Знаеш ли, че можеш да натрупаш знания и умения в дигиталния маркетинг чрез нашата Xplora Academy?

Xplore Marketing – Еп. 183: Макс Баклаян – „Изграждане на устойчив бизнес модел“

В този епизод Иван Пантелеев посреща Макс Баклаян – основател и изпълнителен директор на Tavex България. С него говорим за изграждането на устойчив бизнес модел, съчетан с маркетинг философия, базирана на дългосрочна стойност, финансова грамотност и изграждане на доверие. Макс разказва за старта на Tavex, за мисията зад златото и валутата, и за това какво означава да си лидер с визия и отговорност. Ще чуеш и как да използваш NET: No Extra Time принципа на слушане, докато спортуваш.

Основни теми в епизода

  • Историята зад Tavex и първите предизвикателства
  • Разликата между маркетинг на злато и валута
  • Ролята на физическите локации и доверието на клиента
  • Абонаментният модел за 1 грам злато – геймификация и финансова култура
  • Как Tavex се превръща и в HR агенция
  • Създаването на личния YouTube канал на Макс – мисия, образование, автентичност
  • Маркетингът като отговорност – не само комуникация, а реално изживяване
  • Финансова грамотност и мисията да се повиши богатството на нацията

Какво ще чуеш в епизода?

  1. Въведение с Макс Баклаян, основател и CEO на Tavex България – лична история и произход
  2. Първият досег с инвестиционно злато – лекцията на Красимир Петров и кризата през 2008 година
  3. Създаване на Tavex България и трудностите с възприемането на валутната търговия
  4. Разлика в комуникацията и маркетинга на валута vs. злато
  5. Конкуренция и позициониране – защо Tavex се конкурира на ниво услуга, не само на цена
  6. Разлика между злато и валута – златото като пари според Аристотел
  7. Физически локации и екзотични валути – как Tavex изгражда доверие
  8. Историята със скраб златото – първият сериозен приход за Tavex
  9. Ролята на моловете – защо физическото присъствие е стратегическо
  10. Значението на обратната връзка и вътрешната култура на Tavex
  11. Абонаментният модел за 1 грам злато – образователен и маркетингов ефект
  12. Психология на клиентите и как Tavex изгражда доверие чрез достъпност
  13. Продажба на валута онлайн и регулаторни предизвикателства
  14. Tavex като HR агенция – философия и важност на правилните хора
  15. Защо Макс създава личния си YouTube канал – мотивации и ползи
  16. Проучване: 22% от българите спестяват – ролята на Tavex в образованието
  17. Целта – финансова грамотност и национално богатство чрез образование
  18. Tavex като HR агенция – как се намират и развиват таланти
  19. Маркетингът като отговорност, не просто комуникация
  20. За какво не му остава време – лични избори и приоритети в живота на Макс

Ресурси

📘 Principles – Ray Dalio
📘 The Almanack of Naval Ravikant
📘 Autobiography of Elon Musk – Walter Isaacson
🎙️ Подкастите на Макс Баклаян в YouTube
📘 Marketing 4.0 – Philip Kotler, а изданието на български език е с послеслов от Жоро Малчев

Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂