Xplore Marketing – Еп. 10 – „Как да планираме, анализиране и оптимизираме маркетинг кампанията ни“
В епизод 10 на Xplore Marketing на гости ни е Здравко Минчев – изпълнителен директор на сладкарници “Неделя”. Заедно с Ванката си говорят за подхода, по който се планират и управляват месечните кампании за сладкарници “Неделя” и се валидира тяхното качество и ефективност.
Основен фокус се задава при залагане на ключовите метрики, които са важни за “Неделя” като маркетинг метрики. И втори фокус е залагането на времеви цели. До голяма степен може да се каже, че се стъпва на много S.M.A.R.T. цели: https://www.mindtools.com/pages/article/smart-goals.html
Здравко споделя и опита си с локализирани маркетинг кампании както за България, така и за Румъния. Разказва за положителния си и не само опит с маркетинг кампании и как за тях са успели да надградят своя подход и това, което работи правилно за компанията.
В хода на разговора се минава през първоначалните подходи и планирани канали и се стига до нивото, в което текущо се намира маркетинг миксът В него може да се измери за всеки инвестирани Х лева в реклама колко торти се продават в обектите и през сайта.
Споделя за изградения процес на аналитичности на бизнес ниво, което позволява да се прецизират зависимости и да се валидират повишения и спадове на бизнес ниво спрямо различни промени, в което влиза и инвестицията в реклама.
Здравко споделя и своите любими източници за маркетинг и добри практики като:
https://www.amazon.com/Advertising-Effect-How-Change-Behaviour-ebook/dp/B00S7J3710
За сладък момент: https://nedelya.com/