Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplore Marketing Еп. 38: Василена Вълчанова – „Контент маркетинг – СТРАТЕГИЯ, ТАКТИКИ, МЕТРИКИ“

В епизод 38 на Xplore Marketing гост е Васи – едно от най-разпознаваемите имена в областта на дигиталния маркетинг в България. Това не е случайно, тя се занимава с контент маркетинг вече близо 15 години.

Васи споделя двете основни предизвикателства пред компаниите при ползване на маркетинг чрез съдържание:

  • какво представлява качеството съдържание – как то ще резонира за конкретната целева аудитория?
  • как създаваме това качествено съдържание – какъв е правилният подход (цели, измерване ефективността, създаване на дългосрочен план за постигане на резултати)?

Двамата обсъждат значението на съдържанието в днешната дигитална ера за дистрибуцията. Васи акцентира на подхода за “раздробяване” на качественото съдържание за различни канали и формати. Тя детайлно описва как да създадем цикъл на засилване на съдържанието и обръща внимание, че аудиторията ни не би имала проблем, ако рециклира качествено съдържание.

 

Васи детайлно представя трите типа съдържание според целите, които имаме:

  • ангажиращо съдържание – съдържание, което лесно се консумира и бързо носи стойност, и работи с широк спектър емоции и информационни нужди. Това съдържание дава възможност да достигнем до по-широка аудитория, както и да използваме алгоритмите;
  • съдържание с по-дълбока стойност – може да е информационна, но и емоционална;
  • съдържание, което ни дава дългосрочен достъп до дадена аудитория – тук попадат lead magnets, уебинари, записване за имейл бюлетин или за YouTube канал.

 

Ето какво допълнително ще научиш за стратегиите, тактиките и метриките в контент маркетинг областта:

  • как подхожда Васи при изготвяне на своя имейл бюлетин – към кого е насочен, как избира темите и как структурира съдържанието;
  • защо Open Rate-ът вече е “мека” метрика за имейл маркетинга в днешната дигитална ера;
  • какви качествени показатели следи Васи за своя newsletter;
  • защо Васи не засяга в бюлетина си само теми за дигитален маркетинг;
  • как разбираме дали дадено съдържание работи, отчитайки значението на контент маркетинга в цялостния маркетинг на компанията;
  • кои са основните метрики, които следим при оценка на съдържанието, което компаниите и брандовете създават;
  • как influencer marketing и native advertising придобиват все по-голяма роля в маркетинга чрез съдържание;
  • кое в днешно време е killer съдържание и с какво съдържание реално се конкурира създаваното от нас съдържание;
  • кой е правилният подход инфлуенсърите да създават успешно съдържание за брандовете;
  • има ли проблем да рециклираме старо съдържание и как да подхождаме;
  • пример за отличен контент маркетинг подход на круизна компания;
  • колко е важно да говорим, наистина да говорим, с хора от реалните аудитории;
  • какъв е процентът на трафик към блог постове в блога на Васи, които са на повече от 2 години.

Ресурси

https://valchanova.me
https://www.linkedin.com/in/vasvalch/
https://www.malchev.net/kakvo-da-pravim-ako-sme-tresirani/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-28/
https://www.amazon.com/They-Ask-You-Answer-Revolutionary/
https://www.animalz.co
https://sparktoro.com
https://goodtiktokcreative.substack.com/
https://ratio.bg/ratio-podcast/

 

Слушай епизода и в Spotify и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂