Как Lead generation кампаниите във Facebook и Instagram се оказаха най-успешни за медицинския център Spectro IMA?
Кои са Spectro IMA?
Spectro IMA е медицински център, който разполага с висококвалифицирани лекари, иновативна апаратура и технологии от последно поколение. Клиниката предоставя на пациентите си най-добрите практики както от различни здравни области, така и от света на естетичната медицина. Това, с което центърът се отличава, е индивидуалният подход към всеки пациент – персонализирана медицина. Специалистите в Spectro IMA се придържат към максимата, че чрез здравето и профилактиката идва и красотата.
Какво беше заданието за реклама в социалните мрежи?
Основната задача пред нас беше да генерираме нови потенциални пациенти или на маркетингов език – leads. За да постигнем голямата задача трябваше да:
- Популяризираме различните естетични процедури, както и медицинската дейност на центъра.
- Да изградим доверие и лоялност сред аудиторията.
Какви бяха предизвикателствата?
Главното предизвикателство пред нас бе да генерираме leads без наличието на контактна форма за записване на час на сайта. До момента записванията са ставали само и единствено чрез телефонно прозвъняване. А Lead generation кампаниите бяха изцяло нов подход, който решихме да тестваме за Spectro IMA.
Също така трябваше да активираме по-голям интерес и от страна на мъжката аудитория, която към момента беше само 10% от пациентите на клиниката.
И всичко това трябваше да се случи в една силно конкурентна среда, сред която да се отличим и да привлечем вниманието на аудиторията.
Как решихме да подходим?
В социалните мрежи Facebook и Instagram заложихме на ангажиращо и образователно съдържание под формата на постове. Искахме аудиторията да се запознае с различните процедури на сайта, затова използвахме и кампании с цел трафик към сайта. А нашето най-силно оръжие се оказаха Lead generation кампаниите.
Какво всъщност направихме?
Lead generation campaigns
Lead generation forms представляват контактни форми за попълване директно във Facebook/Instagram, където само с един клик човек може да остави своите данни: имена, телефон, имейл, защото те са предварително попълнени, на база информацията в неговия Facebook профил. По този начин ние улесняваме потребителя в крачките, които трябва да предприеме и скъсяваме потребителската му пътека.
- Начален банер
- Контактна форма
- Даване на съгласие за използване на личните данни
*Текстът на английски език, се показва на съответния език, на който конкретният човек използва Facebook.
- Успешно изпратени данни
Направихме Lead generation кампании с различни форми за попълване за всяка една от процедурите на фокус. Това ни даде възможността да подходим индивидуално, като настроим различни аудитории и използваме визии и послания, подходящи за различните таргет потребителите спрямо отделните процедури.
Ето и рекламните визии на различните Lead generation кампании:
- Лазерна епилация (таргет жени)
- Лазерна епилация (таргет мъже)
- Апаратни процедури (таргет жени)
- Процедури с ботулинов токсин (таргет жени)
- Присаждане на коса (таргет мъже)
- Урология (таргет мъже)
Аудитории
Искахме да достигнем не само до жени, но и до мъжката аудитория. Като използвахме пълния потенциал на Meta, използвахме и следното таргетиране:
- Демография, интереси и поведение, релевантни спрямо таргет аудитории за различните процедури.
- Custom аудитории на база ангажираност с активите на бранда (уебсайт, Facebook страница, Instagram профил).
- Lookalike аудитории – хора с подобно дигитално поведение, като това на тези, които вече са се ангажирали с бранда (custom аудиториите).
Какво постигнахме – цифри, данни, резултати
Вследствие на цялостната ни работа за клиента, включваща рекламни кампании в екосистемите на Meta и Google, Spectro IMA отчита впечатляващо повишение на оборота си.
Покачване на оборотите по месеци през 2023 г. спрямо същите месеци през 2022 г. (когато не сме работили с клиента) в проценти:
ръст за месец март
%
ръст за април
%
ръст за май
%
ръст за юни
%
ръст за юли
Брой leads генерирани през Lead generation кампаниите в Meta – 403.
Брой нови пациенти цялостно за клиниката – 405.
Какво ново научихме за аудиторията? Надмина ли крайният резултат очакванията ни?
В началото, когато развивахме стратегията за бранда, смятахме, че ще бъде голямо предизвикателство да подтикнем мъжката аудитория да започне да запазва часове за преглед при специалист за по-деликатни проблеми като еректилна дисфункция и алопеция. Оказа се обаче, че мъжете реализират много високи нива на взаимодействие с рекламите и попълват Lead generation формите. И чрез тях увеличихме броя запитвания от мъже.
Очаквахме, че като цяло аудиторията ще подходи по-консервативно към това да запише час за преглед или консултация през Lead generation форма директно във Facebook и Instagram. Положителните резултати от броя събрани лийдове (контакти), превърнали се в реални пациенти на клиниката, ни показа, че аудиторията е готова да предприема такива действия дори и без наличието на форма за записване на час през уебсайта.
Заключение
Използването на една идея по-дръзки послания и смели визии, които да отличат Spectro IMA от конкуренцията, както и от шаблона за естетична клиника – “стандартна реклама с красива жена”, дадоха резултат и предизвикахме интерес! Съчетахме го с логично подбран микс от кампании с различни оптимизации, подходящи за всяко от нивата на потребителската фуния. А пълното използване на инструментариума за таргетиране на Meta, ни позволи да насочим посланията си до точната аудитория, която да реализира желаните от нас действия.
superHUMAN ПОРТФОЛИО
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂