Xplore Marketing Еп. 38: Василена Вълчанова – „Контент маркетинг – СТРАТЕГИЯ, ТАКТИКИ, МЕТРИКИ“
В епизод 38 на Xplore Marketing гост е Васи – едно от най-разпознаваемите имена в областта на дигиталния маркетинг в България. Това не е случайно, тя се занимава с контент маркетинг вече близо 15 години.
Васи споделя двете основни предизвикателства пред компаниите при ползване на маркетинг чрез съдържание:
- какво представлява качеството съдържание – как то ще резонира за конкретната целева аудитория?
- как създаваме това качествено съдържание – какъв е правилният подход (цели, измерване ефективността, създаване на дългосрочен план за постигане на резултати)?
Двамата обсъждат значението на съдържанието в днешната дигитална ера за дистрибуцията. Васи акцентира на подхода за “раздробяване” на качественото съдържание за различни канали и формати. Тя детайлно описва как да създадем цикъл на засилване на съдържанието и обръща внимание, че аудиторията ни не би имала проблем, ако рециклира качествено съдържание.
Васи детайлно представя трите типа съдържание според целите, които имаме:
- ангажиращо съдържание – съдържание, което лесно се консумира и бързо носи стойност, и работи с широк спектър емоции и информационни нужди. Това съдържание дава възможност да достигнем до по-широка аудитория, както и да използваме алгоритмите;
- съдържание с по-дълбока стойност – може да е информационна, но и емоционална;
- съдържание, което ни дава дългосрочен достъп до дадена аудитория – тук попадат lead magnets, уебинари, записване за имейл бюлетин или за YouTube канал.
Ето какво допълнително ще научиш за стратегиите, тактиките и метриките в контент маркетинг областта:
- как подхожда Васи при изготвяне на своя имейл бюлетин – към кого е насочен, как избира темите и как структурира съдържанието;
- защо Open Rate-ът вече е “мека” метрика за имейл маркетинга в днешната дигитална ера;
- какви качествени показатели следи Васи за своя newsletter;
- защо Васи не засяга в бюлетина си само теми за дигитален маркетинг;
- как разбираме дали дадено съдържание работи, отчитайки значението на контент маркетинга в цялостния маркетинг на компанията;
- кои са основните метрики, които следим при оценка на съдържанието, което компаниите и брандовете създават;
- как influencer marketing и native advertising придобиват все по-голяма роля в маркетинга чрез съдържание;
- кое в днешно време е killer съдържание и с какво съдържание реално се конкурира създаваното от нас съдържание;
- кой е правилният подход инфлуенсърите да създават успешно съдържание за брандовете;
- има ли проблем да рециклираме старо съдържание и как да подхождаме;
- пример за отличен контент маркетинг подход на круизна компания;
- колко е важно да говорим, наистина да говорим, с хора от реалните аудитории;
- какъв е процентът на трафик към блог постове в блога на Васи, които са на повече от 2 години.
Ресурси
https://valchanova.me
https://www.linkedin.com/in/vasvalch/
https://www.malchev.net/kakvo-da-pravim-ako-sme-tresirani/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-28/
https://www.amazon.com/They-Ask-You-Answer-Revolutionary/
https://www.animalz.co
https://sparktoro.com
https://goodtiktokcreative.substack.com/
https://ratio.bg/ratio-podcast/