Xplore Marketing – Еп. 183: Макс Баклаян – „Изграждане на устойчив бизнес модел“
В този епизод Иван Пантелеев посреща Макс Баклаян – основател и изпълнителен директор на Tavex България. С него говорим за изграждането на устойчив бизнес модел, съчетан с маркетинг философия, базирана на дългосрочна стойност, финансова грамотност и изграждане на доверие. Макс разказва за старта на Tavex, за мисията зад златото и валутата, и за това какво означава да си лидер с визия и отговорност. Ще чуеш и как да използваш NET: No Extra Time принципа на слушане, докато спортуваш.
Основни теми в епизода
- Историята зад Tavex и първите предизвикателства
- Разликата между маркетинг на злато и валута
- Ролята на физическите локации и доверието на клиента
- Абонаментният модел за 1 грам злато – геймификация и финансова култура
- Как Tavex се превръща и в HR агенция
- Създаването на личния YouTube канал на Макс – мисия, образование, автентичност
- Маркетингът като отговорност – не само комуникация, а реално изживяване
- Финансова грамотност и мисията да се повиши богатството на нацията
Какво ще чуеш в епизода?
- Въведение с Макс Баклаян, основател и CEO на Tavex България – лична история и произход
- Първият досег с инвестиционно злато – лекцията на Красимир Петров и кризата през 2008 година
- Създаване на Tavex България и трудностите с възприемането на валутната търговия
- Разлика в комуникацията и маркетинга на валута vs. злато
- Конкуренция и позициониране – защо Tavex се конкурира на ниво услуга, не само на цена
- Разлика между злато и валута – златото като пари според Аристотел
- Физически локации и екзотични валути – как Tavex изгражда доверие
- Историята със скраб златото – първият сериозен приход за Tavex
- Ролята на моловете – защо физическото присъствие е стратегическо
- Значението на обратната връзка и вътрешната култура на Tavex
- Абонаментният модел за 1 грам злато – образователен и маркетингов ефект
- Психология на клиентите и как Tavex изгражда доверие чрез достъпност
- Продажба на валута онлайн и регулаторни предизвикателства
- Tavex като HR агенция – философия и важност на правилните хора
- Защо Макс създава личния си YouTube канал – мотивации и ползи
- Проучване: 22% от българите спестяват – ролята на Tavex в образованието
- Целта – финансова грамотност и национално богатство чрез образование
- Tavex като HR агенция – как се намират и развиват таланти
- Маркетингът като отговорност, не просто комуникация
- За какво не му остава време – лични избори и приоритети в живота на Макс
Ресурси
📘 Principles – Ray Dalio
📘 The Almanack of Naval Ravikant
📘 Autobiography of Elon Musk – Walter Isaacson
🎙️ Подкастите на Макс Баклаян в YouTube
📘 Marketing 4.0 – Philip Kotler, а изданието на български език е с послеслов от Жоро Малчев
Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂