Fintrade1 Началото

Успешни B2B маркетинг практики, съчетаващи употребата на социалните мрежи със силата на Google

През 2016 г. започнахме работа с нашия клиент Fintrade – небанкова, финансова институция, специализирана в областта на бизнес кредитирането. Както при всеки B2B клиент и тук, в началото на съвместната ни работа, имахме сериозни предизвикателства, които се изразяваха в това да проучим пазара, да дефинираме правилните таргет аудитории и да изберем подходящите дигитални канали, чрез които да достигнем до тях. Едно от основните ни предимства по това време беше, че освен банковите институции, нямаше други сериозни играчи на пазара, които да взимат сериозен рекламен дял, и малкият бизнес имаше нужда от партньор като Fintrade. Просто не знаеше, че съществува и ние трябваше да поправим това. Ето как реализирахме успешен дигитален маркетинг за B2B.

Началото

Като първа стъпка създадохме медия микс, базиран на наше детайлно проучване на дигиталната среда и предположения за поведението на аудиторията, които искахме да валидираме заедно с клиента. Заложихме на задължителни канали като Google Search, както и чисто имиджови и генериращи трафик на сайта, като Facebook и Google Display мрежата. Искахме да постигнем голям обхват на кампанията, да изградим сериозна аудитория и след това да анализираме поведението на отделните микроаудитории, които предварително бяхме дефинирали. Така най-правилно и лесно можехме да определим работещите таргет аудитории и да оптимизираме представянето на кампаниите ни – както на ниво направени заявки от страна на потребителите, така и от гледна точка на бюджет. След първите 3 месеца работа имахме следните изводи:

  1. Най-качествената ни аудитория, от гледна точка на performance показатели и поведение на сайта, ни носи каналът Google Search /не е изненада за никой/.
  2. Google Display успява да генерира добра посещаемост при много ниска цена на клик и създава добра база от потребители, които да ангажираме през ремаркетинг с подходящо съдържание. Но въпреки това резултатите не се случваха с темповете, с които искахме.
  3. Facebook рекламите отчитат висок потребителски интерес и добри показатели, но имат един основен проблем – генерират огромен брой заявки за кредит от физически лица. Ето това беше казус, с който трябваше да се преборим.

В следващите редове ще разгледаме как Facebook може да се превърне в успешен B2B канал, когато се използват правилните подходи и съдържание.

Позиционирането на Финтрейд във Facebook е от стратегически важно значение.

Използваме съдържание под формата на банери, постове, видеа и статии, насочени към собствениците на малки бизнеси. С постовете и статиите целим да даваме съвети и да представяме добри практики при управлението на бизнес. Те генерират средномесечни стойности на CTR all от около 7%, което представлява висок резултат и говори за добри нива на ангажираност от страна на аудиториите.

Голям успех постигнаха две Lead Generation кампании. При едната целта бе сваляне на книжка (в pdf формат) с мърчандайзинг съвети, а при другата – наръчник за управление на малък бизнес. Повече от половината, от хората свалили книжките бяха посочили, че са реални собственици на бизнеси, което показа, че кампаниите са достигнали до точната аудитория.
Ключов фактор за успеха на Facebook като канал е отсяването на юридическите лица, чрез правилно таргетиране. За тази цел наблягаме най-вече на Lookalike и Remarketing аудитории.

Прилагайки описания подход, в комбинация със засилено присъствие в Google Search (говорим за постигнат Impression share над 98%), и ограничаване на имиджовите формати, успяхме да намалим рекламния бюджет с 30%, подобрявайки ефективността на кампаниите с всеки изминал месец. Тъй като Google Search не е канал, при който може да се повлияе на обема месечни търсения, съответно и бюджетите варираха, спрямо поведението на аудиторията. Но тук имахме разбирането и подкрепа от страна на клиента да бъдем гъвкави и да реагираме на нуждите на момента. Което беше важна предпоставка за успех.

Ролята на лендинг страницата

Анализирайки показателите и дигиталното поведение на потребителите на сайта на Fintrade, след няколко задълбочени дискусии с клиента решихме, че е време да направим специална лендинг страница, различна от сайта на компанията. Целта й беше да даде на потребителите най-важната информация, която им е необходима, като същевременно ги насочи към основната ни цел – реализиране на конверсия (в случая измерваме под термина „конверсия“, че клиентът да направи запитване за бизнес кредит). В дигиталната среда вниманието на потребителя, в това число B2B таргет потребител,  може да бъде изгубено за секунди, затова е от изключително значение да очертаем ясно потребителската пътека в собствените си дигитални активи.

Ето как се промениха резултатите за каналите Google Search и Facebook (remarketing), при запазване на стратегията и смяна единствено на сайта с лендинг страница:

1
Освен че резултатите се подобриха, те останаха стабилни, без драстични промени в поведението на потребителите или отлив от сайта. Периодично заедно с клиента обновявахме лендинг страницата с нови активации, така че да поддържаме интереса на аудиторията.

Работа с клиента и значението на това той да разбира нашата работа

Всяка една агенция трябва да разбира от бизнес модела на своите клиенти. Това, обаче няма как да е на ниво, което самите бизнеси могат да го анализират и дадат съвети и препоръки. Fintrade са клиент за пример, който всеки месец ни дава насоки и съвети от гледна точка на:

  • Клиенти и какво ги интересува/мотивира и подтиква към действие

  • Как преминава физически една среща и „продаването“ на услугата

  • Какви са тенденциите и новостите от към бизнес и търсене

Така ние изградихме процес с месечни срещи, на които освен преглед на резултати, коментираме и бизнес въпроси, поведение на клиентите и услугите на бизнеса. Това ни дава опция да може да си „начертаем“ за 1 до 2 месеца напред стратегия, от към комуникация и послания.

Отделно тук имаме опцията да правим различни тестове и следим колко са успешни. Пример за това, по идея на клиента ни Fintrade, е че тествахме да използваме визия от постове с най-висок CTR да стане криейтив на банер, което само по себе си показва страхотни резултати и ни даде възможност да сме ефективни, както от към реклама, така и от към ресурси, които инвестираме за производство.

Ако това case study за B2B дигитален маркетинг, с подход и конкретни резултати, ви е заинтригувало – вероятно искате да разберете още за подхода ни. Предлагаме ви да се срещнем, за да обсъдим дали и как вашият бизнес може да се повлияе от добре изградена дигитална маркетинг стратегия и отлично реализирана комуникация, отчитащи вашите бизнес и маркетинг цели. Когато вече работим заедно, ще създадем концепция, съобразена с текущите и бъдещите ви дигитални активи и не на последно място – ще поемем ангажимент за конкретни резултати. Ще се ангажираме с реализацията на дигиталните активи и реклама и ще получавате детайлни отчети за поведението на потребителите и за разходите по рекламната комуникация. Ако този подход ви допада, можете да ни пишете на human@xplora.bg и ние ще се радваме да се срещнем за разговор. Имейлът ще получат съдружниците в агенцията и ще ви отговорим бързо, за да насрочим среща.

superHUMAN ПОРТФОЛИО

1 Opera Case Study Carousel

Kaк успяхме да вдигнем conv.rate-a с над 400% чрез новия уебсайт на Софийската опера и балет?

Да работим за институция като Софийска опера и балет приемаме като чест и привилегия. Kато задача, с която и ние да допринасяме за развитието на културната сфера в страната и която ни дава възможност да се потопим в магията. А възможността да разкажем за нея на повече хора превръща работата в чисто удоволствие!

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

VIESSMANN ОБРАЗОВА Case Study carousel

Как Viessmann образова целия сегмент за това какво са термопомпи и какви са техните цени

Някои проекти ни превръщат в майстори сладкари, други ни учат как да използваме “GG” в ежедневна комуникация. Има проекти, които ни помагат лесно да намираме “out of the box” пространството и такива, в които повече работим за влизането в границите на кутията. Работата с Viessmann беше по малко от всичко, но най-вече сбъдна една голяма на всички ни мечта – да бъдем магьосници и да управляваме сезоните. И преди да ни предложите да размахаме пръчка и да кажем “Акцио, лято” нека ви разкажем още малко за спецификата на тази конкретна “магия”.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Lorelli Case Study carousel

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

2 ArianaRadler Case Study Carousel

@ariana.radler – 0.0% алкохол и 100% свежест

Трябваше да превърнем Instagram профила на Ариана в основна платформа за комуникация на Ариана Радлер 0.0%, както и да фокусираме вниманието на аудиторията върху натуралните съставки, новите вкусове, свежестта и отличната комбинация между безалкохолна бира и плодов сок.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Batiste Case Study carousel

Кампания с Ева

Ако следите профилите на Batiste Bulgaria, със сигурност сте забелязали една мистериозна дама, която сладко разказва за ежедневието си и колко пъти е била “спасявана” от сухия шампоан. Да, това съм аз – Ева. Обичам да споделям с вас красивите си дни – и не че водя приказен начин на живот, просто знам как да виждам красотата и в най-малките неща.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

ZagorkaIPA Case Study carousel

Zagorka IPA – Българско пиво по британска рецепта

През зимата най-сладко е да мечтаем за топло лято и за разхлаждаща бира в ръка. Нека го направим заедно, докато си говорим за Zagorka IPA – българското пиво по британска рецепта. Със своята изразена цитрусова горчивина и аромати тя е създадена за хората в България, търсещи нови и различни бирени вкусове, като в същото време им представя пиво с близък до любимия им вкус.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Prestige Case Study carousel

Кулинарна надпревара с “Роден край”

Една видео кампания, реализирана с помощта на ПРЕСТИЖ 96 и тяхната вярна аудитория
Знаете, че темата със сладичкото е чувствителна тема – за мъже и за жени, за малки и големи. В офисa на Xplora обаче сладкото е на почит и истината е, че проблем с него нямаме. Не само че следобедната ни закуска е гарантирана, а и въображението на всеки скрит талант в готвенето си позволява да се развихри с продуктите на Престиж 96.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Britanica Case Study carousel

“Растем заедно” с BRITANICA Park School

Каква беше ситуацията, когато клиентът дойде при нас?
По всяка вероятност днес не е първи юни, но празник на детето може да е всеки ден, в който то се чувства значимо и ценено, докато любопитно опознава света. Ето защо приехме една кауза за своя.
Първото частно парк училище в българия – britanica park school отвори врати през септември 2019 г. Учебното заведение от ново поколение съчетава иновативни методи на обучение с цялостна атмосфера за семейна среда и уют. Харесахме свободата и неподправеното поведение, на което създателите на bps държат, развивайки индивидуалните възможности на всяко дете.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Aladin Case Study carousel

Какво да направим, когато по-големите ни пререждат на опашката за дюнерите?

Каква беше ситуацията, когато клиентът дойде при нас?
Всички знаем кои са aladinfoods, затова може да си позволим да пропуснем частта с увода. Щом четете това, знаете кои сме ние и с какво се занимаваме. Вече може би нареждате пъзела защо се срещнахме и искахме да работим заедно. А липсващото парче е онлайн магазинът, откъдето може да се поръча храна за вкъщи.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

VIESSMANN как спечелихме сребро Case Study carousel

Как спечелихме сребро за Effective Use of Data от IAB Mixx Awards

Дойде време и да ви представим нашето case study за Viessmann и да ви разкажем как успяхме да популяризираме термопомпите като продукт в България. Вижте какви подходи използвахме, за да достигнем до над 27 000 потребителя и как разпределихме работата във времето.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

БРЕМЕННОСТ И ДЕТСКОТО ЗДРАВЕ Case Study carousel

ФОРУМ БРЕМЕННОСТ И ДЕТСКОТО ЗДРАВЕ

Представяме ви нашето case study във връзка с едно от най-големите събития на Investor.
Петият пореден “Форум бременност и детско здраве” е един от най-големите и най-разпознаваеми форуми от този характер, който тази година успя да събере близо 2000 гости общо в двата дни.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

MedixAlvina Case Study carousel

Medix Alvina Deluxe Perfume

Всички сме се сблъсквали с клишетата, използвани в рекламите на почистващи и перилни препарати:

  • Домакини, които обожават да мият съдове;
  • Деца, които постоянно се цапат;
  • Омекотители, които те пренасят в паралелна реалност;

Кампанията за Medix Alvina Deluxe Perfume целеше да избяга от тях.
В редовете по-долу можете да разберете на какъв подход решихме да заложим, как го реализирахме и до какво доведе той.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Fintrade КОГАТО ПРОМЯНАТА В ПЪРВОНАЧАЛНАТА КОНЦЕПЦИЯ Case Study carousel

Когато промяната в първоначалната концепция може да се окаже най-добрият ти “Съюзник”

Или как навременният анализ на резултатите отново ни напомни, че няма универсални решения, които да работят във всеки канал, и какво направихме с тази информация

Миналото лято клиентът ни Fintrade стартира нова комуникационна платформа – “Съюзник”. Разработването на изцяло нова лендинг страница и смяната досегашните послания и визия с нови доведе до спад в резултатите. Conversion rate в основните им комуникационни канали Google Search и Facebook отчете спад с над 50% още в първите дни на кампанията.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

ZooMall Case Study carousel

Как постигнаxме впечатляващ reach във Facebook чрез мини активация?

Каква беше целта?
Да реализираме 60 000 Reach във Facebook на основна таргет аудитория чрез миниактивация, която да популяризира бранда ZooMall по забавен и интригуващ начин. За целта избрахме да реализираме миниигра във feed-a на страницата при наличието на оптимален бюджет.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Idelyn Case Study carousel

Лятна кампания за потребители на Черноморието

Клиентът ни Валмарк дойде при нас с предизвикателството да повишим разпознаваемостта и продажбите на Белиема от Иделин през лятото – един от силните сезони за продукта. Стратегията ни беше да дадем качествено съдържание плюс сегментирано таргетиране, с което да достигнем до точните потребители в точния момент.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Acera Началото 1

Когато инвестицията в Google реклама носи ROI в размер рекламния бюджет за година и половина напред

12 000% възвръщаемост на инвестицията в реклама, 85% от новите клиенти са разбрали за ACERA чрез Google

1
Бизнес моделът на агенцията ни е да имаме продължителни отношения с клиентите – навлизаме в детайлите на бизнес и маркетинг нуждите им, след което стартираме с услуги, които ще добавят най-голяма стойност в кратки срокове. Ако се справим добре, знаем, че ще имаме дългосрочен бизнес с този клиент и заедно ще развиваме и надграждаме дигиталната му екосистема. Така тя ще бъде един от работещите канали в интегрирания маркетинг на компанията за постигане на все по-значими бизнес цели.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

IUVO Case Study carousel

Direct response and lead generation кампания за IUVO GROUP OŰ Estonia

Клиентът ни IUVO GROUP OŰ Estonia се обърна към нас с голямо предизивикателство – представяне на нова за България възможност за инвестиции – peer-to-peer.

ЗАДАНИЕТО
Целта на кампанията беше представяне на платформата пред най-релевантната аудитория, събиране на достатъчен брой leads от заинтересовани таргет потребители и създаване на очаквания за следващата фаза.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Toyota Case Study carousel

Toyota Hybrid – Знам Защо

Клиентът ни Toyota Balkans се обърна към нас за постигането на една от най-важните цели на компанията за 2016 г. – 100% увеличение на продажбите на гамата хибридни автомобили на компанията.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂