Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Image SEO: Трябва ли да оптимизираме снимките си за търсачките и какво ще получим в замяна?

Визуалното съдържание винаги е било важно за една страница. Независимо дали ще помогнем за по-лесна четимост на текста като го разделим с някоя релевантна картинка или ще покажем инфографика, снимка на продукт или нещо друго, полезно за потребителите.

Приготвили сме ви две статии, в които подробно ще разгледаме оптимизирането на визуалното съдържание за търсачките. В първата част ще се спрем на това:

  • Защо е важно да оптимизираме снимките за търсачките?
  • Как да преценим колко ресурс да вложим в оптимизирането им?
  • Какво да направим най-напред, за да започнем да се харесваме на търсачките?

Търсачките се опитват да бъдат все по-умни и да предлагат все по-удобни и полезни отговори на потребителите си. Това е страхотно, но също така оставя потребителя в търсачката, а не го изпраща на нашата страница. Говорим за т.нар. Featured Snippets, които целят чрез различни миниформати да предоставят най-точната информация на потребителя, без той да излиза от своето търсене.

Пример за google featured snippet

Защо това ни интересува? 

Търсенето на снимки в търсачките заема около 22% от общото търсене (за референция, видео търсенията са около 3 %). Нека обърнем внимание на това, че потребителите все по-малко кликват на резултати, които идват от SERP (search engine result page), тъй като допълнителните формати на търсачките предоставят необходимата информация на потребителите, без да им се налага те да напускат своето търсене. Ето защо може да се окаже, че оптимизирането на снимките за търсачките може да се окаже съществено за трафика на сайта ни.

Визуалното наличие е съществена част от съдържанието на една статия, не само за увеличаване на органичния трафик. Чрез него:

  • Създаваме добри връзки между съдържание и картинка (асоциации)
  • Смислово разделяме текста на абзаци
  • Даваме допълнителна информация към темата
Плюсове и минуси при Image SEO

Когато оптимизираме това съдържание, ние ще имаме още едно място, на което можем да се класираме за органични търсения (освен в стандартната страница с резултати), а именно в секцията на търсачките за снимки. Това е едно много добро място, от което можем да увеличим посещаемостта на сайта ни. Особено, след като Google премахнаха “view image” опцията. По този начин, когато потребителят кликне на снимката, отива директно на сайта, а не отваря самата снимка.

SEO оптимизирането е много важно и за т.нар visual readers, които помагат на хора с проблеми със зрението, като им четат текста от статиите. Ако нямаме Alt tag (описание какво се съдържа в снимката), те просто ще пропуснат тази информация.

[Tip] Как да преценим дали трябва да заложим на оптимизация на снимки? 

Нека си отговорим на следния въпрос: Когато един човек търси информация, свързана с това, което предлагаме, той има ли нужда от визуално представяне?

[Пример] Да предположим, че имаме онлайн магазин за мебели. Този, който ще търси мебели онлайн, дали ще иска да види как изглеждат те? Дали, когато търси “спалня цвят венге”, ще иска да види снимки на такава спалня или не?
Е, ако отговорът е “да”, тогава е ясно дали ни трябва SEO за снимки.

[!NB] Трафикът на сайта, който ще идва от снимки, зависи от самия бизнес. Ако имаме сайт, който е предназначен за продажба на стокови изображения, то трафикът от снимки ще е много по-висок, отколкото на сайт на банка, която няма толкова визуално съдържание и няма много смисъл да се позиционира в Google Images, тъй като едва ли потребителското търсене ще бъде там. Въпреки това, почти винаги има какво да представим под формата на графики, диаграми или друг вид обяснителни снимки/картинки.

Какви трябва да бъдат снимките ни, за да ги харесват търсачките?

Има няколко важни характеристики, които снимките ни трябва да притежават, за да излязат в резултатите на Google Images.

  • Добро качество на снимката – тук хубавата новина е, че вече не е нужно доброто качество да е за сметка на големината на файла. Вече има инструменти, като Imagify (за WordPress сайтове) или Optimizilla – уеб базиран image compressor, които компресират големината на снимката, без това да влияе на качеството й. Разбира се, това важи за снимки, които се гледат на Desktop/Mobile устройства, чиято големина на екрана не е колкото на билборд, например 🙂
  • Правилно пропорционално оразмеряване – снимката да си остане в същата пропорция, независимо на какво устройство се гледа
  • Името на файла да бъде смислено – не само за нас ще бъде по-удобно, но и това е още едно място, от което ботовете на търсачките “разбират” какво съдържа снимката
  • Alt тагът се свързва смислено с темата и по възможност съдържа ключова дума – не трябва да описваме просто съдържанието на снимката, ами да го свържем с целта, поради която сме я поставили в статията си.

[Пример]  Да предположим, че имаме блог, в който правим ревюта на козметични продукти. Искаме да използваме снимка на момиче с розово червило за ревю статия на новото червило на бранд Y. За нашата статия няма смисъл Alt тага ни да бъде “момиче с розово червило”, въпреки че на снимката е изобразено точно това.
Първо, нашата цел е тази снимка да бъде свързана с нашия бранд.
Второ, за нас ключово ли ще бъде да излизаме в търсачката по търсене “момиче с розово червило”? И дали изобщо някой ще направи такова търсене?
Затова бихме могли да напишем “X пробва новото червило на Y: „модел-цвят“. Така ще можем да се показваме не само, когато някой търси нашия блог, но и когато търси модела на червилото.

Така придобиваме представа за важността на това не само да имаме визуално съдържание в страниците си, но и защо е важно да положим усилия то да е добре оптимизирано за търсачките.

И тъй като темата е доста дълга, подготвили сме още един материал. В него ще обърнем внимание на оптимизирането на страниците за Image търсене. Във втора част за Image SEO, ще поговорим за това:

  1. Кои фактори оказват най-голямо влияние за класирането на снимките ни в търсачките?
  2. Как да оптимизираме страниците си за Image Search?

Приготвили сме видеа, даващи стойност, както и case-study-та от нас в YouTube канала ни 🙂