Xplore Marketing – Еп. 32: Лазар Малаков – Kак да работят за нас алгоритмите на социалните мрежи

В епизод 32 на Xplore Marketing гост е Лазар, с когото говорим в детайл за много специфики на дигиталния маркетинг в социалните мрежи и по-общо – в големите дигитални платформи. Компанията Httpool е представител на Meta за България, а също работи и с Twitter, Snapchat, TikTok за различни пазари.

Лазар и Жоро стартират разговора с обсъждане на маркетинг критериите на “Сайт на годината” – и двамата са в журито от години. Двамата покриват в детайли петте критерия за оценяване, както и двата бонус критерия, един от които е маркетинг автоматизации.

Алгоримите следят изключително много неща, които хората сами не могат да проследят. Лазар изтъква колко важно е да заложим именно целта, която искаме да постигнем, доколкото алгоритмите работят с вероятности и могат да преценят кои потребители, кога и какво биха направили. Платформите знаят дали сме в метрото, кога сме в движение, кога какво правим най-често.

Двамата обсъждат дали отначало рекламните кампании да стартират с “all” или с конкретни аудитории. Лазар споделя детайли как да подхождате при рекламата в Meta екосистемата, доколкото алгоритмите знаят кои потребители на какво реагират и кои потребителите на коя фаза са.

Лазар отбелязва колко важни са:

  • Достоверността на съдържанието и качеството на съдържанието на страниците в социалните мрежи
  • Видео съдържанието, като посланието в първите 1-2 секунди
  • Да имаме съдържание за различните аудитории и за състоянието, в което са
  • Структурата и миксът на съдържанието, което създаваме – с детайлни примери

Разговорът е много динамичен, така че се настрой от време на време да спираш слушането на подкаста, за да си запишеш идеи, които се надяваме да приложиш от утре.

  • Защо може да бъде спрян един акаунт във Facebook
  • Какво може да пропусне на кампаниен сайт една от най-големите мултинационални FMCG компании
  • Дали алгоритмите могат и дали са достатъчни, за да предпазват младите хора от възможните негативи при ползване на дигитални платформи
  • Трите състояния на потребителите на дигитални устройства – on-the-go, lean forward, lean backwards
  • Дали да ползваме субтитри на видеата ни
  • Колко време средно виждаме едно съдържание на мобилните ни телефони
  • Можем ли да използваме кратки и не скъпи рекламни формати за постигане на цел конверсии
  • Какви събития препоръчва Лазар да настроим на сайта си, които дават силни сигнали на алгоритмите
  • Колко е важно да ползваме стандартни events, а не само custom събития, за да използваме мощта на изкуствения интелект на дигиталните платформи
  • Дали и кога можем да ползваме аудитория тип “Фенове на Наталия Кобилкина”
  • Кои индустрии са силно засегнати от актуализацията на iOS по отношение на споделянето на данни за рекламни цели
  • Какви са спецификите на Гърция и Португалия като рекламни пазари
  • Какво препоръчва Лазар да имате в една рекламна кампания – криейтиви и формати
  • Дали маркетинг гурута като Филип Котлър познават какво предстои

В края Лазар от httpool споделя и препоръчани ресурси за дигитален маркетинг и акцентира колко важно е:

  • Да четем нова книга всеки месец
  • Да мислите с “To-do”, когато четете основата на маркетинг
  • Да четем – за важността на убеждаването при представянето на идеите ни

Ресурси

https://www.httpool.com/offices/bulgaria/
https://www.httpool.com/facebook/
https://httpool.us1.list-manage.com/subscribe?u=12fd58ef677190e39a435b2ba&id=6b9a797301
https://www.facebook.com/business/learn/certification
https://www.facebook.com/business/foresight/subscribe
https://www.httpool.com/insights-case-studies/
https://www.ben-evans.com/newsletter
https://www.entrepreneur.com/article/70824
https://www.capital.bg/biznes/media_i_reklama/

https://bgweb.bg
https://bgweb.bg/s/criteria/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-3/
https://xplora.bg/projects/case-studies/branding/lorelli/
https://www.linkedin.com/pulse/микромоментите-и-еха-моментите-georgi-malchev/
https://www.campaignlive.co.uk/article/why-cosabella-replaced-its-agency-ai-will-go-back-humans/1427323
https://locus-publishing.com/product/маркетинг-5-0-за-технологиите-и-хората/
https://www.httpool.com/wp-content/uploads/2022/01/Digital-Digest-Jan.pdf
https://www.hubspot.com
https://www.linkedin.com/learning/

Слушай епизода и в Spotify и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂

superHUMAN ИСТОРИИ

Xplore Marketing Еп. 38: Василена Вълчанова - "Контент маркетинг - СТРАТЕГИЯ, ТАКТИКИ, МЕТРИКИ"

В епизод 38 на Xplore Marketing гост е Васи - едно от най-разпознаваемите имена в областта на дигиталния маркетинг в България.

Xplore Marketing Еп.: Християн Стоилков - "Личен бранд и успешна презентация"

В епизод 37 на Xplore Marketing гост е Християн, който е сред най-разпознаваемите имена в областта на презентациите в България.

Xplore Marketing – Еп. 36: Александър Кръстев – „Успешни в Linkedin“

В епизод 36 на Xplore Marketing гост е Алекс, който вероятно е най-разпознаваемото лице по отношение на LinkedIn в България. Той е собственик на Bookmark, специализирана агенция за LinkedIn маркетинг.

Xplore Marketing - Еп. 35: Любомир Гетов - "Колко са различни различните поколения?"

В епизод 35 на Xplore Marketing гост е Любо, който беше един от най-харесаните от аудиторията лектори на Brand Talks 2021. Жоро беше куратор на програмата и водещ, а Любо говори за отделните поколения.

Xplore Marketing - Еп. 34: Иван Александров - "Развитие на отлично стойностно предложение"

В епизод 34 на Xplore Marketing гост е Иван, с когото Жоро е работил преди години, още преди Иван да основе eBag - най-големия онлайн супермаркет в България.

Xplore Marketing - Еп. 33: Павел Памукчиев - Сторителинг за B2B

В епизод 33 на Xplore Marketing гост е Павката и си говорим за страхотния проект “Travel Cocktails”, как го стартира, какви са предизвикателствата на един такъв проект и през какво премина, за да може повече да дигитализира своя бизнес.

Еп. 32: Лазар Малаков - Kак да работят за нас алгоритмите на социалните мрежи

В епизод 32 на Xplore Marketing гост е Лазар, с когото говорим в детайл за много специфики на дигиталния маркетинг в социалните мрежи и по-общо - в големите дигитални платформи.

Еп. 31: Благовест Йорданов - Процеси за управление на дигиталната инфраструктура

В епизод 31 на Xplore Marketing гост е Благо, с който ще поговорим за една от нашите любими теми - дигиталните данни, тяхното значение и използване.

Еп. 30: Йордан Йорданов - Скалиране на маркетинга и продажбите на продукти и още

В епизод 30 на Xplore Marketing гост е Данчо, който споделя добри практики и много примери за скалиране на маркетинга и продажбите на продукти и услуги.

Еп.29: Байчо Георгиев: "Inbound маркетинг"

В епизод 29 на Xplore Marketing гост е Байчо, който споделя добри практики за B2C и за B2B маркетинга с акцент върху inbound маркетинга.

Еп. 28: Биляна Славейкова - Бибонс - За дългосрочните инфлуенсър партньорства и още

В епизод 28 на Xplore Marketing Елена от Project Management екипа на Xplora, заедно с инфлуенсъра Бибонс си говорят за дългосрочните и устойчиви партньорства между бранд и инфлуенсър.

Еп. 27: Лазар Радков - Маркетинг и комуникационни подходи, които ползва

В епизод 27 на Xplore Marketing гост е Лазар Радков - двигателят на Капачки за Бъдеще и Каузи бг. Лазар споделя най-приложимите маркетинг и комуникационни подходи, които ползва като работи с множеството аудитории - на живо и в социалните мрежи.

Еп. 26: Андрей Бъчваров - Tрендовете в технологиите, как да тестваме и валидираме

В епизод 26 на Xplore Marketing гост е Андрей, който има огромен предприемачески опит - открива идеята и намира хората, които да я развият. Андрей има докторска степен в областта на IT и поставя голям фокус върху прилагането на AI за бизнес цели.

Еп. 25. - Мъро Витанов (Мъро) - Защо TikTok е толкова успешна платформа

В епизод 25 на Xplore Marketing гост е Мъро, който е бил студент на Жоро Малчев. Мъро е съдружник в няколко компании, включително и Anomaly - агенция, която прави едни от най-успешните кампании в TikTok за брандове в България и региона.

Ep. 24: Жюстин Томс - За блоговете и за подкастите

В епизод 24 на Xplore Marketing гост е Жюстин, която е едно от най-разпознаваемите лица в дигиталния маркетинг в България. Занимава се с дигитален маркетинг вече 25 години, има над 20 издадени книги, преподава в няколко университета ...

Еп.23 - Стойне Василев - Пример за отличен контент маркетинг и имейл маркетинг.

В епизод 23 на Xplore Marketing гост е Стойне, който има за мисия да помогне на 1 000 000 българи да подобрят своите финанси.

Еп. 22: Христо Хаджичонев - Прогнозен маркетинг и изкуствен интелект за маркетинг

В епизод 22 на Xplore Marketing гост е Христо, който има над 25 години опит в разработката на софтуер, включително за компании като Apple, HP, Experian и Anglo American.

Еп. 21 Катя и Кристина: "Принципите и подходите за успешна комуникация"

В епизод 21 на Xplore Marketing гости са ни Кристина Крънчева, водещ международен консултант по бизнес етикет и поведение, и Катя Василева, любим водещ в Радио София. Двете споделят, в разговор с Жоро Малчев, за 257 podcast.

Еп.20: Валерия Гущерова-Бойчева - "Маркетинг и корпоративна социална отговорност"

В епизод 20 на Xplore Marketing Валерия споделя, че в някои отношения България е няколко стъпки напред пред други държави в компанията. Ще чуеш как потребителите избират брандовете заради начина, по които ще се почувстват и ще покажат своите ценности.

Еп.19 - Митко от DEV.BG: “IT събития и бранд позициониране в индустрията”

В епизод 19 на Xplore Marketing на гости ни е Митко Василев. Той е един от първите хора в DEV.BG, който заедно със своя екип е организирал над 800 събития с над 600 лектори и над 55 000 посетители (не уникални) за последните 6 години. 😉

Еп. 18 - Ваня Ананиева - "Mаркетинг на каузи"

В епизод 18 на Xplore Marketing гост е Ваня, която има три магистратури в областите, в които работи, и е съдружник в езикови училища, агенция за преводи, уеб студио и две ескейп стаи. Заедно с Жоро Малчев си говорят за маркетинг на каузи.

Еп.17 - Стела и Дени - "Как правилно да разказваме истории в дигитална среда"

В епизод 17 на Xplore Marketing Дени, Content Marketing and Creative Strategic Expert, и Стела, Senior Content Marketing и Creative Specialist, заедно с Ванката (съдружник и акаунт директор в Xplora) си говорят как правилно да разказваме истории и какъв tone of voice да изберем за бранда в различните платформи.

Еп. 16 - "Трендове в дизайна през 2022"

В епизод 16 на Xplore Marketing Лъчо, Team Lead Design & Creative в Xplora, и Ванката( съдружник и акаунт директор в Xplora) говорят за трендовете в дизайна през новата година.

Еп. 15 Деси Бошнакова - "Маркетинг и PR ръка за ръка”

В епизод 15 на Xplore Marketing Деси, създател на подкаста Бошлаф и гуру в PR областта, и Жоро Малчев говорят за маркетинг и PR по практичен начин. Двамата споделят много приложими подходи за успешни кампании и съдържание в социалните мрежи.

Еп. 14 - "Контент маркетинг в недвижимите имоти"

В епизод 14 на Xplore Marketing Георги Янков, съдружник в Primo + и генератор на много съдържание, и Жоро Малчев говорят за добрите практики при планиране на каналите, създаване и разпространение на съдържание. Двамата обсъждат в детайл примери за тестове, валидиране и скалиране на успешно съдържание даже и за по-нишови аудитории, които са се самосегментирали.

Еп. 13 - "Съвети за успешен employer branding"

В епизод 13 на Xplore Marketing Жоро Георгиев, създател на To The Top, и Жоро Малчев, който му е бил преподавател в магистратурата по рекламен мениджмънт в НБУ, говорят за добрите практики в изграждането и комуникирането на работодателска марка.

Еп. 12 - "Как се организира най-голямата конференция за презентационни умения?"

В епизод 12 на Xplore Marketing Жоро и Борис Христов от 356labs говорят за презентационните умения. Първо, как се прави от нулата най-голямото в света събитие по темата - Present to Succeed, а след това - хакове за по-добро онлайн и хибридно презентиране.

Еп. 11 - "Tенденции в дигиталния маркетинг през годината и как да ги приложим"

В епизод 11 на Xplore Marketing Ванката и Жоро си говорят за най-нечуваната 🙂 и уникална тема 🙂 :), която можеш да намериш в търсачката - трендове, или по-точно маркетинг трендове за новата година в дигиталното пространство. УАУ 🙂

Еп. 10 - "Как да планираме, анализиране и оптимизираме маркетинг кампанията ни"

В епизод 10 на Xplore Marketing на гости ни е Здравко Минчев - изпълнителен директор на сладкарници “Неделя”. Заедно с Ванката си говорят за подхода, по който се планират и управляват месечните кампании за сладкарници “Неделя” и се валидира тяхното качество и ефективност.

Еп. 9 - “Рамка на маркетинг стратегия, позволяваща гъвкавост в реализирането ѝ”

В епизод 9 на Xplore Marketing на гости ни е Младен Борисов - Head of Digital Marketing at ARC Academy. Младен е човек с дългогодишен опит като в оперативен, така и в стратегически план, натрупан работейки по много български и мултинационални проекта.

Еп. 8 - “Бриф заданието - защо е важно и как то подобрява моя маркетинг”

В епизод 8 на Xplore Marketing Диди от Project Management екипа ни, заедно с Жоро, подхващат необятната тема за брифа в маркетинга и неговата важност.

Еп. 7 - Говорим си с Иво и Ива за “PR в дигиталния свят”

В епизод 7 на Xplore Marketing на гости са ни прекрасните Ива и Иво, които са създатели на PR агенция “Идеас България” и са с дългогодишен опит в бранша. Имаме удоволствието те да са наши партньори и приятели, с които бихме споделили интересни истории и проекти.

Еп.6 - "Правилни бизнес процеси чрез валидирана маркетинг информация"

В епизод 6 на Xplore Marketing на гости ни е Све, който заема позиция CEO на dev.bg, и в конкретика си говорим за нашия общ проект - Job Board за IT общността jobs.dev.bg.

Еп. 5 - “Защо е важно да има интегрираност между маркетинг и търговския екип”

В епизод 5 на Xplore Marketing на гости ни е лъчезарната Милена, която заема позиция на Manager Sales Service в световния лидер на отоплителни тела - Viessmann.

Ep. 04 - "Валидирани предположения и кампании с интересен край"

В епизод 4 на Xplore Marketing Кати, Social Performance Team Lead в Xplora, и Ванката, Partner & Account Director в Xplora, продължават темата от епизод 3 за хипотезите в маркетинга.

Eп. 03 "Всичко в маркетинга е предположение"

В епизод 3 на Xplore Marketing Жоро и Ванката си говорят за хипотезите в маркетинга и колко е важно да имаме процес по тяхното валидиране. В това издание ще откриете много примери и добри практики от реални бизнес ситуации, в които Жоро и Ванката са попадали.

Еп.2 "Свръхчовекът Георги Ненов"

В епизод 2 на Xplore Marketing гост ни е Жоро Ненов от Свръхчовекът (https://www.thesuperhumanpodcast.net/)

Открийте как съдържанието изгражда качествени взаимоотношения и как изграждането на органична аудитория помага за бизнеса или проекта ви.

Еп. 1 - "Светлата и тъмна страна на маркетинга"

В Епизод 1 Георги Малчев (управляващ съдружник, Xplora BG) и Иван Пантелеев (съдружник и Account Director, Xplora BG) си говорят за светлата и тъмна страна на маркетинга. С този епизод даваме начало на серия от разговори, с които да споделим нашия прочит по конкретна тема и да дадем приложими съвети за маркетинга по разбираем, интересен и практичен начин.