Xplore Marketing – Еп. 111: Наско Райков – “Комбинацията от глобално и локално, управление на операции, вайръл комуникациите”

В този епизод те срещаме с Наско Райков от Viber. Говорим за развитието му в света на дигиталния маркетинг и как се развива глобален екип в България. И разбира се – как да се даде стойност в едно суперприложение като Viber. Ще научиш и какво е да има “бунтовнически дух” с фокус на хората.

В епизода ще чуеш:

  1. За какво ще говорим в епизода?
  2. За опита на Наско в маркетинга – стартирайки в нов телеком. Какво е да си част от такъв стартиращ екип?
  3. За подхода при създаване на стратегия за развитие – с пример на Жоро и на пример на Наско.
  4. За холистичния подход с примери за маркетинг стратегиите и подходи на телекоми и инсайтите в основата им.
  5. За intrapreneur подхода на Наско по отношение на мобилни приложения в голям телеком.
  6. За опциите, които е имал Наско и как е подходил при вземането на решение. Какви предложения е дал?
  7. За позицията Вицепрезидент растеж на ключови пазари. За какво отговаря тази позиция в такава компания?
  8. Как е развит екипът в България, стартирал от само един човек? Как се тества и валидира дадена концепция? Каква е била стратегическата карта за развитието на Viber?
  9. За бунтовническия дух в един офис
  10. За подхода by design.
  11. Каква е ключовата метрика за развитие във Viber?
  12. За целта на потребителя в даден момент и как да я задоволим по впечатляващ начин?
  13. За стратегията за свръхприложение на Viber.
  14. За network ефекта и за навиците в поведението на потребителите. За нуждите на потребителите в България.
  15. Какви действия на потребителите се анализират и какви автоматизации се ползват за препоръки?
  16. За стойността, която потребителите извличат и как можем на тази база да направим потребителска пътека.
  17. За управлението на очакванията на двете страни и примера за промяната – папка с бизнес съобщения.
  18. За дългосрочната визия и за това какви ангажименти е добре да поемаме пред партньорите.
  19. За житейските ситуации и добавянето на функционалности тип “джобно ножче” и за отговорността.
  20. Как се използват инсайтите от екипа и идващи от big data?
  21. Какво влияе на поведението на хората? Как се тестват и валидират нови продукти?
  22. Какви книги за AI чете и препоръчва Наско?
  23. Как да задаваме правилните въпроси? Как да управляваме екипи?
  24. Какво предстои в битката за интерфейса, който потребителите ползват? Как да подхождаме в ерата на AI?
  25. Какво да си вземете от епизода?

Ресурси:

https://www.linkedin.com/in/atanasraykov/
https://forbesbulgaria.com/2023/07/21/дигиталната-стратегия-като-история/
https://www.viber.com/en/
https://podtail.com/podcast/xplore-marketing/xplore-marketing-episode-101-100/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-15/
https://forbesbulgaria.com/2020/04/27/какво-правят-хора-като-мен/
https://www.orangecenter.bg/tselta-protses-na-postoyanno-usavarshenstvane.html

Бизнес книги – Framers by Kenneth Cukier, Multipliers by Liz Weiseman, Nudge Richard H. Thaler, Radical candor by Kim Scott, What you do is who you are by Ben Horowitz;
Книги за AI – AI Super powers, AI 2041 both by Kai Fu Lee,
Книги за Longevity & Philosophy – Four Thousand Weeks by Oliver Burkeman, The 100 year Life Lynda Gratton, Lifespan, David Sinclair, Outlive by Peter Atilla, How will you measure your life? by Clay Christensen
Книги за лични финанси Personal Finance – Богат татко, беден татко; How to Pick Quality shares by Phil Oakley, The Little book of Valuation by Aswath Damodaran, Mastering the Market Cycle by Howard Marks

 

Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂