Xplore Marketing – Еп. 55: Мирослав Джоканов „Маркетинг анализ на SHKOLO.BG“
Мирослав Джоканов е ИТ предприемач. Създател на платформата Shkolo, бивш R&D мениджър във VMware и бивш председател на УС на Асоциацията на българските лидери и предприемачи (ABLE). В тази серия на подкаста Миро разказва за shkolo.bg.
SHKOLO е цялостна платформа за управление на административните и образователни процеси в училище. Платформата се ползва от 1850 училища в страната и е в топ 5 на най-ползваните български сайтове към края на 2022 г. Активните потребители в сайта и мобилното приложение са общо 850 000, което го прави един от най-посещаваните уеб сайтове в България.
Моментите, през които минаваме по време на разговора:
- Малко повече за проекта, история на създаването му и специални моменти.
- За бизнес модела B2B2C и специфики на управение към различните таргет групи.
- Как се управляват процесите и комуникацията към училища, директори, учители и родители?
- Модел на геймификация в системата – работи ли и как. Помага ли за изграждане на вътрешна общност?
- Учителите споделят ли си информация между различните училища и това помага ли за развитието на проекта като маркетинг похват?
- Модел на обратна връзка и интегриране – как се взема решение и колко бързо се прилага?
- Колко често се гледа статистика от модулите и прилагане на “reverse engineering” спрямо това, което се вижда?
- Ролята на newsletter комуникацията.
- Ролята на каузата. Как работи в различните групи? Родителите разбират ли го?
- Как успяват да са успешни, без да имат реклама в социалните мрежи? В кои момент са видели, че комуникацията там носи стойност?