Xplore Marketing – Еп. 182: Магдалена Николова – „НЛП подходът зад успешния маркетинг“
В този епизод на Xplore Marketing Podcast говорим с Магдалена Николова – НЛП треньор, организационен психолог и основател на MLC – My Leadership Center by Magdalena Nikolova / NLP Center. Тя е единственият НЛП треньор в България, сертифициран лично от ко-създателя на НЛП Джон Гриндер, и от Кармен Бостик Ст. Клер и Майкъл Керъл във всички нива на НЛП. Говорим как НЛП (невролингвистично програмиране) и коучинг подходите влияят върху маркетинга. Като организационен психолог Магдалена споделя и примери от практиката си как организационната психология води до изключителни резултати за развитието на процесите в бизнеса и на стиловете на лидерство.
Основни теми в епизода
- Какво представлява НЛП подходът и кои са основните принципи в НЛП, които са в основата на успешните организационни и лични комуникации.
- Ролята на психофизиологията и лингвистиката в НЛП. Как мислите и изказът на личността влияят на поведението и вземането на решения.
- Кои са интересните примери за създаване на маркетинг кампании с НЛП подход.
- Как определянето на специфичните нужди на клиента и активирането на сетивата му са фокус при създаване на маркетингови послания.
- Колко е силна философията, че управление на личните и професионални граници и ресурси е ключ за баланс и устойчив успех.
- Концепцията за рапорт – как изграждаме доверие и истинска връзка с клиента и аудиторията, за да може да продаваме идеи, а не продукти.
- Как да работим с възраженията и различните гледни точки в една дискусия. Моето мнение не е единственото мнение!
- Значението на „картата не е територията“ – разбирането, че всеки човек има различна интерпретация на реалността. Познаваш ли реалността за човека, можеш да разбереш идеите му.
- Според Магдалена, разбирането и осъзнаването на състоянието на ума и на тялото на човек е пътят към успеха в комуникацията.
- Как AI влияе на маркетинга и какъв е потенциалът на човек, използващ правилно AI.
- Формулата за максимална ефективност: човешки инсайт плюс AI
- Отговорността в бизнеса и живота – кое е най-важно? Волята и усилията – алгоритъм за постигане на успех и лична еволюция.
Какво ще чуеш в епизода?
- Представяне на госта и значението на НЛП в живота и маркетинга
- Смисълът на ребрандирането: примерът на My Leadership Center by Magdalena Nikolova
- Въведение в презумпциите на НЛП
- Обяснение на абревиатурата НЛП и ролята на неврологията, лингвистиката и програмирането
- Пример за маркетинг кампания – влиянието на усещанията
- Разбор на водещи брандове и силата на слоганите чрез НЛП
- Ограниченията на човешкото внимание и влиянието върху маркетинга
- Значението на рапорта и как да се справяме с възраженията
- „Картата не е територията“ – разлики в индивидуалните възприятия
- Връзката между картата (мислене) и територията (реалност)
- Презумпция – Човекът има всички необходими ресурси
- Влиянието на състоянието върху възприемането на маркетинг съобщения
- AI и ролята му в маркетинга – човешкият инсайт като ключов фактор
- Рискът при използването на AI без достатъчен човешки контекст
- За финал – отговорността и еволюцията на мислещите хора
Ресурси
https://www.linkedin.com/in/magdalenanikolova/
https://mlc-consult.com/za-mlc/ekip/magdalena-nikolova/
www.nlpcenter.org
Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂