Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Lorelli Началото

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

 

Кои са Lorelli?

Ако все още не сте чували за Lorelli, най-вероятно досега не ви се е налагало да търсите някой от техните продукти. Lorelli са сред лидерите на пазара за бебешки и детски продукти, предлагайки своята богата продуктова гама чрез голяма дистрибуторска мрежа.. Компанията работи с едни от най-големите търговски вериги в страната и над 50 други държави. Продуктите с марка Lorelli са иновативни, качествени и достъпни.

Цел на кампанията

Именно иновациите и неспирният стремеж на компанията да предлага актуални решения в синхрон с последните тенденции диктува и постоянния растеж на продуктовото им портфолио с ежегодни нови колекции. Целта на първата ни обща кампания беше именно да представим новата колекция детски колички пред широка аудитория и да провокираме желание в потребителите да научат повече за нея. Желание, което в процеса на кампанията да превърнем в решение за покупка. 

Предизвикателства

Още преди да стартираме дигиталните си кампании, осъзнавахме, че сме изправени пред редица предизвикателства по пътя към изпълнения на целта си – както на бизнес ниво, така и на ниво реклама. Част от тях бяха породени от силно конкурентната среда, а други от начина на продажба на продуктите на Lorelli. Наред с плюсовете, използването на широка дистрибуторска мрежа е свързано и с трудности по координация на промоционалните активности и проследяемостта на резултатите.

Какво предполагахме в началото на кампанията?

Започнахме подготовката за рекламната кампания с няколко хипотези: 

  • Основният ни таргет са жени. 
  • Необходимо е да достигнем до таргет аудиториите на няколко пъти с послания, съобразени с етапа от потребителската пътека, на който се намират, за да можем да ги предвижим напред по пътя им  – от запознаване с продуктите, до търсене на повече информация за това къде са налични и последваща покупка.
  • Очакван най-голям интерес към дистрибуторската мрежа от ремаркетинг аудиториите. 
  • Видеата ще представляват по-голям интерес за жените. 
  • Ще имаме нужда от разнообразна информация и атрактивни ресурси, за да провокираме интереса на потребителите и да се отличим сред конкурентите. 

Какви формати и послания използвахме?

Спецификата на кампанията, очакваните предизвикателства и направените хипотезите диктуваха избора на рекламни формати и канали. Планирахме Google Search реклама, целяща да покрие максимална част от търсенията. Заложихме голяма част от бюджета към awareness канали (Facebook, Instagram, GDN, Youtube), без да поставяме на заден план ремаркетинг аудиториите.

Използвахме микс от видеа с различна продължителност, усещане и фокус (върху продукта, емоцията или ситуацията); статични банери, анонсиращи новата колекция; сторита; FB карусели и Google Ads HTML 5 банери с различните модели и цветове колички. При подготовката на текстовете за рекламите решихме да заложим, както на функционалните характеристики на продуктите, така и на техния дизайн и свързаните с тях емоции. Искахме да говорим както на мъжете, така и на жените, на рационалните потребители и на импулсивните купувачи, да представим предимствата на продуктите, но и да създадем емоция.

Какво всъщност са наблюдаваше в хода на кампанията?

  • Мъжете са много активни в избора на детски продукти. При Search кампаниите за тях отчетохме по-висок Conversion rate, по-дълго прекарано време на сайта, повече разгледани страници. По-добри резултати за тях отчетохме и при видео кампаниите, където наблюдавахме по-висок View rate при таргетиране на мъже. 
  • Всички Facebook потребители, без изключение, кликат още в началото на каруселите – няма нужда да разглеждат и четат твърде много в рекламата.
  • Дълги потребителски пътеки с чувствителни разлики в поведението на потребителите в зависимост от етапа на потребителската пътека, на който се намират. 

Сблъскаха ли се очакванията ни с действителността?

  • С натрупването на опит се научаваме да правим по-добри хипотези. Не по-малко ценно е обаче, че се научаваме да не ги приемаме за безусловно верни, както и как да реагираме, когато те не съответстват на действителността. 
    Независимо, че очаквахме по-голям интерес от страна на дамите, съобразихме част от рекламните послания и ресурси и с мъжката част от нашата таргет аудитория. Още преди старта на кампаниите, се допитахме до 
    Think with Google, други онлайн ресурси, както и родителите в нашето обкръжение, за да сме сигурни, че не пристъпваме напред с грешните послания или изпускайки важни аудитории.

Малко цифри за финал

Нищо нямаше да има смисъл, ако не беше довело до желаните резултати. Затова споделяме и тях: 

нови посетители на сайта

%

повече сесии на сайта

%

повече преглеждания на страниците с дистрибуторите

%

повече преглеждания на контактната информация

И най-важното

%

20% повишение в продажбите в категория бебешки колички в периода на дигиталната кампания

Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:

 

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy BONI thumbnail
    Пътят към успешното развитие на дигиталното рекламно присъствие на “Бони” - цели, процеси, тестване и резултати

    “Бони” е най–големият свинепроизводител със 7 свинекомплекса, кланица, 2 месопреработвателни предприятия и 2 собствени бранда. Производството им обхваща всичко от А до Я и в последните 30 години са се наложили категорично на пазара на FMCG продуктите.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Aladin thumbnail 1
    Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods

    След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy TAT thumbnail
    TAT | #ТАТски вкусни инфлуенсър рецепти

    Компанията ТАТ е основана в Турция през 1967 г., а днес е един от най-големите производители на консервирани продукти в Европа. В България фирмата предлага богато портфолио от зеленчукови консервирани продукти, сладка и сосове.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Spoko thumbnail
    Смяна на поколения - влизане в нови платформи

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Kozarev thumbnail
    Как кулинарната фотография разказва истории?

    Спецификата на продукта ни позволява да развихрим кулинарното си въображение непрестанно. Всеки знае, че любовта минава през стомаха. С продуктите на “Козарев” и разказваните истории в кулинарната ни фотография ухаят на автентичния вкус на неустоима вечеря, радват небцето с обяд или здравословна закуска.

    Прочети повече
  • 1 Opera Case Study Carousel
    Kaк успяхме да вдигнем conv.rate-a с над 400% чрез новия уебсайт на Софийската опера и балет?

    Да работим за институция като Софийска опера и балет приемаме като чест и привилегия. Kато задача, с която и ние да допринасяме за развитието на културната сфера в страната и която ни дава възможност да се потопим в магията. А възможността да разкажем за нея на повече хора превръща работата в чисто удоволствие!

    Прочети повече
  • VIESSMANN ОБРАЗОВА Case Study carousel
    Как Viessmann образова целия сегмент за това какво са термопомпи и какви са техните цени

    Някои проекти ни превръщат в майстори сладкари, други ни учат как да използваме “GG” в ежедневна комуникация. Има проекти, които ни помагат лесно да намираме “out of the box” пространството и такива, в които повече работим за влизането в границите на кутията. Работата с Viessmann беше по малко от всичко, но най-вече сбъдна една голяма на всички ни мечта – да бъдем магьосници и да управляваме сезоните. И преди да ни предложите да размахаме пръчка и да кажем “Акцио, лято” нека ви разкажем още малко за спецификата на тази конкретна “магия”.

    Прочети повече
  • Lorelli Case Study carousel
    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂