Време за четене: 2 минути
Информативност: 100%
Автор: Теодора Генова
С цел постигане на по-добри резултати с Facebook реклама компанията излезе със становище, обявявайки премахване на възможността за спонсориране на 17 типа съдържание. Според тях те се използват рядко и не са пряко обвързани с постигането на целите на бизнеса, a по-скоро с цел социална ангажираност. Промяната ще позволи подобряване и съответно увеличаване ефективността на използваните рекламни формати и ще помогне на рекламодателите да открият нови начини за постигане на маркетинг целите си.
Ето и списък с форматите, които от 15 септември 2017 няма да могат да бъдат спонсорирани:
- Продукти или цели магазини на бизнес страници
- Споделени постове, чиято основна цел е продажба (for-sale post)
- Check-in на карта, в ресторант или конкретен град
- Препоръка за място – ресторант, хотел, музеи и др.
- Споделен note
- Споделена анкета
- Споделени културни моменти – празници, международни дни и др.
- Споделен коментар
- Смяна на профилна снимка
- Upload на файл или споделянето на този файл
- Спортни събития
- Видео или снимка, качени през Facebook камера
- Присъствие на събитие
- Споделяне на видео playlist-и
- Статуси от типа “гледа Game of thrones”, “гледа Аз, проклетникът 3” и др.
- Съдържание от приложение, публикувано на стената на бизнес страницата
- Политическа подкрепа (political endorsement)
Тази информация бе съобщена от компанията, малко след като Buzzsumo излезе със статия на тема ангажираността в платформата. По последни данни тя е спаднала с 20 % спрямо 2017 година. Една от причините за този спад е постоянното увеличение на броя бизнеси, които използват платформата за постигането на свои цели, и съответно количеството съдържаниe. В следствие на това органичният reach спада значително, а увеличенията в количествата платена реклама не успяват да поддържат високите нива на ангажираност във Facebook.
Компанията постоянно тества, като пуска и спира функционалности на база поведението на потребителите и стратегическите цели на платформата. Премахването на възможностите за спонсориране на тези 17 вида съдържание е точно такава реакция с цел да се насърчат бизнесите, които рекламират там, да следват потребителското поведение и да върнат ангажираността в нормалните й нива.
Съществуващите кампании, използващи някои от тези 17 типа реклама, трябва да преминат към актуалните рекламни формати до 29 септември 2017 г. в противен случай те ще спрат да бъдат показвани на таргета.
За финал Facebook споделят следното в своя блог пост по темата:
“Искаме да помогнем на рекламодателите да постигат все по-високи резултати за бизнеса си, като същевременно предоставят на хората най-ангажиращото съдържание, а екосистемата ни за реклами ще продължи да се развива, за да ви помага при постигането на тези цели.“
Остава да видим как ще отговорят самите брандове на този ход и какви алтернативи ще намерят за постигането на своите цели. Следете блога и Facebook страницата ни за повече новости по темата.
Възможност да обсъждаме тези и следващи промени по платформата ще имаме и на Първата Facebook Конференция за Бизнеси в България, на която Жоро и Ленко ще говорят за начина на сегментиране на вашите таргет потребители и създаването на рекламни кампании във Facebook. Както винаги, всичко ще бъде представено чрез конкретни примери и с приложими съвети.
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂