодолеем заедно с Viessmann, a дотогава ще се упражняваме с “Алохомора” да отваряме други дигитални врати.

Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:

superHUMAN ПОРТФОЛИО

1 Opera Case Study Carousel

Kaк успяхме да вдигнем conv.rate-a с над 400% чрез новия уебсайт на Софийската опера и балет?

Да работим за институция като Софийска опера и балет приемаме като чест и привилегия. Kато задача, с която и ние да допринасяме за развитието на културната сфера в страната и която ни дава възможност да се потопим в магията. А възможността да разкажем за нея на повече хора превръща работата в чисто удоволствие!

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Lorelli Case Study carousel

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

2 ArianaRadler Case Study Carousel

@ariana.radler – 0.0% алкохол и 100% свежест

Трябваше да превърнем Instagram профила на Ариана в основна платформа за комуникация на Ариана Радлер 0.0%, както и да фокусираме вниманието на аудиторията върху натуралните съставки, новите вкусове, свежестта и отличната комбинация между безалкохолна бира и плодов сок.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Batiste Case Study carousel

Кампания с Ева

Ако следите профилите на Batiste Bulgaria, със сигурност сте забелязали една мистериозна дама, която сладко разказва за ежедневието си и колко пъти е била “спасявана” от сухия шампоан. Да, това съм аз – Ева. Обичам да споделям с вас красивите си дни – и не че водя приказен начин на живот, просто знам как да виждам красотата и в най-малките неща.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

ZagorkaIPA Case Study carousel

Zagorka IPA – Българско пиво по британска рецепта

През зимата най-сладко е да мечтаем за топло лято и за разхлаждаща бира в ръка. Нека го направим заедно, докато си говорим за Zagorka IPA – българското пиво по британска рецепта. Със своята изразена цитрусова горчивина и аромати тя е създадена за хората в България, търсещи нови и различни бирени вкусове, като в същото време им представя пиво с близък до любимия им вкус.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Prestige Case Study carousel

Кулинарна надпревара с “Роден край”

Една видео кампания, реализирана с помощта на ПРЕСТИЖ 96 и тяхната вярна аудитория
Знаете, че темата със сладичкото е чувствителна тема – за мъже и за жени, за малки и големи. В офисa на Xplora обаче сладкото е на почит и истината е, че проблем с него нямаме. Не само че следобедната ни закуска е гарантирана, а и въображението на всеки скрит талант в готвенето си позволява да се развихри с продуктите на Престиж 96.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Britanica Case Study carousel

“Растем заедно” с BRITANICA Park School

Каква беше ситуацията, когато клиентът дойде при нас?
По всяка вероятност днес не е първи юни, но празник на детето може да е всеки ден, в който то се чувства значимо и ценено, докато любопитно опознава света. Ето защо приехме една кауза за своя.
Първото частно парк училище в българия – britanica park school отвори врати през септември 2019 г. Учебното заведение от ново поколение съчетава иновативни методи на обучение с цялостна атмосфера за семейна среда и уют. Харесахме свободата и неподправеното поведение, на което създателите на bps държат, развивайки индивидуалните възможности на всяко дете.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Aladin Case Study carousel

Какво да направим, когато по-големите ни пререждат на опашката за дюнерите?

Каква беше ситуацията, когато клиентът дойде при нас?
Всички знаем кои са aladinfoods, затова може да си позволим да пропуснем частта с увода. Щом четете това, знаете кои сме ние и с какво се занимаваме. Вече може би нареждате пъзела защо се срещнахме и искахме да работим заедно. А липсващото парче е онлайн магазинът, откъдето може да се поръча храна за вкъщи.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

VIESSMANN как спечелихме сребро Case Study carousel

Как спечелихме сребро за Effective Use of Data от IAB Mixx Awards

Дойде време и да ви представим нашето case study за Viessmann и да ви разкажем как успяхме да популяризираме термопомпите като продукт в България. Вижте какви подходи използвахме, за да достигнем до над 27 000 потребителя и как разпределихме работата във времето.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

БРЕМЕННОСТ И ДЕТСКОТО ЗДРАВЕ Case Study carousel

ФОРУМ БРЕМЕННОСТ И ДЕТСКОТО ЗДРАВЕ

Представяме ви нашето case study във връзка с едно от най-големите събития на Investor.
Петият пореден “Форум бременност и детско здраве” е един от най-големите и най-разпознаваеми форуми от този характер, който тази година успя да събере близо 2000 гости общо в двата дни.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

MedixAlvina Case Study carousel

Medix Alvina Deluxe Perfume

Всички сме се сблъсквали с клишетата, използвани в рекламите на почистващи и перилни препарати:

  • Домакини, които обожават да мият съдове;
  • Деца, които постоянно се цапат;
  • Омекотители, които те пренасят в паралелна реалност;

Кампанията за Medix Alvina Deluxe Perfume целеше да избяга от тях.
В редовете по-долу можете да разберете на какъв подход решихме да заложим, как го реализирахме и до какво доведе той.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Fintrade КОГАТО ПРОМЯНАТА В ПЪРВОНАЧАЛНАТА КОНЦЕПЦИЯ Case Study carousel

Когато промяната в първоначалната концепция може да се окаже най-добрият ти “Съюзник”

Или как навременният анализ на резултатите отново ни напомни, че няма универсални решения, които да работят във всеки канал, и какво направихме с тази информация

Миналото лято клиентът ни Fintrade стартира нова комуникационна платформа – “Съюзник”. Разработването на изцяло нова лендинг страница и смяната досегашните послания и визия с нови доведе до спад в резултатите. Conversion rate в основните им комуникационни канали Google Search и Facebook отчете спад с над 50% още в първите дни на кампанията.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

ZooMall Case Study carousel

Как постигнаxме впечатляващ reach във Facebook чрез мини активация?

Каква беше целта?
Да реализираме 60 000 Reach във Facebook на основна таргет аудитория чрез миниактивация, която да популяризира бранда ZooMall по забавен и интригуващ начин. За целта избрахме да реализираме миниигра във feed-a на страницата при наличието на оптимален бюджет.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Fintrade УСПЕШНИ B2B МАРКЕТИНГ ПРАКТИКИ Case Study carousel

Успешни B2B маркетинг практики, съчетаващи употребата на социалните мрежи със силата на Google

През 2016 г. започнахме работа с нашия клиент Fintrade – небанкова, финансова институция, специализирана в областта на бизнес кредитирането. Както при всеки B2B клиент и тук, в началото на съвместната ни работа, имахме сериозни предизвикателства, които се изразяваха в това да проучим пазара, да дефинираме правилните таргет аудитории и да изберем подходящите дигитални канали, чрез които да достигнем до тях. Едно от основните ни предимства по това време беше, че освен банковите институции, нямаше други сериозни играчи на пазара, които да взимат сериозен рекламен дял, и малкият бизнес имаше нужда от партньор като Fintrade. Просто не знаеше, че съществува и ние трябваше да поправим това. Ето как реализирахме успешен дигитален маркетинг за B2B.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Idelyn Case Study carousel

Лятна кампания за потребители на Черноморието

Клиентът ни Валмарк дойде при нас с предизвикателството да повишим разпознаваемостта и продажбите на Белиема от Иделин през лятото – един от силните сезони за продукта. Стратегията ни беше да дадем качествено съдържание плюс сегментирано таргетиране, с което да достигнем до точните потребители в точния момент.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Acera Началото 1

Когато инвестицията в Google реклама носи ROI в размер рекламния бюджет за година и половина напред

12 000% възвръщаемост на инвестицията в реклама, 85% от новите клиенти са разбрали за ACERA чрез Google

1
Бизнес моделът на агенцията ни е да имаме продължителни отношения с клиентите – навлизаме в детайлите на бизнес и маркетинг нуждите им, след което стартираме с услуги, които ще добавят най-голяма стойност в кратки срокове. Ако се справим добре, знаем, че ще имаме дългосрочен бизнес с този клиент и заедно ще развиваме и надграждаме дигиталната му екосистема. Така тя ще бъде един от работещите канали в интегрирания маркетинг на компанията за постигане на все по-значими бизнес цели.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

IUVO Case Study carousel

Direct response and lead generation кампания за IUVO GROUP OŰ Estonia

Клиентът ни IUVO GROUP OŰ Estonia се обърна към нас с голямо предизивикателство – представяне на нова за България възможност за инвестиции – peer-to-peer.

ЗАДАНИЕТО
Целта на кампанията беше представяне на платформата пред най-релевантната аудитория, събиране на достатъчен брой leads от заинтересовани таргет потребители и създаване на очаквания за следващата фаза.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Toyota Case Study carousel

Toyota Hybrid – Знам Защо

Клиентът ни Toyota Balkans се обърна към нас за постигането на една от най-важните цели на компанията за 2016 г. – 100% увеличение на продажбите на гамата хибридни автомобили на компанията.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂