Знаеш ли, че можеш да натрупаш знания и умения в дигиталния маркетинг чрез нашата Xplora Academy?

Lorelli Началото

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

 

Кои са Lorelli?

Ако все още не сте чували за Lorelli, най-вероятно досега не ви се е налагало да търсите някой от техните продукти. Lorelli са сред лидерите на пазара за бебешки и детски продукти, предлагайки своята богата продуктова гама чрез голяма дистрибуторска мрежа.. Компанията работи с едни от най-големите търговски вериги в страната и над 50 други държави. Продуктите с марка Lorelli са иновативни, качествени и достъпни.

Цел на кампанията

Именно иновациите и неспирният стремеж на компанията да предлага актуални решения в синхрон с последните тенденции диктува и постоянния растеж на продуктовото им портфолио с ежегодни нови колекции. Целта на първата ни обща кампания беше именно да представим новата колекция детски колички пред широка аудитория и да провокираме желание в потребителите да научат повече за нея. Желание, което в процеса на кампанията да превърнем в решение за покупка. 

Предизвикателства

Още преди да стартираме дигиталните си кампании, осъзнавахме, че сме изправени пред редица предизвикателства по пътя към изпълнения на целта си – както на бизнес ниво, така и на ниво реклама. Част от тях бяха породени от силно конкурентната среда, а други от начина на продажба на продуктите на Lorelli. Наред с плюсовете, използването на широка дистрибуторска мрежа е свързано и с трудности по координация на промоционалните активности и проследяемостта на резултатите.

Какво предполагахме в началото на кампанията?

Започнахме подготовката за рекламната кампания с няколко хипотези: 

  • Основният ни таргет са жени. 
  • Необходимо е да достигнем до таргет аудиториите на няколко пъти с послания, съобразени с етапа от потребителската пътека, на който се намират, за да можем да ги предвижим напред по пътя им  – от запознаване с продуктите, до търсене на повече информация за това къде са налични и последваща покупка.
  • Очакван най-голям интерес към дистрибуторската мрежа от ремаркетинг аудиториите. 
  • Видеата ще представляват по-голям интерес за жените. 
  • Ще имаме нужда от разнообразна информация и атрактивни ресурси, за да провокираме интереса на потребителите и да се отличим сред конкурентите. 

Какви формати и послания използвахме?

Спецификата на кампанията, очакваните предизвикателства и направените хипотезите диктуваха избора на рекламни формати и канали. Планирахме Google Search реклама, целяща да покрие максимална част от търсенията. Заложихме голяма част от бюджета към awareness канали (Facebook, Instagram, GDN, Youtube), без да поставяме на заден план ремаркетинг аудиториите.

Използвахме микс от видеа с различна продължителност, усещане и фокус (върху продукта, емоцията или ситуацията); статични банери, анонсиращи новата колекция; сторита; FB карусели и Google Ads HTML 5 банери с различните модели и цветове колички. При подготовката на текстовете за рекламите решихме да заложим, както на функционалните характеристики на продуктите, така и на техния дизайн и свързаните с тях емоции. Искахме да говорим както на мъжете, така и на жените, на рационалните потребители и на импулсивните купувачи, да представим предимствата на продуктите, но и да създадем емоция.

Какво всъщност са наблюдаваше в хода на кампанията?

  • Мъжете са много активни в избора на детски продукти. При Search кампаниите за тях отчетохме по-висок Conversion rate, по-дълго прекарано време на сайта, повече разгледани страници. По-добри резултати за тях отчетохме и при видео кампаниите, където наблюдавахме по-висок View rate при таргетиране на мъже. 
  • Всички Facebook потребители, без изключение, кликат още в началото на каруселите – няма нужда да разглеждат и четат твърде много в рекламата.
  • Дълги потребителски пътеки с чувствителни разлики в поведението на потребителите в зависимост от етапа на потребителската пътека, на който се намират. 

Сблъскаха ли се очакванията ни с действителността?

  • С натрупването на опит се научаваме да правим по-добри хипотези. Не по-малко ценно е обаче, че се научаваме да не ги приемаме за безусловно верни, както и как да реагираме, когато те не съответстват на действителността. 
    Независимо, че очаквахме по-голям интерес от страна на дамите, съобразихме част от рекламните послания и ресурси и с мъжката част от нашата таргет аудитория. Още преди старта на кампаниите, се допитахме до 
    Think with Google, други онлайн ресурси, както и родителите в нашето обкръжение, за да сме сигурни, че не пристъпваме напред с грешните послания или изпускайки важни аудитории.

Малко цифри за финал

Нищо нямаше да има смисъл, ако не беше довело до желаните резултати. Затова споделяме и тях: 

нови посетители на сайта

%

повече сесии на сайта

%

повече преглеждания на страниците с дистрибуторите

%

повече преглеждания на контактната информация

И най-важното

%

20% повишение в продажбите в категория бебешки колички в периода на дигиталната кампания

Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:

 

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy Elea thumbnail lepka 1 V3
    Как ELEA удвои ангажираността си и достигна 1.2M+ потребители чрез дигитален маркетинг

    В това Case Study на клиента ни Elea ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy EKOPAK thumbnail lepka
    Как ЕКОПАК активира над 500 заведения в кампания

    В това Case Study на клиента ни ЕКОПАК ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Sameday thumbnail lepka
    Как Sameday подобри бранд имиджа си чрез стратегическо видео съдържание

    В това Case Study за клиента ни Sameday ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Идеята ✅ Подходът ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy PSBF thumbnail
    Да съчетаеш новите технологии в добре позната кампания за Черен петък

    В това Case Study на клиента ни Photosynthesis ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy KARE thumbnail lepka
    450% ръст в онлайн продажбите чрез стратегически performance маркетинг

    В това Case Study за клиента ни KARE ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WashNGo thumbnail lepka
    Изграждане на бранд чрез ангажиращо съдържание: успешната кампания на Wash&Go

    В това Case Study на клиента ни Wash&Go ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Queens thumbnail
    За успешните маркетинг кампании, които започват първо с Queen’s

    В това Case Study на клиента ни Queen's ще разбереш повече за ➤ Какво беше предизвикателството ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6 thumbnail lepka
    Нови клиенти за 6 Plus чрез стратегически дигитален маркетинг

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂