Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Каква е ролята на ключовата визия?

В маркетинг средите често използваме термина “ключова визия” (key visual – KV). В настоящата статия искаме да ти разкажем повече какво представлява тази визия и какво я прави толкова специална. Също така сме подготвили няколко примера, както от нашата практика, така и глобални такива. Е, да започваме.

Какво е ключова визия?

Ключовата визия се състои от графични елементи, които се използват многократно в дадена маркетингова кампания и последователно във всички маркетинг материали, засягащи тази кампания. Целта ѝ е да създаде разпознаваемост и потребителят да може лесно да проследи комуникацията на бранда.

Да предположим, че имаме една маркетингова кампания, в която участват няколко канала в digital – банери в Google, банери във Facebook, съдържание в Instagram. Решаваме да добавим и външна реклама, както и да се включваме в няколко събития, в които раздаваме печатни материали. Всичките ресурси, които създадем за тази кампания, биха били доста различни като медия и като формат. Ключовата визия е нещото, което би ги обединило и би ги направило едно цяло. Така потребител, който е видял случайно билборда на връщане от работа и изгледал reels-a ни в Instagram, лесно ще направи връзката, че това е една и съща комуникация.

Как се изгражда ключова визия?

Разбира се, не искаме комуникацията ни да бъде скучна. Ключовата визия трябва да е така създадена, че да може да се адаптира за множество разнообразни формати и канали. Точно затова я наричаме “ключова”. Обикновено тя стъпва върху бранд гайдлайните като цветове, лого и шрифт и бива надградена с графични елементи, фотографии, допълнителни шрифтове, характерни за конкретната кампания. Продължението на тези елементи в адаптациите създават усещането за консистентност и приемственост между различните канали.

Защо е важно да има консистентност при ключовата визия?

Рекламният шум е огромен проблем за маркетолозите. Стотици брандове по стотици пъти на ден опитват да привлекат вниманието на потребителите. Именно консистеността във визуално отношение може да гарантира по-дългосрочни отношения с потребителите. Дори първите два-три пъти, в които даден човек е мернал банер в социалните мрежи, без да му обърне много внимание, подсъзнателно е забелязал дадена графика или цвят, или друг елемент, който ги обединява. Така следващия път, когато види последваща рекламна комуникация, ще разбере, че е част от тази кампания на този бранд.

Изчерпва ли се ключовата визия?

Разбира се, прекомерната употреба на дадена визия води до нейното “изчерпване”. Това ще рече, че потребителят е видял дадената комуникация и се е ангажирал с кампанията, но ако продължим да му предлагаме нова информация със същата визия, той няма да ѝ обърне внимание.

Когато говорим за по-дълги кампании, е нормално да бъдат разработвани нови последващи варианти на ключовата визия. Такъв пример можем да дадем с Libresse. Естеството на кампанията изискваше да имаме два варианта на КВ. Важен детайл тук е, че елементите са едни и същи – цветове, форми и графични елементи.

Libresse NCP KV 02 edited

Libresse NCP Header homepage edited

Какво прави една визия “ключова”?

Queens Breakfast KV Spring23 v2

Ключовата визия се уповава на идентичността на бранда и разказва история. В нея обикновено има повече динамика в сравнение с логото и други дизайни.

Примерът по-горе е от кампания за клиента ни Queen’s. Тя е изградена с бранд цветовете като централно място заема продуктът. В същото време има графични елементи, които придават динамика, а в комбинация със слогана на кампанията разказват история – за започването на всеки прекрасен ден основна роля на масата за закуска играе сок Queen’s.

Адаптирали сме я в банери, постове, видеа, story-та и дори мърчандайз, като сме използвали основните елементи и именно те отличават кампанийното от ongoing съдържанието.

Queens Breakfast 3 BANNER RF 1080x1080Queens Breakfast 3 BANNER TRAFFIC 1080x1080

Queens Breakfast 2023 post 03 Queens Breakfast 2023 post 02 Queens Breakfast 2023 post 01

Enamel Mug PSD MockUp new

Още няколко примера на ключова визия за финал

С клиента ни WWF създадохме лендинг страница за кампанията “Празник с кауза. Подари ми свежестта на гората”. Ключовата визия, която сме създали и върху която стъпваме, определя цялостния дизайн на лендинга. Освен, че е адаптирана в различни рекламни формати, както и в грид за Инстаграм, решихме да я направим още по-интересна, като я анимирахме в следния reel.

wwf PrazniciBox WebImage 01 1400X547

И за финал – в момента всички говорят за филма “Барби”. Маркетинговата кампания е мащабна и тече последните 7 месеца. Хората са толкова облъчени от кампанията, че този билборд е абсолютно достатъчен. Цветът и шрифта, в комбинация с датата, казват всичко необходимо.

2023 08 21 08 51 57 Because of Marketing on LinkedIn The greatest out of home billboard 🪩🎀💕🛼 We

И понеже споменахме за разказването на истории – прочетете тук какво е visual storytelling и как да го правим по вълнуващ начин. Ако пък искате да научите за различните типове съдържание и как те променят връзката между бранд и аудитория, цъкнете тук.