За нас

Xplora е маркетинг и дигитална агенция, фокусирана в осигуряването на впечатляваща възвращаемост на инвестицията от дигиталния маркетинг за своите клиенти в България и по света.

Изградихме репутацията, че правим клиентите си успешни в постигането на бизнес и маркетинг целите им.

Изпълняваме и наша отговорност е да създаваме и споделяме добри практики, които развиват сферата на дигиталния маркетинг в България.

Ако искаш да прочетеш и видиш как бихме разказали накратко за нас, направили сме специална страница за теб.

Текущи проекта

Текущи клиенти

Професионалисти

% human

human digital

Един от ключовите принципи е не просто да имаш мисия, но и да я следваш. Още преди да създадат формално агенцията, тримата съдружници – Сашо, Ванката и Жоро избраха за Xplora слоган HUMAN DIGITAL.

Оттогава, освен слоган, културата в Xplora е изградена от тези три подхода на HUMAN DIGITAL:

защо съществува xplora

През лятото на 2015 година Жоро, Сашо и Ванката се срещнаха в парка “Заимов”, точно под бъдещия офис на Xplora, за да съгласуват визията за една агенция за интегриран дигитален маркетинг, в която всеки от тях вярва. Тримата имат опит в работата си заедно – видели са 2 и 200, запознати са с добри и лоши практики както в управлението на компании и на екипи, така и в дигиталния маркетинг.

Обединиха сили в създаването на визията за HUMAN DIGITAL – агенция, която говори на реални хора, постига значими маркетинг цели и дава пълен достъп до данни и ценообразуване на клиентите си. И работна атмосфера, в която има усещане за семейна близост в екипа и приятелски отношения с клиенти и партньори. Тримата харесаха идеята, че дигиталният маркетинг е едно постоянно изследване и така се роди агенцията за интегриран дигитален маркетинг Xplora със слоган HUMAN DIGITAL.

Няколко години по-късно агенцията вече е пример за култура и за принос към екосистемата на дигиталния маркетинг – чрез споделени добри практики, преподавайки и показвайки как правилният подход позволява:

  • да се развие сплотен от ценности екип от над 50 професионалисти;
  • да има над 100 активни клиенти;
  • да се изгради репутацията, че правим клиентите и екипа си успешни.

 

Георги Малчев

Жоро Малчев има над 24-годишен бизнес опит, управленски и маркетинг опит - бил е журналист, управленски консултант, оперативен директор, директор бизнес развитие, член на съвети на директорите. Жоро води стратегическото развитие на Xplora, както и стратегическото планиране за клиенти. Той живее с #ЕкстремнаОтговорност и #БъдиЗаПример - повече в блога му - https://malchev.net.

Георги Малчев

Управляващ съдружник

Иван Пантелеев

Ванката има над 10 години опит в управлението на дигитални, уеб и маркетинг проекти. В Xplora отговаря за правилното анализиране на бизнес процесите на една компания, създаването на конкретен обхват на проект, приоритизирането и структурирането на дадена задача в рамките на агенцията така, че да може да достигне по най-правилния начин към екипа и съответното безупречно реализиране на проекта.

Иван Пантелеев

Съдружник и директор акаунт мениджмънт

Александър марков

Сашо има опит в дигиталните performance канали от над 8 години и над 12 години опит с уеб проекти. През годините е планирал стратегически и реализирал стотици успешни дигитални кампании за някои от най-големите брандове в България и Европа. Запалва страстта си към дигиталния маркетинг първо през Google Adwords, но впоследствие се специализира и в social media marketing, email marketing, SEO, web projects… сещаш се за многоръкия Шива. 🙂

Александър марков

Съдружник и директор бизнес развитие

ЧЛЕНСТВА, СЕРТИФИКАТИ И НАГРАДИ

Като голяма и професионална агенция за дигитален маркетинг имаме голям екип, и признание за експертизата, която притежаваме. Xplora е сред малкото Google Premier Partner агенции в България, т.е. топ агенциите в Google екосистемата.

Притежаваме сертификати за компетенции на агенцията и за екипа.

За нас наградите не са самоцел, като награди сме получавали не със специално създадени за конкурс видеа, а както правим нашите case studies – с максимално много информация и детайли. Получили сме признание за digital sales, за effective use of data, за мобилен маркетинг, за кампания за услуги, за кампания за нов продукт и други.

Google Premier Partner

Само агенциите, които постигат отлични резултати за клиентите си и покриват редица високи критерии, могат да бъдат Google Premier Partner - най-високото нивото в Google Partners. Още през 2016 г. Xplora получи признание, че е една от агенциите, които най-много развиват клиентите си в Google екосистемата - растейки не само чрез нови акаунти, а и чрез добавяне на нови рекламни формати, най-добри практики и скалиране на рекламни бюджети.

8 Google Certified specialists

Към момента в агенцията има 8 Google специалисти, сертифицирани за реклама в Google Search, Google Display, YouTube, Shopping, Apps и Google Analytics. Сертифицирането за реклама в Google екосистемата е сред основните изискванията към агенциите, за да станат част от Google Partners. А за нас като агенция - сред ключовите фактори при избора на нови членове за Google екипа. Сертификатите са знак за много знания и потенциал за предоставяне на високо качество на предлаганите дигитални услуги.

Mailchimp Partner

Компаниите, които имат Mailchimp Partner Badge, трябва да отговарят на серия изисквания. Сред условията са колко броя активни платени кампании са се развили в профила и сертифициран ли е екипът на компанията от академията на Mailchimp. Този партньорски статус ни позволява да се възползваме от различни предимства пред останалите агенции с Имейл маркетинг услуги. С тези допълнителни знания и умения добавяме още стойност към клиентите ни.

Златно Effie за услуги

Xplora е дигиталната агенция за наградената със злато кампания на Easy Credit "Добри заеми, добри приятели" в категория „Стоки и услуги“.

Effie наградите са за ефективност на маркетинговата комуникация.

Сребърно Effie за продукт

Xplora е дигиталната агенция за наградената със сребро кампания на RICEUP! EAT SMART в категория “Стоки” - за постигнати отлични резултати при налагане на продукта на пазара.

Effie наградите са за ефективност на маркетинговата комуникация.

Сребърно Effie за корпоративни комуникации

Xplora е дигиталната агенция за наградената със сребро кампания на Groupama Insurance „Ето нещо умно“ в категория “корпоративни комуникации”.

Effie наградите са за ефективност на маркетинговата комуникация.

Сребро на IAB Mixx за Effective Use of Data

Не е лесно да продаваш термопомпи дори онлайн. Получихме награда, заедно с клиента ни Viessmann, за ефективното използване на данни за развитие на цял един сегмент в онлайн среда и разбира се - за постигнати отлични резултати.

Ето и видеото за дигиталната кампания.

Сребро на IAB Mixx за Digital Sales

Да продаваш продуктите на Aladin Foods онлайн в конкуренция с компании за доставка на храна, които имат много по-висок LTV (Lifetime Value) на клиент, не е лесно. Постигнахме отлични резултати в Google екосистемата. Няма силни креативни елементи, нито разходи за дигитални активи, но целта е ясна - да постигнем отлични бизнес и маркетинг резултати, които всеки месец да бъдат надграждани. Ето и видеото за дигиталната кампания.

Top Digital Strategy Company

За 2023 Xplora получи отличие за водеща агенция за дигитални стратегии в България - признанието е от Clutch, водеща световна платформа, и се базира на реални и проверени референции от български и международни клиенти, и на конкретни препоръки от тях

Top Content Marketing Company

За 2023 Xplora получи отличие за водеща българска агенция за маркетинг чрез съдържание - признанието е от Clutch, водеща световна платформа, и се базира на реални и проверени референции от български и международни клиенти, и на конкретни препоръки от тях

Top Pay-per-Click Company

За 2023 Xplora получи отличие за водеща българска агенция за PPC (платена пърформанс ориентирана реклама) - признанието е от Clutch, водеща световна платформа, и се базира на реални и проверени референции от български и международни клиенти, и на конкретни препоръки от тях

Top Digital Marketing Company for Consumer Products and Services

За 2023 Xplora получи отличие за водеща българска агенция за дигитален маркетинг на продукти и услуги за крайни потребители - признанието е от Clutch, водеща световна платформа, и се базира на реални и проверени референции от български и международни клиенти, и на конкретни препоръки от тях

Top B2B компания в България

За 2022 Xplora получи отличие за водеща българска Business-to-Business компания - признанието е от The Manifest, водеща световна платформа за оценка и препоръки на маркетинг агенции и уеб студиа.

нашите текущи клиенти

За нас е чест и привилегия да сме спечелили доверието на толкова много клиенти и те да продължават да работят с нас – затова тук представяме само нашите текущи клиенти. Те ни препоръчват на други компании – на база постигнатите резултати и заради Human Digital подхода ни, чрез който:

 

  • говорим на реални потребители, които извършват важни за бранда действия;
  • обясняваме по разбираем начин и сме 100% прозрачни с данни, бюджети и ценообразуване;
  • създаваме приятелски отношения с екипите на клиентите си и ги правим успешни.
текущи клиенти

успешни истории

От агенция за дигитален маркетинг бихте търсили първо знания. Още по-добре би било, ако тя има умения и опит с компании и организации като вашата, а именно – сектор, бизнес и маркетинг цели, фаза и цели на дигиталния маркетинг. Но всъщност бихте наели агенция за дигитален маркетинг заради резултатите, които са постигнали и които се надявате да постигнат и за вас. Представяме ви интервюта на собственици на бизнеси, на маркетинг директори и мениджъри – откъде са тръгнали, какви са били предизвикателствата, какво е било WOW за тях , как дигиталният маркетинг им помага да са успешни.

кариери в xplora

Xplora има екстремната отговорност да прави клиентите си успешни, а те, от своя страна, да виждат всеки ден сработен екип, който е готов заедно с тях да постига значими маркетинг цели. Затова и следваме Human Digital подхода ни. За съдружниците и мениджмънта на агенцията има още един аспект на екстремната отговорност – да направим екип от superHUMANS. Професионалисти, които са успешни, защото:

  • носят реална стойност на клиентите;
  • дават пример за добри практики в дигиталния маркетинг и в обществото;
  • развиват потенциала си в дигиталния маркетинг, но се надграждат и като личности;
  • са част от развиващ се екип;
  • имат подкрепата чрез ежедневно персонално менторство, интересни проекти, редовна и конкретна обратна връзка, годишен и тримесечен план за развитие.

Работим яко, но и се забавляваме не по-малко яко.

xplora преподава 1

Xplora преподава

 

Имаме не просто опит, а разпознаваемост за отлични обучения и курсове по дигитален маркетинг. Комбинираме както теория, но на ниво приложими модели, така и конкретни техники. Всичко, което преподаваме го прилагаме в практиката и сме валидирали, че постига оптимални резултати – стратегия, планиране, дигитални кампании, реклама, performance marketing, създаване на дигитални активи и т.н.

Преподаваме в няколко университета, имаме Xplora Academy – специализирана компания за курсове и обучения, а Xplora води специализирани обучения за клиенти и custom обучения за средни и големи компании.

Xplora academy

 

Когато имаш призвание да развиваш индустрията на дигиталния маркетинг, и в частност младите хора, както и маркетинг професионалистите – логична стъпка е да направиш специализирана академия. Като преподаватели имаме отлични отзиви за курсовете, които сме водили в IAB Masterclass програмата, Softuni Digital, 9 Academy, BEIED, програмата на Америка за България и много други места.

Xplora Academy е специализирана за курсове по дигитален маркетинг – онлайн, офлайн и хибридни, както и в таргетирани консултации на малки и средни бизнеси.

МОДУЛ УСПЕШЕН МАРКЕТИНГ В ДИГИТАЛНАТА ЕРА

Тук ще откриеш над 100 безплатни лекции, групирани в три курса. Лекциите се водят от Георги Малчев, който има многогодишен опит като професионалист (над 25 години), обучител и преподавател (над 10 години). Гост лекторите са от разнообразни сектори, за да имаш още примери и контекст. Курсовете в модула са Успешен Маркетинг в дигиталната ера; Поведение на потребителите; Маркетинг 5.0 - маркетинг в ерата на алгоритмите.

МОДУЛ МАРКЕТИНГ НА СЪДЪРЖАНИЕТО

Това е един от най-популярните модули в програмата и то с основание. Виждал си успешен контент маркетинг - като стратегия, планиране, съдържание и канали на наши клиенти, и на нас самите. Ще откриеш четири курса с подхоите, които ползваме и много примери - Маркетинг на съдържанието; Създаване на съдържание. Стълбове на комуникация; Storytelling подходи в маркетинга; Дизайнът в маркетинга на съдържанието

МОДУЛ РЕКЛАМА В GOOGLE

Performance marketing е нещо, с което често ни асоциират като добри практики и резултати (можеш да видиш детайлните case studies в секцията на сайта ни). Тук ще откриеш 4 курса, и един бонус: Въведение в Google Ads; Реклама в Google Search;
Реклама в Google Display; Реклама в YouTube; Бонус лекции

МОДУЛ ПЛАНИРАНЕ, УПРАВЛЕНИЕ И АНАЛИЗ НА МАРКЕТИНГ КАМПАНИИ

Този модул е черешката на тортата - той покрива какво и как да планираш и следиш в кампаниите си в дигитална среда. Ще откриеш 3 курса, с много примери. Като този за GA4 е един от най-пълнител на пазара на български език. Модулите са Планиране и управление на дигитални кампании; Google Analytics 4; Анализиране на резултатите от маркетинг активности.

xplora academy 1

каузи и доброволчество

Светът се променя с примера ни, не от мнението ни. Вярваме, че ценностите се проявяват в действията и затова много вярваме в storydoing пред storytelling. От самото си създаване Xplora застава зад ценностите, че от всеки от нас зависи светът да е едно по-добро място.

Предай Нататък

Жоро Малчев е съосновател на фондация “Предай нататък”, подпомагаща домове за възрастни хора в цяла България. През годините екипът на Xplora активно участва в коледните работилници и в отделните инициативи.

Промяната

Екипът на “Промяната” се обърна към нас за съвети и за конкретно съдействие. За нас е чест и привилегия да помагаме на този екип.

Фондация “П.У.Л.С”

Това, което правят Юлето и целият екип, е впечатляващо. Всеки миг и всяка стотинка подкрепа за тях си заслужават. Дамите от нашия екип оцениха букетите от текстилни лалета, измайсторени от майки в нужда и подкрепящи фондацията.

Фондация “Има начин”

“Изплети топлина” е благотворителна кампания, която ни докосва дълбоко - помощ за бездомни хора. Освен маркетинг подкрепа и участие в инициативите на фондацията избрахме и коледните подаръци за екипа ни да бъдат в полза на каузите на “Изплети топлина”.

Xplora в медиите

Стараем се да сме пример за добри практики – в устойчивото развитие на един бизнес, в дигиталния маркетинг, като преподаватели и обучители, като работодатели. В тази връзка често медиите споделят за нас или ни интервюират.
xplora в медиите 1