Xplore Marketing – Еп.20: Валерия Гущерова-Бойчева – „Маркетинг и корпоративна социална отговорност“
В епизод 20 на Xplore Marketing Валерия споделя, че в някои отношения България е няколко стъпки напред пред други държави в компанията. Ще чуеш как потребителите избират брандовете заради начина, по които ще се почувстват и ще покажат своите ценности. Ще ти харесат примерите как един бранд може да помогне на родителите да изпълнят своите Jobs to be Done и да получат удовлетворение от свършената работа.
Валерия и Жоро Малчев обсъждат доколко брандовете отчитат обратната връзка от потребителите в днешната дигитална ера, в която потребителите искат тук и сега да получат отговор и реакция. Двамата детайлно говорят за подхода на storydoing на dm България – събиране на пластмасови опаковки, дарения, опция за пълнене на детергенти в собствена опаковка.
Маркетинг мениджърът споделя, че социалната кауза не следва да е просто транзакция – за dm България е важно екипът на компанията да се ангажира и да участва в каузите. Тя дава пример и с подарените на възрастни хора от общински домове над 100 комплекта за Коледа 2021.
Сред основните трендове, които Валерия вижда как се засилват, са вслушването в обратната връзка от потребителите, както и Back-to-nature. Валерия следи как се развива управлението на емоционалното преживяване на потребителите при пазаруване. Управлението на сетивата е по default (стандартно) – брандовете вече предлагат уебинари, тайни събития, допълнителни събития за по-малки групи хора. Новите поколения харесват ангажираните брандове, а по-старите поколения свикват с “по-хубавото”, а не само с брандове за изживяване и наложени брандове
Валерия споделя ключов подход в бизнеса и в маркетинга, под формата на цитат от Götz Werner, създателя на dm: “Когато мениджърите говорят за процеса на промяна – те говорят за своето ежедневие.”
Валерия и Жоро обсъждат конкретно:
- Какво получаваш допълнително като купуваш този продукт от емоционална гледна точка
- Как активните потребители помагат на бранда да се развива
- Колко важно е отчитането на реалното поведение на потребители
- Разликата между изживяване и ангажиране
- За по-добрите алтернативи на изгарянето на пластмасовите опаковки
- Концепцията какво правят хора като мен за увличане на потребителите
- Колко важно е дадена кауза да бъде чута и как да използваме социалните мрежи за това. Зелените потребители споделят това, което мислят – искат да бъдат чути и да могат да споделят как са действали правилно.
- За detractors и promoters – как да работим за едната и за другата аудитория
- За навиците и мета навиците при управление на поведението на потребители
- Най-верните фенове на компанията са нейните служители
Линкове към източници
https://locus-publishing.com/product/маркетинг-4-0/
https://www.ozone.bg/product/pusni-naroda-mi-da-kara-s-rf/
https://www.begood.today/cause/osiguri-koledna-vecheria-na-chovek-v-dom/
https://www.malchev.net/kapachki_za_bydeshte/
https://locus-publishing.com/product/това-е-маркетинг/
https://xplora.academy/course/modul-0-za-marketinga-s-georgi-malchev-2021/
https://xplora.academy/course/modul-1-osnovi-na-marketinga-s-georgi-malchev-2021/lessons/valeria-1/
https://locus-publishing.com/product/маркетинг-5-0-за-технологиите-и-хората/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-5/
https://www.storytel.com/bg/bg/
https://www.amazon.com/Mit-Vertrauen-führen-Inspirationen-Unternehmenskultur-ebook/dp/B095XDPG8P