Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Lorelli Началото

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

 

Кои са Lorelli?

Ако все още не сте чували за Lorelli, най-вероятно досега не ви се е налагало да търсите някой от техните продукти. Lorelli са сред лидерите на пазара за бебешки и детски продукти, предлагайки своята богата продуктова гама чрез голяма дистрибуторска мрежа.. Компанията работи с едни от най-големите търговски вериги в страната и над 50 други държави. Продуктите с марка Lorelli са иновативни, качествени и достъпни.

Цел на кампанията

Именно иновациите и неспирният стремеж на компанията да предлага актуални решения в синхрон с последните тенденции диктува и постоянния растеж на продуктовото им портфолио с ежегодни нови колекции. Целта на първата ни обща кампания беше именно да представим новата колекция детски колички пред широка аудитория и да провокираме желание в потребителите да научат повече за нея. Желание, което в процеса на кампанията да превърнем в решение за покупка. 

Предизвикателства

Още преди да стартираме дигиталните си кампании, осъзнавахме, че сме изправени пред редица предизвикателства по пътя към изпълнения на целта си – както на бизнес ниво, така и на ниво реклама. Част от тях бяха породени от силно конкурентната среда, а други от начина на продажба на продуктите на Lorelli. Наред с плюсовете, използването на широка дистрибуторска мрежа е свързано и с трудности по координация на промоционалните активности и проследяемостта на резултатите.

Какво предполагахме в началото на кампанията?

Започнахме подготовката за рекламната кампания с няколко хипотези: 

  • Основният ни таргет са жени. 
  • Необходимо е да достигнем до таргет аудиториите на няколко пъти с послания, съобразени с етапа от потребителската пътека, на който се намират, за да можем да ги предвижим напред по пътя им  – от запознаване с продуктите, до търсене на повече информация за това къде са налични и последваща покупка.
  • Очакван най-голям интерес към дистрибуторската мрежа от ремаркетинг аудиториите. 
  • Видеата ще представляват по-голям интерес за жените. 
  • Ще имаме нужда от разнообразна информация и атрактивни ресурси, за да провокираме интереса на потребителите и да се отличим сред конкурентите. 

Какви формати и послания използвахме?

Спецификата на кампанията, очакваните предизвикателства и направените хипотезите диктуваха избора на рекламни формати и канали. Планирахме Google Search реклама, целяща да покрие максимална част от търсенията. Заложихме голяма част от бюджета към awareness канали (Facebook, Instagram, GDN, Youtube), без да поставяме на заден план ремаркетинг аудиториите.

Използвахме микс от видеа с различна продължителност, усещане и фокус (върху продукта, емоцията или ситуацията); статични банери, анонсиращи новата колекция; сторита; FB карусели и Google Ads HTML 5 банери с различните модели и цветове колички. При подготовката на текстовете за рекламите решихме да заложим, както на функционалните характеристики на продуктите, така и на техния дизайн и свързаните с тях емоции. Искахме да говорим както на мъжете, така и на жените, на рационалните потребители и на импулсивните купувачи, да представим предимствата на продуктите, но и да създадем емоция.

Какво всъщност са наблюдаваше в хода на кампанията?

  • Мъжете са много активни в избора на детски продукти. При Search кампаниите за тях отчетохме по-висок Conversion rate, по-дълго прекарано време на сайта, повече разгледани страници. По-добри резултати за тях отчетохме и при видео кампаниите, където наблюдавахме по-висок View rate при таргетиране на мъже. 
  • Всички Facebook потребители, без изключение, кликат още в началото на каруселите – няма нужда да разглеждат и четат твърде много в рекламата.
  • Дълги потребителски пътеки с чувствителни разлики в поведението на потребителите в зависимост от етапа на потребителската пътека, на който се намират. 

Сблъскаха ли се очакванията ни с действителността?

  • С натрупването на опит се научаваме да правим по-добри хипотези. Не по-малко ценно е обаче, че се научаваме да не ги приемаме за безусловно верни, както и как да реагираме, когато те не съответстват на действителността. 
    Независимо, че очаквахме по-голям интерес от страна на дамите, съобразихме част от рекламните послания и ресурси и с мъжката част от нашата таргет аудитория. Още преди старта на кампаниите, се допитахме до 
    Think with Google, други онлайн ресурси, както и родителите в нашето обкръжение, за да сме сигурни, че не пристъпваме напред с грешните послания или изпускайки важни аудитории.

Малко цифри за финал

Нищо нямаше да има смисъл, ако не беше довело до желаните резултати. Затова споделяме и тях: 

нови посетители на сайта

%

повече сесии на сайта

%

повече преглеждания на страниците с дистрибуторите

%

повече преглеждания на контактната информация

И най-важното

%

20% повишение в продажбите в категория бебешки колички в периода на дигиталната кампания

Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:

 

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6plus thumbnail
    Как всичко в маркетинга става 6+

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy SpectroIma thumbnail
    Как Lead generation кампаниите във Facebook и Instagram се оказаха най-успешни за медицинския център Spectro IMA?

    Spectro IMA е медицински център, който разполага с висококвалифицирани лекари, иновативна апаратура и технологии от последно поколение. Клиниката предоставя на пациентите си най-добрите практики както от различни здравни области, така и от света на естетичната медицина. Това, с което центърът се отличава, е индивидуалният подход към всеки пациент - персонализирана медицина. Специалистите в Spectro IMA се придържат към максимата, че чрез здравето и профилактиката идва и красотата.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Estafet thumbnail
    Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип

    Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.

    Прочети повече
  • Boni CaseStudy thumbnail
    ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

    “Бони” са добре познати на любителите на хапването. С широката си палитра от апетитни месни продукти и заразителни реклами открай време, те се позиционират успешно както в медийното пространство, така и на българската трапеза години наред. От “Бони” обичат да споделят доброто мезе с аудиторията си в социалните мрежи. Затова и с огромно желание организират периодични игри, с които да зарадват “най-лакомите” си почитатели.

    Прочети повече
  • Nedelia CaseStudy Nedelia thumbnail
    Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?

    Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание.

    Прочети повече
  • Как успяхме да превърнем миенето на ръце в специален ритуал

    Брандът Mexon е водещ български производител на перилни, почистващи и дезинфекциращи препарати, както и козметика. Компанията е основана през 1994 г. и до ден днешен е сред лидерите на вътрешния пазар с търговска марка Medix

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy BONI thumbnail
    Пътят към успешното развитие на дигиталното рекламно присъствие на “Бони” - цели, процеси, тестване и резултати

    “Бони” е най–големият свинепроизводител със 7 свинекомплекса, кланица, 2 месопреработвателни предприятия и 2 собствени бранда. Производството им обхваща всичко от А до Я и в последните 30 години са се наложили категорично на пазара на FMCG продуктите.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Gedeon Richter е специализирана фармацевтична компания с фокус върху женското здраве, която съчетава традиции и иновации във фармацевтичното производство повече от 120 години. Със своята широко призната експертиза и всеобхватна продуктова гама, Gedeon Richter е основен играч в областта на женското здраве.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂