Xplore Marketing – Еп. 174: Ганчо Чурков – „Визуална идентичност в национален мащаб“
В този епизод Иван Пантелеев, съдружник в Xplora, разговаря с Ганчо Чурков – Creative Lead в Летище Васил Левски, София. Ганчо разкрива как се изгражда визуална идентичност в национален мащаб, как се комуникира с милиони потребители и как се управлява дигитализацията в рамките на една от най-големите инфраструктури в България.
Основни теми в епизода
- Какво означава ролята на Creative Lead в контекста на национално летище?
- Процесът на дигитална трансформация и въвеждане на нова идентичност.
- Как се изгражда доверие чрез комуникация при стресови ситуации, като например деня, в който България вече е член на въздушния Шенген?
- Комуникационни принципи: конкретна информация, максимална яснота.
- Ролята на екипната работа и мултифункционалност в мащабен проект.
- Отговорността на визуалната комуникация – от сайта до всяка табела.
- Как се използват видео, графики и текст за поддържане на имидж и прозрачност?
- Какво е „Elevating Possibilities“ и защо е силен слоган?
- Ролята на партньорства като това със SITA за въвеждане на иновации.
Основни моменти
- За какво ще говорим в епизода?
- Какво стои зад ролята на Creative Lead и какво включва?
- Личният път на Ганчо до работата в летището – за първи път от другата страна на камерата – преход от създател към говорител.
- Защо всичко, което се прави на летището, се вижда от милиони?
- Какви дигитални формати се ползват?
- Реакции в реално време – как се управляват 24/7 комуникации.
- Пътят към дигитална трансформация.
- Как новата визуална идентичност задава ритъм на цялата организация. Шенген като комуникационен стрес тест.
- Как културата на комуникация се променя с новата идентичност?
- Как се управляват кризи и негативни реакции в социалните мрежи?
- Разликата между вътрешна и външна комуникация. Ролята на комуникационната стратегия в изграждането на доверие.
- Разликата между комуникация с бизнес аудитория и с международни пътници.
- Защо понякога графичният дизайнер е и UX стратег? Интерфейсът на уебсайта като първа точка на контакт с клиента.
- Пътят към създаване на стандартизирани визуални насоки за всички отдели.
- За клиентското удовлетворение и изживяване.
- Важността на адаптивността и слушане на нуждите на клиентите.
- Препоръчани източници за маркетинг и в частност за UX.
Ресурси
https://www.linkedin.com/in/gancho-churkov-66a943197/
https://sofia-airport.eu/bg/
SITA – глобален лидер в дигитализацията на авиационния сектор
Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂