Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplora CaseStudy WashGo 1

Как успяхме да увеличим фен базата на Wash&Go и да изградим ангажирана общност?

Кои са Queen’s? – повече за клиента

Wash&Go предлага качествени продукти за грижа за косата, превръщайки се в марка, подходяща за цялото семейство. Продуктите Wash&Go са вдъхновени от силата на естествените съставки и са създадени за почистване и третиране на всички типове коса, за да я оставят изключително свежа, лека и обемна.

КАКВО БЕШЕ ЗАДАНИЕТО?

Получихме задание от клиента за Page Likes кампания във Facebook и Instagram, с която да увеличим последователите на бранда с цел по-голяма разпознаваемост. Разбира се, трябваше да помислим и за това как дългосрочно да задържим новите потребители чрез интересно и разнообразно съдържание – в това сме най-добри!

ПОДХОД ЗА КАМПАНИЯТА

След като обсъдихме заданието от клиента и възможните варианти за действие, решихме да комбинираме креативност и performance в ефективен маркетингов подход.

За целта на кампанията направихме общо 6 giveaway активации в период от 3 месеца, с които да засилим интереса върху бранда и да подпомогнем неговото позициониране като надежден и ангажиращ. Стартирахме Page Likes кампания във Facebook и кампания за увеличениe на посещенията на профила в Instagram, като таргетирахме потребителите, които биха били най-склонни да си взаимодействат със страниците на бранда.

КРЕАТИВНАТА ИДЕЯ

Игровизациите са маркетингова тактика, която е доказала своята успеваемост през годините. Създаваме ги с цел да поставим потребителя в центъра на вниманието, като междувременно го мотивираме да извърши желаното от бранда действие и разбира се, впоследствие бива възнаграден за това.

Започнахме със създаването на 6 миниигри, съответстващи на тематиката на бранда, неговите ценности и тон на гласа. Използвахме цветни и нежни визии, с които да се придържаме към идентичността на Wash&Go. В копитата се стараехме да сме кратки, точни и ясни.

Що се отнася до наградите, едната част от късметлиите се сдобиха с комплект от 3 шампоана Wash&Go, а другата – с комплект шампоан и маска от серията Wash&Go Superfood.

Нека сега да разгледаме и игрите във Facebook.

Механиката, която сме използвали при първата игра, дава свобода на аудиторията да се ангажира по свой собствен начин. Имаме предвид, че тук няма правилен отговор и коментарите ще изхождат от собственото мнение на потребителите.

WashandGo Oct 10 1

При втората игра сме заложили на механика, която ще подтикне хората да усетят giveaway-я по-лично и следователно ще имат по-голяма мотивация да участват. Това е така, защото ще спечелят награда, която е обвързана с реалните нужди на косата им.

WashandGo Oct 08 1

В последната игра включихме подход, с който подканваме аудиторията да отбележи своя приятелка в коментарите. Тук можем да забележим, че брандът и продуктите му вече не са в центъра на играта, а по-скоро се обръщаме към потребителите и правим тематична препратка към наближаващия край на 2023 година. Отбелязването на друг потребител помага и за органичното разпространение на играта.

WashandGo Oct 12 1

А ето и игрите ни за Instagram:

В първата игра целим да задържим вниманието на аудиторията за по-дълго време, като в копито на публикацията сме задали въпроси, на които потребителите трябва да отговорят. По този начин изграждаме връзка с тях и ги караме да споделят нещо за собствените си предпочитания.

WashandGo Oct 09 1

Следващата игра ни позволява да покажем на аудиторията, че влизаме в обувките ѝ и разбираме ежедневните ѝ проблеми. Така скъсяваме дистанцията между бранд и потребител.

WashandGo Oct 11 1

При последния шести giveaway можем да забележим, че брандът отново е поставен по-контекстуално и ситуацията, на която сме обърнали внимание, е Коледа. Всъщност тук сме оставили емоджита, които напомнят на конкретни коледни филми и искаме да подтикнем аудиторията да ги познае. Това също е много добър подход за по-дълго ангажиране, тъй като аудиторията би спряла, за да помисли върху изображението, и чак след това би коментирала.

WashandGo Oct 13 1

Общите резултати, които постигнахме органично и чрез спонсориране на игрите, бяха впечатляващи. Ангажираността беше висока при всяка една от тях, което ни отвежда до заключението, че сме задавали подходящите въпроси на правилната аудитория. 

Във Facebook генерирахме стойности от:

  •  над 4100 харесвания на постовете с игри
  •  над 3500 коментара за участие
  •  740 споделяния на игрите в личните профили на потребителите

В Instagram постигнахме успех от:

  • 4286 харесвания на постовете
  • 1830 коментара за участие
  • 210 запазвания

Но най-хубавите новини всъщност са, че след приключването на кампанията, потребителите запазиха високото ниво на ангажираност към профилите на Wash&Go! Съдържанието, което публикувахме на ongoing ниво, е било зачетено като достатъчно полезно и интересно от аудиторията, за да остане тя лоялна на бранда.

PERFORMANCE РЕШЕНИЕ

За постигане на стратегическите цели, разпределихме бюджета с особено внимание към различните платформи, отделяйки 32% за кампании за увеличаване на харесванията на страницата във Facebook. Това решение беше продиктувано от възможността на платформата да оптимизираме за желаното от нас действие от страна на потребителите – Page Likes.

Инвестирахме 25% в Instagram за увеличение на посещенията на профила. За игровизациите, които организирахме във Facebook, отделихме 18% от общия бюджет, като причините за разпределението на по-нисък бюджет за игровизациите във Facebook са две:

  1. Нашата цел е да увеличим последователите на страницата и от опит знаем, че игрите са добър инструмент за тази цел, но не ни гарантират непременно увеличаване на последователите.
  2. Също така, нашите наблюдения при подобени активации показват, че игрите във Facebook успяват да привлекат голям брой потребители органично. Това допълнително ни помогна правилно да разпределим бюджета така, че да бъде в полза на целите на кампанията.

 

За Instagram игрите бяха заделени 25% бюджета, тъй като в тази платформа рекламата е по-скъпа, а също важен фактор е, че поведението на потребителите в Instagram е различно и по-трудно се ангажират със съдържанието на брандовете. Затова и насочихме по-голямата част от бюджета за спонсориране в тази социална мрежа.

Ангажираност на постовете

От спонсорирането (платени резултати) на игрите във Facebook отчитаме общо 5089 ангажирания и среден CTR от 9.15% и общо 6936 клика, както и 297 споделяния на спонсорираното съдържание.

От спонсорирането на игрите във Instagram отчитаме 3533 реакции, 770 коментара и 150 запазвания на съдържанието.

 

Банери

wash1
wash2
wash3
wash4

РЕЗУЛТАТИ

Инсайти от страницата:
Резултати и сравнение – followers

За периода на кампанията (сравнен с предходен период), отчитаме ръст в последователите във Facebook страницата от над 2000 нови човека, като голяма част от тях са се запазили и след това. Наблюдаваме ръст на посещаемостта на страницата с над 1000%, както и ръст в достигнатите уникални потребители с над 80%.

За Instagram отчитаме над 550 нови последователи, над 2000 посещения на профила, както и ръст в достигнатите потребители със 155.4%.

Ето какво каза клиентът за нас

Агенция Xplora работи отдадено за марката Wash&Go Bulgaria. Марката разполага с два социални медийни канала – Facebook & Instagram, които се поддържат изцяло от агенцията. На българския пазар марката има изключително висока познаваемост и затова екипът от Xplora е натоварен с нелеката задача да създава съдържание и ресурси, с които да комуникира марката.

 

Работя с агенцията от една година и съм изключително впечатлена и доволна от работата си с тях. Познават марката отлично и създават точното съдържание, което сме търсили.

 

Когато разгледахме социалните страници на Wash&Go видяхме, че прекрасното съдържание не достига до голяма публика. Зададох към тях проект Wash&Go Page Likes Campaign и в кратък срок получих професионално предложение на базата на игровизации. Ресурсите, механиката на игрите и комуникацията паснаха идеално на марката и публиката ѝ. Резултатите от кампанията бяха впечатляващи.