Xplore Marketing – Еп. 27: Лазар Радков – Маркетинг и комуникационни подходи, които ползва
В епизод 27 на Xplore Marketing гост е Лазар Радков – двигателят на Капачки за Бъдеще и Каузи бг. Лазар споделя най-приложимите маркетинг и комуникационни подходи, които ползва като работи с множеството аудитории – на живо и в социалните мрежи. Лазар споделя как можеш да увлечеш аудитории от учители и директори на училища, как да направиш увлекателен TEDxTalk като попиташ аудиторията дали е … (ще разберете сами). Епизодът завършва със славянски клек, който Лазар препоръчва да правите всеки ден – разберете как можете за 30 секунди всеки ден да направите нещо добро за тялото си и за нервната си система. Макар да очаквахме – не се наложи да поставяме червени точки в епизода, нито да има “тииийт” моменти 🙂
Лазар споделя, че в дигитална среда сме ограничени спрямо сигналите, които можем да дадем, но и в digital има много възможности за сигнали и за измерима обратна връзка. Лазар споделя и своя опит, и примери за real time съдържание, както и за дълги постове в социалните мрежи.
В края гостът споделя за важността за етичния маркетинг. Двамата говорят и за отговорността на хората, които се занимават с маркетинг.
За финал Лазар и Жоро говорят freestyle формат за подходи към различните аудитории. За учители, директори на училища, медии. Двамата обсъждат колко минути е разликата във времето, прекарано в социалните мрежи между повечето хора и тези, които са трайно стресирани като резултат от консумирането на съдържание в мрежите. Лазар споделя, че хората еволюционно още не са готови за безпроблемно за нервната им система дигитално поведение. Той очаква хората трябва да отделят все повече целенасочено време за тялото си и за “прочистване на главата”.
Конкретно в епизода ще чуеш
- Колко е важно да се самоанализираме
- За модела rocket fuel – визионер и интегратор
- За важността да сме готови да помогнем на себе си и на околните и какви умения трябва да имаме
- Как Лазар и екипът му добавят календари към начините за набиране на средства
- За тригерите на поведение
- За концепция front stage и backstage за успешни бизнеси, организации и кампании
- Колко е важно да пребиваваме по-малко в съзнанието си и да използваме тялото си за комуникация и увличането на аудиториите
- Дали безплатното съдържание работи и кога
- Защо Лазар не прави видеа – в кое е силен и какво съдържание търси да създава
- Как Лазар ползва подгряващи постове
- Как взаимодейства с ежедневните постове тип въпрос на Стойне Василев и дали това работи като подход
Ресурси
https://www.facebook.com/kapachkizabudeshte/
https://kauzi.bg
https://obsidian.bg/knigi/заразително/
https://nova.bg/news/view/2018/06/08/218251
https://rocketfueluniversity.com/rocket-fuel-book/
https://xplora.academy/course/modul-13-digitalni-aktivnosti-2021/lessons/иван-цукев-защо-е-важна-геймификацият/
https://www.danpink.com/books/when/
https://badigotov.com/about-us/
https://www.livetolift.com
https://www.facebook.com/lazar.radkov/posts/10216620682583510
https://www.linkedin.com/pulse/за-моделите-в-маркетинга-и-не-само-georgi-malchev/?trk=articles_directory
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-11
https://locus-publishing.com/product/стратегията-син-океан-2/
https://www.malchev.net/kapachki_za_bydeshte/
https://locus-publishing.com/product/това-е-маркетинг/