Business to business (B2B)

B2B маркетингът (или маркетинг към бизнеси) притежава редица специфики, които имат своето ясно отражение и в дигиталния B2B маркетинг. Много често ask фазата, която е ключова в този тип маркетинг, се случва в дигитална среда.

Съществуват канали като LinkedIn, които имат много предимства при кампании, насочени към бизнес аудитории - тук можете да видите детайли относно LinkedIn стратегии и кампании. Имейл каналът често е ключов канал, що се отнася до осигуряване на контакт с идентифицирани потребители, които могат да дадат ясен сигнал и да бъдат придвижени към MSL (Мarketing Qualified Lead). Сайтът на B2B компаниите много често е hub - място, към което се насочва качествен трафик и там потребителите дават ясни сигнали за “ранен индикатор за висока стойност”, т.е. за потенциала си да станат бизнес клиенти на компанията.

Много управители и директори в компании с бизнес клиенти обаче са изненадани от резултатите, които могат да постигнат към бизнес клиенти, като ползват и други социални мрежи или офлайн каналите си и събития, за да стартират добре планирана дигитална потребителска пътека.

Текущи проекта

Текущи клиенти

Професионалисти

% human

Как дигиталният маркетинг се вписва в B2B маркетинга?

За дигиталния B2B маркетинг е ключово да отчита специфики като:

icon1

Говорим за бизнес стойност, т.е. потребителите трябва да се убедят в очакваната стойност и да могат да убедят и други участници в процес в организацията си.

icon2

Има елемент на консултираме, т.е. създадената от нас интеракция.

icon3

Изграждането на доверие е ключово – много рядко се отнася за сделка, която се използва еднократно и незабавно. Изграждането се случва с всяка следваща интеракция и съдържание, което носи стойност – видеа, client testimonials. Видът и последователността на това съдържание играят значителна роля.

icon4

Запитванията, т. нар. Leads, са сред основните цели. Но качеството на тези запитвания е от ключово значение, а това се постига с правилното съдържание и дължина на потребителската пътека. Иначе бизнесът е залят от нерелевантни запитвания.

Понякога добавянето на поле за попълване на ЕИК във формата за заявка във Facebook е достатъчно, а понякога потребителите трябва да преминат през дълга пътека на съдържание и реклама в релевантни канали именно за съответния бизнес потребител. Тук можеш да видиш как подхождаме за наши клиенти в канали като LinkedIn (стратегия, съдържание, реклама), Twitter (кампании и съдържание, реклама) и Quora.

hand1

Ask фазата за B2B маркетинг в дигитална среда

Специално внимание следва да се обръща на ask фазата при дигитален маркетинг към бизнес клиенти – при нея потребителите буквално “питат” и търсят отговори на важни за тях въпроси, преди да действат и да подадат запитване или да се свържат с компанията. Повече можеш да намериш в статията ни за модела на 5А – awareness, appeal, ask, act и advocate, както и в безплатния модул Основи на маркетинга на Xplora Academy. В книгата Маркетинг 4.0 на Филип Котлър за B2B компании акцентът е поставен на ask, act и advocate фазите. Чрез дигиталния маркетинг на практика act (действието) може да се разбие до попълване на форма за заявка, записане за уебинар, запитване за оферта и т.н. А фазата на лоялност има много потенциални проявления – видео интервюта, съвместни участия в уебинари, препоръки в LinkedIn и т.н.

Какъв опит имате с дигитални бизнес към бизнес кампании?

При правилния подход marketing qualified leads са много близо до sales qualified leads, но зад това стои много сериозна работа на нашия екип и на маркетинг и търговския екип на клиентите ни – много контекстуално поведение на потребителите, много тестове и валидиране, специално подбрано съдържание и постоянно следене на разходите за един lead.

Имаме значителен опит с B2B компании – от интегрирани дигитални кампании, през lead generation кампании, до развитие на канали като LinkedIn и фирмен блог. Много наши клиенти, които участват или организират събития, ползват и услугите ни по планиране и организиране на уебинари, създаване на лендинг страници, follow-up имейл вълни и т.н.

Най-търсените услуги за дигитален маркетинг на IT и tech компании на база опита ни са:

 

  • Стратегия за дигитален маркетинг към бизнес клиенти
  • Проучване и анализ на конкурентите
  • Създаване и развитие на фирмени профили в социалните мрежи
  • Обучения на екипите за B2B дигитален маркетинг, както и за Employer Branding
  • Създаване на бизнес сайтове и лендинг страници
  • Управление на рекламата
  • Създаване и развитие на B2B имейл маркетинг
  • Създаване на съдържание – видеа, блог постове, инфографики, testimonials и др.
  • Проучване и анализ на текущ уебсайт
  • Планиране и реализиране на кампании
текущи клиенти 1

КОЛКО ДОБРИ СТЕ В B2B МАРКЕТИНГА?

Можеш да видиш детайлните интервюта с някои от бизнес клиентите ни – как те ползват дигиталния маркетинг за постигане на бизнес и маркетинг целите си, като ти препоръчваме:

 

успешни истории

  • VIESSMANN ОБРАЗОВА Case Study carousel
    Как Viessmann образова целия сегмент за това какво са термопомпи и какви са техните цени

    Някои проекти ни превръщат в майстори сладкари, други ни учат как да използваме “GG” в ежедневна комуникация. Има проекти, които ни помагат лесно да намираме “out of the box” пространството и такива, в които повече работим за влизането в границите на кутията. Работата с Viessmann беше по малко от всичко, но най-вече сбъдна една голяма на всички ни мечта – да бъдем магьосници и да управляваме сезоните. И преди да ни предложите да размахаме пръчка и да кажем “Акцио, лято” нека ви разкажем още малко за спецификата на тази конкретна “магия”.

    Прочети повече
  • VIESSMANN как спечелихме сребро Case Study carousel
    Как спечелихме сребро за Effective Use of Data от IAB Mixx Awards

    Дойде време и да ви представим нашето case study за Viessmann и да ви разкажем как успяхме да популяризираме термопомпите като продукт в България. Вижте какви подходи използвахме, за да достигнем до над 27 000 потребителя и как разпределихме работата във времето.

    Прочети повече
  • Fintrade УСПЕШНИ B2B МАРКЕТИНГ ПРАКТИКИ Case Study carousel
    Успешни B2B маркетинг практики, съчетаващи употребата на социалните мрежи със силата на Google

    През 2016 г. започнахме работа с нашия клиент Fintrade – небанкова, финансова институция, специализирана в областта на бизнес кредитирането. Както при всеки B2B клиент и тук, в началото на съвместната ни работа, имахме сериозни предизвикателства, които се изразяваха в това да проучим пазара, да дефинираме правилните таргет аудитории и да изберем подходящите дигитални канали, чрез които да достигнем до тях.

    Прочети повече
  • Acera Case Study carousel
    Когато инвестицията в Google реклама носи ROI в размер рекламния бюджет за година и половина напред

    Бизнес моделът на агенцията ни е да имаме продължителни отношения с клиентите – навлизаме в детайлите на бизнес и маркетинг нуждите им, след което стартираме с услуги, които ще добавят най-голяма стойност в кратки срокове. Ако се справим добре, знаем, че ще имаме дългосрочен бизнес с този клиент и заедно ще развиваме и надграждаме дигиталната му екосистема.

    Прочети повече