Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplore Marketing Еп. 13 – „Съвети за успешен employer branding“

В епизод 13 на Xplore Marketing Жоро Георгиев, създател на To The Top, и Жоро Малчев, който му е бил преподавател в магистратурата по рекламен мениджмънт в НБУ, говорят за добрите практики в изграждането и комуникирането на работодателска марка. Компанията To The Top има партньорства с някой от най-големите имена за employer branding, а клиенти са им почти всички от най-големите компании в България.

В контекста на employer branding Жоро и Жоро говорят за двете ключови аудитории в маркетинга – лоялните, в случая служителите ни, и аудиториите, показали голям интерес. Жоро от To The Top споделя, че има компании с много висок net promoter score сред служителите си, които въобще не го използват. Той споделя, че компании се отказват от кампании и инициативи просто защото не смеят да го направят или не виждат кой би бил техният проводник, и дали ще даде въобще някаква стойност на цялата организация.

Жоро от To The Top реферира към концепции и подходи, споделяни от Жоро Малчев по време на employer branding конференции, организирани от екипа му – микромоменти и верифициране на онлайн съобщения. Според Жоро от To The Top те са задължителни, когато се говори за работодателска марка. Защото иначе често се действа на сляпо – “стреля се в тъмното по 1 000 човека с надеждата някой да клъвне”. И така се поема риск да се наемат хора, които са hoppers (скачат от компания на компания) или просто не са подходящите хора спрямо реалното employee value proposition и след това те могат да станат detractors за компанията.

Гостът споделя, че на HR конференциите въпросите от участниците много често се повтарят. Защото често при определяне на подхода при работодателска марка и търсене на служители хората дават своето субективно мнение какво е актуално на пазара на труда, кое ще се хареса на потенциалните служители, какво да им изпратим като съобщение, за да кандидатстват. А пропускат възможността да проучат, тестват, описват и не валидират реалното стойностно предложение към хората в екипа си. И съответно какво привлича правилните кандидати за служители.

В епизода Жоро и Жоро обсъждат много приложими подходи при изграждането и комуникирането на работодателска марка:

  1. Колко грешни са предложенията, че хората изживяват по един и същи начин employee value proposition – стойностното предложение към служителите.
  2. Колко важно е да отчитате евристиката на категорията “работодател” – какво търсят потребителите, как търсят, какви са клъстерите от въпроси, на които търсят отговори.
  3. Как можеш да се позиционираш като отличен работодател за майки.
  4. Помага ли комуникацията, че сте dog-friendly office.
  5. Колко е важно да даваш много стойностно съдържание в безплатни формати и събития, но и да дадеш срещу много ниска цена много стойност – като подход за самосегментиране на ценните аудитории.
  6. За популярността на кратките формати.
  7. Как даже с минимални бюджети, но с правилните усилия, можеш да създадеш успешна работодателска марка.

Линкове към източници:
https://tothetopinternational.com
https://tothetopinternational.com/free/
https://xplora.bg/blog/
https://bghr.org
https://employerofchoice.bg
https://tothetopinternational.com/masterclass-employer-branding/
https://xplora.bg/employer-branding/3-saveta-za-raboteshti-roditeli/
https://xplora.bg/za-nas/karieri-v-xplora/otvoreni-pozicii/

Слушай епизода и в Spotify и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂