Как успешният дигитален маркетинг успя да мотивира големи заведения да рециклират с кампания ‘’ЕКОзвезди’’ на ЕКОПАК
КОИ СА ЕКОПАК? – ПОВЕЧЕ ЗА КЛИЕНТА
ЕКОПАК България АД е водещата организация за оползотворяване на отпадъци от опаковки в България. Вече 20 години ЕКОПАК България е двигател на кръговата икономика на отпадъците от опаковки в страната. Организацията поддържа система от три цвята контейнери за разделно събиране на отпадъци от опаковки, обслужваща над 2,5 милиона души и 94 общини в страната.
КАКВА БЕ КОНЦЕПЦИЯТА НА КАМПАНИЯТА?
Задачата бе да мотивираме заведения, фитнеси, училища от София, Пловдив и Бургас да се включат в кампания за рециклиране на пластмасови бутилки и алуминиеви кенчета.
С подадена заявка за участие на лендинг страницата на кампанията, съответният обект получава безвъзмездно съдове за разделно събиране, както и безплатно извозване на събраните пластмасови бутилки и кенове.
В сътрудничество с творческо студио “Слава” (автори на идеята, комуникационната шапка и ключовата визия), се роди кампания “ЕКОзвезди”.
За да успеем да постигнем ключовите цели, работихме по следните точки:
- Лендинг страница, в която обособихме предимствата за участие в кампанията.
- Ефективна и функционална форма за заявка.
- Възможност за потребителите да гласуват за своето любимо заведение/обект.
- Стикери, награди и титла “ЕКОзвезди” за 500-те обекта, събрали най-много гласове.
КАКВИ БЯХА ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВАТА?
Първото предизвикателство на кампанията бе да изберем най-ефективния медия микс в рамките на ограничения бюджет, с който разполагахме.
Второто предизвикателство на кампанията бе да създадем подходяща комуникационна платформа, чрез която да стимулираме максимален брой обекти да се включат.
Третото предизвикателство на кампанията бе да направим кампанията разпознаваема сред аудиторията, имайки предвид множеството други активности на бранда – като ‘’Градска рециклиада’’ и ‘’Екошампиони’’.
КАКЪВ БЕ ПОДХОДЪТ НИ?
Основната цел в посланията бе да придадем човешки образ на ЕКОзвездите – по този начин потребителите успяват да се припознават в реални лица, които стоят зад инициативата и целите на кампанията.
Представихме собствениците, сервитьорите, учителите и организаторите на събития като истински звезди, които се грижата за планетата, докато работят.
Съдържанието ни имаше основни фокус теми, сред които:
- Участие на обектите в Зелената алея на славата – първата платформа за екорейтинг на обекти в България. Всеки обект печели и почетен знак с ЕКОзвезда, който може да залепи на вратата си.
- Специално награждаване за изявените участници от кампанията, тагване на заведения, споделяне на статии, написани за по-отличените от тях.
- Безплатни съдове и извозване за улеснен процес
- Томбола със 100 еко награди за хората, които гласуват за своето любимо заведение.
- Вдъхновяващи истории за хората, които са част от ЕКОзвезди
От комуникационна гледна точка наблегнахме на имиджа, който кампанията носи за заведенията. Знаехме, че всеки иска неговият бизнес да бъде успешен – а екосъобразността е неизменна част от успеха на един съвременен проект.
А тук сме избрали и малка извадка от любимите ни кампанийни постове в социалните мрежи:
ФОРМАТИ, АУДИТОРИИ И ПОСЛАНИЯ В МЕТА
Форматите, които използвахме за МЕТА, бяха следните:
Избрахме да стартираме с постове във Facebook и Instagram, както и банери по линия на двете основни направления за ‘’ЕКОзвезди’’.
- Участие в кампанията
- Гласуване за обекти, участници в кампанията
Статични банери за МЕТА, оптимизирани за трафик.
А таргет аудиториите бяха:
Подбрахме две основни и доста специфични аудитории:
- управители на заведения;
- управители наи фитнес обекти.
Фокусирахме се върху големи градове – София, Бургас и Пловдив. Избрахме и различни интереси, позволяващи ни да достигнем потребителите максимално точно.
ФОРМАТИ, АУДИТОРИИ И ПОСЛАНИЯ В МЕТА
Форматите, които използвахме за Google, бяха следните:
- Google Responsive display banners
Това е автоматизиран тип реклама, който позволява използването на изображения, лога, заглавия и описания. Предимството е, че Google оптимизира автоматично рекламите, показвайки най-ефективната комбинация от представените ресурси, за да постигне най-добри резултати. Също така включихме и анимирани (HTML5) банери.
- Google Display
Избрахме да надградим комуникацията чрез включване и на банерна реклама в мрежата на Google. Тя ни дава възможност да достигнем до подходяща аудитория с визуално ангажиращи реклами, докато потребителите сърфират в милиони уебсайтове, приложения и продукти на Google. Това е чудесен начин за генериране на трафик към сайта и привличане на потенциални партньори, разширявайки обхвата на кампаниите извън социалните мрежи.
A таргет аудиториите бяха:
- Affinity audience – Насочване към потребители въз основа на техните интереси и поведение – пр. Business professionals, Aspiring Chefs и др.
- In-market audience – Таргетиране на потребители, чието поведение говори за това, че те вече активно търсят да закупят продукти или услуги. Напр. Business Technology, Business Services и др.
- Life events – важни житейски събития за нашите таргет потребители. Напр. Starting a Business soon, Recently started a business и др.
- Placements – Таргетиране на рекламни позиции в сайтове, в които бихме искали да се позиционират рекламите ни. Напр. money.bg, investor.bg, capital.bg и др.
Форматите и посланията, които използвахме за кампанията, изглеждаха така:
РЕЗУЛТАТИТЕ
Резултатите, които постигнахме от използваните рекламни формати в цялостния дигитален микс за кампанията:
- Над 1 мил. достигнати уникални потребители
- Над 4 мил. показвания на рекламата
- Над 44 хил. клика на рекламата в МЕТА
- Над 127 хил. ангажирания в МЕТА
- Над 85 хил. генерирани сесии на сайта
- Над 65 хил. потребители на лендинг страницата на кампанията
- Над 20 хил. Гласувания за обектите в кампанията в платформата за екорейтинг
Резултатите от кампанията, предоставени от клиента са следните:
- На практика в кампанията се включиха:
- 200 обекта от София,
- 207 обекта от Бургас,
- 103 обекта от Пловдив;
- Благодарение на активната комуникация над 20 000 потребители се включиха до момента в екорейтинг платформата с гласувания за любимите си обекти, участващи в кампанията.
- Общо 60 от обектите с най-добри резултати от трите града бяха наградени от ЕКОПАК за участието си в кампанията;