Xplore Marketing – Еп.23 – Стойне Василев – Пример за отличен контент маркетинг и имейл маркетинг.
В епизод 23 на Xplore Marketing гост е Стойне, който има за мисия да помогне на 1 000 000 българи да подобрят своите финанси.
Двамата с Жоро обсъждат как се определя основната аудитория на SmartMoney, като Стойне я конкретизира във възрастовите рамки между 30 и 45 години. Често те са прочели “Богат татко, беден татко”, парите им са в депозити. Много често това са хора, които планират деца или покупка на жилище.
Стойне Василев описва в детайли как е валидирал аудиториите си. Разбира се – отлично работят конкретни въпроси в имейла бюлетина на SmartMoney. При обученията праща предварителна анкета. За услугата му по индивидуалната консултация винаги ползва предварителна анкета – това му помага да отсее хората, на които не може да помогне. И задължително чете детайлно данните от Google Analytics. Имейл маркетингът му дава много информация – дали хората отварят, линк кликовете и т.н.
От епизода ще разбереш, че 80% от статиите в SmartMoney са тип “3 грешки” или “5 възможни инвестиции” и защо това работи в днешната дигитална ера. Стойне има акцент да създава детайлно evergreen съдържание. Периодично селектира статии, които данните показват, че са evergreen и на тях прави периодично актуализации. Стойне е убеден, че какъвто и алгоритъм да направят търсачките – това съдържание ще се класира, защото видимо носи стойност на потребителите.
Когато говорим за SmartMoney – няма как да не говорим и за имейл маркетинг. Стойне споделя, че имейл бюлетинът се изпраща регулярно – в конкретен ден и час. В безплатните бонус лекции към модул Имейл маркетинг в Xplora Academy ще чуеш и за процеса, които Стойне следва за планиране и създаване на съдържанието, като контент пилари, call to action, и как осигурява качеството на мейл листата. Ключов подход са и периодичните анкети, както и възможността потребителите да задават въпроси.
Двамата обсъждат детайлно и SmartMoney Kids – детска финансова академия. Тя е таргетирана за родители с по-високи доходи. И най-вече – родители, които са осъзнали, че финансовата грамотност е важна, колкото чуждите езици, програмирането, роботиката. Сега просто образоваме хората и показваме какви са ползите. Стартирали са с по-базови неща, които децата лесно могат да разберат, а родителите могат лесно да видят напредъка на децата си.
Ще чуете и за Детската финансова академия – тя е за деца от 1 до 4 клас. Стойне разказва защо академията е четиригодишна академия. И как модулите каскадират, като последният е предприемачество.
Стойне и съпругата му Ади, която развива SmartMoney Kids, много препоръчват и Цялостната програма по дигитален маркетинг на Xplora Academy.
Конкретно в епизода ще чуеш
- Помним transitions;
- Как личните срещи помагат на Стойне;
- Как се е зародила и развила идеята за SmartMoney Kids;
- Кои са основните трудности при обучението на деца в момента – сред тях са критично мислене, защита на теза, презентационни умения;
- Защо Стойне не прави видеа, въпреки тяхната популярност;
- Акцентът на по-дългите формати, за да се задълбочи дадена тема;
- Дали в LinkedIn има повече коментари и ангажираност;
- Каква е стратегията му във Facebook и в частност в групите;
- Важен ли е личният бранд и как нещата са започнали да се случват много по-лесно и по-добре след първите присъствени събития;
- Продължава ли трендът за мини общностите;
- Дали TikTok работи за консултантите по лични финанси;
- Тенденциите в имейл маркетинга;
- Курирането на съдържание като подход за контент маркетинг;
- Какви грешки можем да допуснем в маркетинга и как да ги избягваме.
Ресурси
https://smartmoney.bg
https://smartmoney.bg/kids/
https://xplora.academy/course/modul-5-content-marketing-2021/lessons/стойне-василев/
The Power of Moments
https://www.linkedin.com/pulse/моментите-в-маркетинга-как-да-ги-използваме-123-georgi-malchev/
https://www.linkedin.com/pulse/за-брифовете-в-маркетинга-вътрешни-цели-и-към-georgi-malchev/
https://www.lifehack.bg
https://xplora.academy/cqlostna-programa-po-digitalen-marketing/
УЕБИНАР – Маркетинг за малки и средни компании – от оцеляване до растеж