Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

3 съвета, за да накарате всеки работещ родител в екипа ви да е доволен

Замисляли ли сте се каква е разликата между доволен и недоволен служител? Тя се откроява най-силно в резултатите от работата му, лоялността и ефективността му като част от екипа… както и в усмивката му, когато идва на работа. Работещите родители са част от хората, на които трябва да обърнем допълнително внимание. Условията на работа за един родител като гъвкавост, разбиране от страна на мениджъри, добра комуникация и др. могат да задържат и развият един добър кадър във фирмата.

Не бива да забравяме, че малките стъпки, взети навреме, са най-силната опора, когато се изправяме пред по-големи трудности. Това се забеляза много ясно по време на карантината, когато всички се сблъскахме с предизвикателството home office. Колкото и неприятно да е било за десетки, младите работещи родители, особено на по-малки деца, се оказаха в най-трудна ситуация.

Жонглиране на задълженията както за обгрижване на децата, така и поддържане на дома и, разбира се – работата, могат да претоварят един родител, дори да е superHUMAN, каквато е нашата Кали.

Тя ни сподели какво е най-важно за нея като родител, за да се чувства добре на работното си място:

За мен най-важното е да бъда в истински човешка среда –  в такава, в която на първо място сме хора! Леда – дъщеря ми, както много деца, често боледува. Откакто съм част от Xplora никога не съм изпадала в ситуация, в която да съм ужасена, че трябва да остана у дома да я гледам – това се приема за нормално и в никакъв случай не с лошо око. Често Леда участва в конферентните разговори – тя е много щастлива, а екипът се радва на нейните включвания.

Не прави изключение и спокойствието, което имам като се налага да я прибера от градина или да посетим лекарски кабинет в работно време – просто го правим. 

Най-важното е, че тези ситуации не предизвикват сътресения в работния процес и работата върви гладко, без стрес и предразсъдъци кой какво ще си помисли, ако останеш у дома с детето”.

Но как да създадете тази среда – мечта за всеки работещ родител? 

  1. Бъдете гъвкави
  2. Слушайте  внимателно
  3. Създавайте стойностни връзки в екипа

Как да бъдем по-гъвкави? 

Когато говорим за добър мениджмънт на хора, особено в настоящата ситуация, няма как да не включим думичката “гъвкавост”. Замисляли ли сте се как един родител би могъл да се справи с всички ежедневни задачки, които има? От вземането на детето от градина/училище до игрите с него след вечеря, всичко това е съществена част от живота му. Затова не бива работата да пречи на ежедневните задължения и личния му живот. Гъвкавостта на работните процеси е инструментът, с който можете да превърнете работата от пречка в помощ за родителите в компанията.

Покажете, че сте гъвкави със следните решения:

  • възможност за хоум офис
  • гъвкави начало и край на работния ден
  • без срещи в края на работния ден

Как да комуникираме ефективно? 

Знаете ли как се чувстват родителите във фирмата ви? Ако отговорът е “не”, най-вероятно не работите активно с обратна връзка от служителите си. Затова прилагайте различни модели за вътрешна комуникация. Например срещи на различни нива, пасивна обратна връзка като пускате анкети с конкретни въпроси и тн.

Създаването на среда, в която всеки служител може да сподели какво му харесва и какво не, е основата, на която стъпват успешните мениджъри, когато вземат решения за своите екипи. Така могат да се откроят съществуващи проблеми или да се елиминират предпоставките за тях.

Чудите ли се как да оптимизирате работата на екипите си без да прилагате задушаващ мониторинг над задачите им? Тук отговорът отново е ефективната вътрешна комуникация. Тя изгражда и силно доверие, което помага всеки в екипа да усеща и уважава отговорността си спрямо задачите си.

Един от най-ефективните начини за градивна комуникация със служителите е KISS моделът, който ние в Xplora успешно прилагаме чрез ежеседмични срещи с мениджърите. Чрез него можем да видим кои неща да запазим, какво да подобрим или какво да премахнем от вътрешната комуникация.

Накратко, KISS моделът изглежда така:
K – Keep – Какво от досегашната ситуация вземащият решение иска да запази?
I – Improve – Какво видимо се опитвате да направите, но може по-добре и има още да се работи по този въпрос?
S – Start – Кои са нещата, които не правите, а ако се правят, ще се постигнат много по-добри резултати?
S – Stop – Кои са нещата, които ви казват веднага да спрете да правите, защото влошават крайния резултат ?

Как да изградим общност? 

Как една фирма “оживява” и започва да работи като добре смазан механизъм? Отговорът се крие в социалния пулс на екипите – комуникацията и отношенията между тях. Затова ежедневно давайте възможност на хората да общуват свободно помежду си. Това ще позволи на всеки родител в екипа ви да се чувства комфортно да сподели, когато усети по-силно натоварване на работното си място. Но и няма да има напрежение в работата му, когато се появят обстоятелства за специално отношение към тях.

Веднъж изградили такъв тип общност без значение дали екипа е хоум офис или е на работното място, комуникацията е много по-ефективна, а възникналите проблеми – много по-малко. В такъв тип работна среда се наблюдава и високо ниво на загриженост от страна на останалите.

Как да сближите екипа си? 

  • Направете забавно предизвикателство със символични награди
  • Празнувайте поводите на всеки в екипа – вижте как обичаме да празнуваме рождени дни ние в Xplora
  • Организирайте излизане след работа, за да споделите радостта от успешно завършена задача.

Ето и малко доказателства колко е яко, когато хората от екипа се забавляват заедно:

3 СЪВЕТА ЗА ДА НАКАРАТЕ ВС
3 СЪВЕТА ЗА ДА НАКАР

Тези, малки на пръв поглед, стъпки подобряват взаимоотношенията в екипа, което води до по-висока ефективност на екипа.

Екипът винаги е най-силната страна на една компания. Затова ние избрахме за своя супер сила хората. Защото заедно правим чудеса. Ако се чудиш какви – посети Youtube канала ни, за да разгледаш интересните проекти, по които сме работили.