Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Какво е visual storytelling и 5 съвета как да го правим по вълнуващ начин

Терминът visual storytelling е доста нашумял напоследък в маркетинг средите, но в същността си идеята е стара почти колкото света. В следващите редове сме събрали 5 съвета как да разкажете визуално историята си по вълнуващ начин и сме ви показали няколко примера от нашата практика.

Какво е visual storytelling?

Ровихме се доста в интернет пространството, за да намерим определение на “visual storytelling”. Според Wikipedia “визуалният разказ” (също “визуалното разказване на истории”) е история, разказана предимно чрез използването на визуални медии. Тя може да бъде разказана с помощта на фотография, илюстрация или видео и може да бъде допълнена с графики, музика, глас и друго аудио.

В контекста на маркетинга, visual storytelling е похват, който използва графики, изображения, снимки и видеоклипове, за да ангажира потребителите, да стимулира емоциите им, да ги въвлече в комуникация и да ги мотивира към дадено действие.

Защо визуалното разказване на една история е по-въздействащо?

Невролозите от Масачузетския технологичен институт (MIT) са установили, че мозъкът може да идентифицира изображения за части от секундата, по-точно 13 милисекунди. Проучването подчертава способността на нашия мозък да осмисля изображения за много кратък период от време.

Визуалното разказване на истории е идеален начин да се възползваме максимално от таланта на нашия мозък да мисли визуално. 92,7% от запитаните студенти в Китайския университет в Хонконг отговарят, че видео анимациите са им били полезни за разбирането на текстове и изясняването на концепции.

Всички тези проучвания потвърждават важността на визуалното разказване на истории. То създава по-дълбока и емоционална връзка със зрителите и точно това е причината да е толкова ефективно.

Как да visual storytelling приложиш по успешен начин за твоя бранд?

1. Винаги първо мисли за своята таргет аудитория

Каква е целта на твоя разказ? И още по-важно – за кого е предназначен той? Отговаряйки на тези въпроси по-лесно ще избереш техниките, подходящи за твоята аудитория, съответно комуникацията ти ще бъде по-успешна и ще получиш по-добри резултати. Човешкият мозък не иска прекалено сложни “визуални изживявания”. Потребителят иска контрол и ясно пътуване през разказа.

2. Мисли стратегически, когато използваш интерактивни визуални елементи

Интерактивните елементи позволяват именно този контрол на потребителите. Те имат силата да привличат вниманието на аудиторията, но и да го задържат. Пример за успешна такава техника е scrolytelling-a – когато чрез scroll, историята се разкрива постепенно.

Когато използваш подобни техники, стреми се към баланс. Без интерактивни елементи може лесно да загубиш вниманието на твоята публика, но с наличието на твърде много потребителите може да се претоварят и целта ти да не бъде изпълнена.

3. Ако имаш данни, използвай ги

Един от най-мощните аспекти на визуалното разказване на истории е възможността за използване на данни. Ако имаш данни за споделяне, направи ги главния герой в твоята визуална история. Може да създаваш инфографики и таблици.

4. Показвай, не разказвай

Говорейки за визуален storytelling, това е най-често срещаният съвет, така че едва ли ще те изненадаме. Искаме да обърнем внимание на една често срещана грешка – използването на изображения просто за повтаряне на вече обясненото в текста. В най-добрите визуални истории текстът и визуалният елемент работят в синхрон и хармонично се подкрепят.

Също така не бъди твърде настойчив с твоите призиви за действие (CTA). Въпреки че кликванията и конверсиите са ключови показатели за повечето специалисти по дигитален маркетинг, важно е тези елементи да не влошават цялостното изживяване твоята марка.

5. Оптимизирай своите снимки и видеа за мрежата

Въпреки че високоскоростният интернет е доста често срещан, остава изключително важно да оптимизираш своите изображения и видео съдържание за мрежата.

Най-големият риск от прекалено големи медийни активи е, че те отнемат време за зареждане, което кара потребителите да изгубят търпение. Google също така взема под внимание ефективността на страницата в своето класиране, така че лошо оптимизирана страница може да бъде пагубна за твоя трафик.

Бонус съвет: Мисли за визуалната част още в началото

Когато създаваме съдържание, често започваме да мислим за визуалната част, след като вече сме приключили с писането на текстовете. Добрите практики обаче сочат, че по-ефективно е визуалният storytelling да се застъпи още в началото на създаването на съдържанието. Така текстът, изображенията и видеото могат да се допълват взаимно и да работят по-добре заедно.

Как прилагаме горните съвети в нашата практика?

1. Един ден в Xplora

Много искахме да ти разкажем какво е да работиш в Xplora – да ти покажем средата, да те запознаем с някои от колегите, да ти покажем креативния ни процес. Избрахме да разкажем тази история във видео, като те водим по линията какво си хапваме и пийваме в течение на деня, докато сме в офиса. Показваме ти селекция от снимки, които сме правили за нашите клиенти, като така не само даваме акцент на работата си, но и ти представяме по един интригуващ начин марките, които са ни се доверили.

2023 05 15 16 46 47 1 Facebook

2. Илюстрация за Serdika Offices

Изготвихме редизайн на сайта на Serdika Offices. Едно от предимствата на сградата е нейната локация – малките улички, многото паркове и градини в района, кокетните заведения в сърцето на София. Искахме да наблегнем на него, но не само като го опишем с думи. Дизайн екипът се развихри и претвори града във векторна илюстрация. Направихме илюстрации на всички емблематични сгради в района, използвахме цветовете на бранда, включихме и човечета, които правят всички забавни и разнообразни дейности, които можеш да правиш и ти.

2023 05 15 16 48 18 Локация — Serdika Offices

3. Кампанията “Кулинарна надпревара” на “Престиж”

Вече четвърта година работим с “Престиж” по кампанията “Кулинарна надпревара”. Всичко започна с идеята потребителите да ни изпращат рецепти с продуктите на бранда. След като избрахме първите 5 печеливши рецепти, застанахме твърдо зад съвет номер 4 – “Показвайте, не разказвайте ” и вместо да публикуваме печелившите рецепти, решихме да ги заснемем. Оттогава всяка година надграждаме, като въвеждаме по-разчупени кадри, монтираме по-динамични видеа, мислим за “голямата картинка”, обвързваме реквизита с настроението на рецептата и работим върху sound дизайна.

4. Анимирано видео за Mini-mart

2023 05 15 16 49 32 NVIDIA GeForce Overlay

Mini-mart е нова услуга за българския пазар. Изготвили сме лендинг страница за набиране на партньори, както и анимирано видео, което разказва концепцията и как работи бизнес модела. В този пример се възползвахме от бонус съвета по-горе и още в начален етап започнахме да мислим как визуално да разкажем по-добре историята.

Както и да избереш да подходиш, не забравяй най-важната част – разкажи добра история. Ако ти е интересно как разказваме визуално бранд историята, можете да прочетеш тук.

Вдъхнови се с дизайн тенденциите за 2023 и виж най-доброто от дизайн екипа на Xplora за изминалата година.