КАК ДОСТИГНАХМЕ ДО НАД 1 МЛН. И 200 ХИЛЯДИ ПОТРЕБИТЕЛИ И ПРЕВЪРНАХМЕ ELEA В ЛЮБИМА МАРКА БОЯ ЗА КОСА НА БЪЛГАРСКАТА ЖЕНА?
НАКРАТКО ЗА КЛИЕНТА
ELEA е български козметичен бранд, който се отличава със своята богата история. Вече над 20 години оперира както на местен, така и на чуждестранен пазар. Производствената база в град Кричим се фокусира в две основни категории продукти – боя за коса и депилиращи и епилиращи кремове.
ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВОТО
Главното предизвикателство за бранда бе да увеличи разпознаваемостта на своята най-нова серия бои за коса. Както си личи и от името ѝ, ELEA Professional Colour&Care е професионална гама от 40 цвята, създадена от фризьори и колористи с цел постигане на висококачествен резултат в домашни условия.
ЗАДАНИЕТО
Основната ни задача бе да изградим цялостен подход за дигитално позициониране на серията. Главен приоритет за бранда бе да използваме ефективен и комплексен микс от канали, чрез който да достигнем до правилните хора.
Втората ни задача бе да вдъхнем нов живот на профилите на ELEA в двете най-използвани социални мрежи – Facebook и Instagram.
ТАРГЕТ АУДИТОРИЯ ПО БРИФ И НАШИЯ ПРОЧИТ
Ето как клиентът дефинира таргет аудиторията си:
‘’Според нас, основните потребители на ELEA са 30-35г. + със средни доходи. Смятаме, че потребителите избират нашата марка, тъй като са с прагматична нагласа и убеждението, че не е задължително един продукт да е във високия ценови сегмент, за да има отлични качества и действие.’’
А ето как облякохме търсената от клиента аудитория в сегменти за таргетиране в платформите, които използвахме:
Google Ads
Избрахме аудитории, които съчетават сегменти от in-market и affinity потребители, както и ремаркетинг и lookalike листи. Към тях добавихме и custom сегменти, които таргетират на база ключова дума или уебсайтове на конкуренти. Някои от таргетиранията ни по интереси включваха аудитории като Hair Care Products, Hair Color Products, Hair Coloring и алтернативни, включващи грижа за косата, боядисване и поддръжка. Основните ни ремаркетинг листи пък бяха потребители, посетили уебсайта, както и такива, които са взаимодействали поне веднъж с видеата ни.
Meta
Аудиториите, които използвахме по време на кампаниите, бяха базирани на 3 основни категории: аудитория по интереси, които са обвързани с конкурентни брандове, ремаркетинг аудитории на вече достигнати и ангажирани потребители, както и Lookalike аудитории (потребители със сходно дигитално поведение). Основното ни таргетиране за двете големи Reach & Frequency кампании заложихме основно на интереси, свързани с Beauty и козметичната индустрия, като по-конкретно заложихме и интереси, свързани с боядисването на коса.
ПОДХОДЪТ
1. КЛЮЧОВА ВИЗИЯ И ПОСЛАНИЕ
Първият етап от работата ни съдържаше създаване на ключова визия и послание за кампанията. Тъй като ELEA Professional Colour&Care се отличава най-вече с русите си нюанси, решихме да заложим на доза вдъхновение за блондинки.
Спряхме се на визия, носеща класическо шик усещане и слоган, който разбива стереотипния образ на русата жена – ‘’НЕ Е КЛИШЕ, А СИЛА.’’
Чрез него успяхме да покажем, че брандът не само дава практическа стойност, а и създава чувство на увереност.
Това бе важен елемент от кампанията, тъй като опитът неведнъж ни е показвал, че именно емоционалната страна на нещата се превръща в решаваща, когато настъпи моментът за покупка.
2. СЪДЪРЖАНИЕ В СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ
Не забравихме и за нуждата от освежаване на присъствието във Facebook и Instagram.
Следвайки дизайн линията на ключовата визия, работихме за визуално консистентно съдържание, което да предоставя стойност на аудиторията.
Генерирахме балансиран content mix с продуктови, образователни и ангажиращи публикации.
3. ЛЕНДИНГ СТРАНИЦА
Следващият етап включваше създаването на отделна лендинг страница, чрез която целяхме да постигнем максимално интуитивно, лесно за разбиране и навигация, потребителско изживяване. Условно страницата беше разделена на 6 основни секции:
- Банер с ключовото послание и бутон “Виж всички продукти”, който води към секцията с всички продукти от серията
- Продуктова секция – Бои за коса и цветни коректори, която съдържа текстова и визуална информация
- Секция с информация за начина на употреба – накратко разписани 4 стъпки.
- 6 предимства, които са отличителни за серията от бои и цветни коректори
- Каре с кратка обратна връзка от клиент/Testimonial
- Линкове и лога на партньорските мрежи, в които потребителят може да закупи продуктите
Главното предимство на подобен тип лендинг страници е, че с комбинация от текст и визуални елементи, ясно обобщава всички ключови аспекти, които потребителят трябва да знае за нашия продукт. По този начин предоставяме изчерпателност в лесно смилаем формат или т.нар. Оne-pager.
4. ФАЗИ И ТИПОВЕ КАМПАНИИ ПО ФУНИЯТА
Разделихме кампанията на няколко фази спрямо потребителската пътека.
Awareness
Основната цел на тази фаза беше да достигнем до възможно най-близката до нашата таргет аудитория, за да я уведомим за новата ни серия, да я запознаем с продуктите, предимствата им, начина им на употреба, както и да ги информираме откъде могат да си закупят боите и коректорите за коса.
Активни формати в тази фаза бяха:
Google Ads
- Search – за да достигнем до хора, които са в процес на проучване
- Display – спомага да постигнем голям мащаб на кампанията към широк кръг аудитория
- YouTube – спомагащ и допълващ канал, който разширява обхвата на кампанията, чрез видео съдържание
- Demand Gen – автоматизиран формат, допълващ Search и GDN кампаниите, който дистрибутира рекламните послания в 3 допълнителни канала – YouTube, Discover, Gmail
Meta
- Reach & Frequency
- Brand Awareness
- Content Sponsoring
Native публикация в URBN сайта на Dir.bg
С помощта на главния редактор на URBN Dir.bg бе създадена native публикация в медията, която ненатрапчиво представяше серията на Elea. В аванс бе заснета фотосесия с продуктово позициониране на боите. За главен герой в статията избрахме гримьорката на Народния театър – Виктория Боянова, която учи и за актриса.
Освен че ни сподели за своята професия, тя ни разказа как щадящо поддържа русите кичури в косата си и колко често всъщност се боядисват актрисите.
Engagement
В следващата фаза на фокус е по-близкото взаимодействие с целевата ни аудитория, включително потребители, които вече познават бранда. От съществено значение е да осигурим покритие и видимост в различните микромоменти, предлагайки релевантно съдържание, акценти върху ползите или отговори на възникнали въпроси.
Активни канали и формати:
Google Ads
- Search
- Demand Gen
- Performance Max – най-оптималният автоматизиран формат за оптимизация на база конкретно действие. В нашия случай то беше клик върху лого на партньорска мрежа и този тип кампания беше водещият във втората фаза на комуникацията.
Meta
- Content Sponsoring, Brand Awareness (Video), Website Traffic
- Video
- Traffic:
Семплинг тема в най-големия дамски форум в България – BG-Mamma
“Спечелете своя мечтан нюанс боя за коса от ELEA Professional Colour & Care“ бе специален проект, който реализирахме в тематична група “Козметика и мода” на форум BG-Mamma.
В семплинга се включиха 10 потребители, които тестваха боите Elea, а по-късно споделиха отзив за качеството й:
Събрахме чудесни отзиви за продуктите, като например:
“…не очаквах толкова добър резултат, нито и този красив пепелен оттенък, който обожавам, но реално до момента не постигах с други бои за коса. Много се радвам, че имах възможността да пробвам боята за коса ELEA, а също и шампоана за матиране и определено ще продължа да ги ползвам занапред, като огромен плюс е, че се намират лесно в магазинната мрежа.”
Получените положителни коментари от форума ще използваме активно за продължаване на комуникацията в социалните мрежи на бранда.
Активация с инфлуенсъри
Внимателно селектирахме лицата, с които да реализираме кампанията в социални мрежи:
- Jasminne Majid – Спряхме се на Жасмин, заради изящната ѝ руса коса и красивото и съдържание в профила ѝ.
- Анна-Мария Иванова – Анна-Мария е фризьор и колорист, който развива изключително релевантно съдържание в профила си. Тя засне видео с боя от серията, в което показва как се използва правилно в домашни условия
- Анна Кръчмарова – Тя е майстор на шоколадовите изкушения е добре позната участничка от Master Chef. За кампанията тя бе модел на Анна-Мария Иванова и се остави в нейните ръце за боядисване с продукти от ELEA Professional Colour&Care.
РЕЗУЛТАТИ
Google Ads
- Импресии: 7,345,328
- Кликове: 114,731
- Гледания на видеата: 353,339
META
- Достигнати уникални потребители: 1,457,450;
- Реализирани рекламни импресии: 14,229,678;
- Направени линк кликове от потребителите: 36,186;
- Ангажирания общо към Facebook & Instagram: 864,595;
- Нови последователи (от платена реклама): 501.
Native проекти
- Dir.bg:
– Page Views: 48 897
– Views (Google Analytics): 45 909
– Users: 24 688
– Avg. Time On Page: 00:01:59
– Impressions on home page: 159 340 - BG-mamma:
– над 7000 преглеждания на темата
– общо 179 коментара от 169 уникални потребители.
– 10 семплинга и позитивни отзива за продукта, видими за всички читатели в темата във форума
Google Analytics 4
Сесии: 118,241
Активни потребители: 94,313
Ангажирани сесии: 36,555
Кликове върху логата на партньорски мрежи: 4,227
Активация с инфлуенсъри
Total Interactions – 2 463
Reach – 115 477
Impressions – 16 291
Views / Plays – 133 704
Смеем да твърдим, че екипната ни работа с Elea бе повече от успешна! Проектът бе удоволствие и за двете страни, а най-хубавото за този бранд предстои…