Xplore Marketing – Еп. 25. – Мъро Витанов (Мъро) – Защо TikTok е толкова успешна платформа
В епизод 25 на Xplore Marketing гост е Мъро, който е бил студент на Жоро Малчев. Мъро е съдружник в няколко компании, включително и Anomaly – агенция, която прави едни от най-успешните кампании в TikTok за брандове в България и региона.
В началото на кариерата си Мъро много е искал да е стажант някъде, но “никой не му е обърнал внимание”. Затова е започнал работа в агенция, управлявайки големи рекламни бюджети във Facebook. После става маркетинг мениджър в стартъп. А след това с екип създава Anomaly с идеята агенцията да е “цялостна маркетингова машина” за техни и партньорски бизнеси, както и за клиенти.
Според госта в Xplore Marketing подкаста TikTok е толкова успешна платформа, защото няма ограничения. Платформата дава на маркетолозите формат да създават съдържание така, както биха го създали потребителите. Мъро споделя как все повече платформата върви в посока засилване на качествено и професионално създаденото съдържание, но и насърчава естественото съдържание като например лайф батъли.
В разговора Мъро споделя и много примери за изпълнени маркетинг цели в социалната платформа TikTok. Той добавя, че там лесно можеш да имаш коментари от над 500 души от конкретния таргет – ако съдържанието е направено точно за тази аудитория. Мъро дава пример с Ozone – как са създали свои виртуални инфлуенсъри и защо са виртуални. Той споделя още и как валидират дали дадено видео е достигнало до правилната аудитория.
Мъро споделя, че има видеа, които имат няколко милиона гледания, но и колко е важно да се отчита, че профилите са локални. Той разказва и за инфлуенсърите и че нерядко микро инфлуенсъри постигат по-значими резултати по отношение на ангажиране и действия спрямо много наложени инфлуенсъри.
Двамата с Жоро обсъждат конкретно сектори с примeри, за които TikTok платформата е много подходяща – някои заради ограничения за тип съдържание, други – заради таргет аудитория, а трети – заради възможностите за създаване на интересно и различно съдържание.
Мъро съветва брандовете и потребителите да не отлагат навлизането в TikTok, защото платформата става все по-наложена и е все по-трудно профилът ти да набере скорост и да е успешен. Той споделя, че вече има спад в гледанията на видеата. Вече се забелязва,че видеа с много коментари и харесвания имат много малко гледания и обратното. Все повече платформата ще награждава и засилва “изпипаното” съдържание – смислово и визуално.
Конкретно в епизода ще чуеш
- Как от Anomaly са хванали TikTok още в зародиша
- Че Instagram е своеобразен личен билборд, докато в TikTok има голямо ниво на анонимност
- Колко е важно да планираме дали и какви инфлуенсъри ще ползваме – реални или виртуални
- За създадените 6 виртуални инфлуенсъра – чрез Memoji приложението на Apple, на база на основните категории на сайта на Ozone
- Дават ли потребителите имейлите си в коментари в TikTok?
- Дали си заслужава един бранд да прави профил за друга държава
- Как органично хора от екипа на Anomaly имат по 30-40 000 последователи
- За силата на лайф битките в TikTok
- Как платформата създаде културата на създаване на едно съдържание, но от различни гледни точки
- За TikTok Camp – каква е идеята, кой има интерес и дали ще има през 2022 г.
- Какво са TikTok viral рецептите и как потребителите ги ползват
- Защо Мъро още не е завършил следването си в НБУ и какво се уговориха с Жоро, за да може Жоро да оцени проекта му за идея за създаване на мобилно приложение, на което Мъро би дал право да му праща push notifications
Извиняваме се за влошеното качество на youtube видеото на този епизод. Надяваме се подкастът ви харесва и че ще ни извините за грешката в качеството на видеото на епизод 25.
Ресурси
https://www.instagram.com/anomaly.bg/
https://www.tiktok.com/@ozone.bg
https://www.facebook.com/hristomir.vitanov/photos_by
https://www.tiktok.com/@biotrade
https://www.instagram.com/tiktokcamp.bg/?hl=bg
https://www.tiktok.com/@vmv.bg