Xplore Marketing Еп. 65: Габриела Пампова „Контент маркетинг за нишов бизнес“
Габи и Стойчо Пампови развиват семейна пивоварна Rhombus от 2016 година в Пазарджик. Всички продукти са локални и експериментират с различни вкусове – над 100 вида бира до момента. Пивоварната има ресторант и градина, а от края на изолацията покрай пандемията – и място за настаняване.
- За какво ще говорим в епизода – за нишови бизнеси, за развитие на стойностното предложение на стартъп, маркетинг на съдържанието, маркетинг с почти нулев бюджет
- Как се е зародила идеята за пивоварна Rhombus като стартъп? За откриването на пазарна ниша и за допълването на стойностното предложение с място за настаняване.
- За ценовите нива на продуктите и какво да предлагаме и комуникираме, ако сме във високия price point.
- За таргет аудиториите на крафт бира – сегмент с около 1% от пазара на бира.
- За разходката в пивоварната като елемент на стойностното предложение и дали е подходящо и за семейства с малки деца.
- За бизнес модела на нишова компания.
- За контент маркетинг подхода на Rhombus и пример с “какво могат да правят хората в околностите на Пазарджик” и “как на база на любими вкусове вино да избера вид крафт бира”. За ролята на сайта като собствена медия.
- За различните формати съдържание в контент маркетинг стратегията. Акцентът на органично достигане до аудиторията.
- За подходи за маркетинг с нулев или почти нулев маркетинг бюджет. Кое работи повече – кратко- или дългоформатно съдържание? За ролята на лоялните аудитории.
- Важно ли е да сме pet-friendly за аудитории с домашни любимци?
- Как да работим с корпоративни клиенти?
- За контент пиларите и как да използваме връзката между онлайн и офлайн изживяване.
- Тенденциите, които Габи следи – противоречието между human частта и изкуствения интелект. Взаимодействие между дългоформатни и краткоформатни форми. Защо сюрреалистичното и бунтарското визуално съдържание става популярно?
- Ресурсите за маркетинг на съдържание, които Габи препоръчва – онлайн ресурси и книги на издателствата “Локус Пъблишинг”, “Рой Комюникейшън”, “Изток-Запад”.
Ресурси:
https://www.facebook.com/rhombuscraftbrewery
http://rhombusbrewery.com
Книги
Кармайн Гало – Тайните на разказването на истории
Кармайн Гало – Говори като на ТЕД
Пако Ъндърхил – Защо купуваме
Джона Бъргър – Заразително и Невидимото влияние
Игор Ман – Маркетинг без бюджет
Сет Годин – Това е маркетинг
Пьотр Панда – Копирайтинг в Instagram
Брант Пандевич – Имате 3 минути
Саймън Синек – Започни със Защо
Адам Алтър – Неустоими
У. Чан Ким, Р. Мобьорно – Стратегията син океан
Рей Далио – Хаотика
Онлайн ресурси
https://www.semrush.com/blog/
https://contentmarketinginstitute.com/blog/
https://blog.hubspot.com/
https://influencermarketinghub.com/
https://xplora.academy/modules/kursove-marketing-na-sadarjanieto
https://www.linkedin.com/pulse/%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%83%D1%80%D1%81%D0%B8-%D0%BD%D0%B5%D0%B8%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%BD-%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B9-%D0%B7%D0%B0-%D0%BE%D1%87%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82-malchev/