Понякога работата на PPC (Pay-Per-Click) специалистите изисква голяма концентрация и повишено внимание — цифри, бюджети, сметки… Все едно си счетоводител! Ама да не се оплакваме много, много, защото това е една микроскопична част от цялостната работа на PPC-тата, която всъщност е креативна, аналитична, доста често и мно-о-о-го забавна.
Някои ще кажат: „Какво пък може да му е забавното да настройваш кампании по цял ден?“. Може, може! Такъв пример е оптимизирането на search terms (отчетът за търсенията в Google Ads). Той показва действителни термини, които хората са търсили и са довели до кликване на рекламата. Такива търсения понякога са доста, доста странни. Разбира се, те са анонимизирани, иначе нямаше да е GDPR-ско!
Тоест няма как да разберете кой стои, например, зад търсенето: „Пиенето на бензин прочиства ли от токсини?“. Това си го измислихме. Смешно е, нали?!
Нещата, които “изровихме” и ще прочетете по-долу, обаче, хич не са измислица, а реални търсения от реални хора.
В класацията ни за „15-те най-забавни търсения в Google“ имаше много претенденти, но справедливо можем да кажем, че успяхме да съставим списък на нашите 15 най-любими. Споко, ще има и още! Внимание! Опасност от разплакване! Да не се чете без кърпички „под ръка“!
Ето ги и тях:
1. “preparati i pochistvane na banq i bebeta” (клиент, за който се е “отключила” рекламата за това търсене: продукт за почистване) — после се чудим защо бебетата ухаят то-о-о-лкова хубаво, то било заради препарата за баня…
2. „булсат кон“ (клиент: интернет доставчик) — кон, бе, кон… коньове.
3. “kak dasi otleem srebarna moneta v domashni osloviq” (клиент: търговия със злато, сребро, обмен на валута и парични трансфери) — дано ДАНС ни четат статиите.
4. “damski bokserki ot 90 stotinki” (клиент: онлайн магазин за бельо) — във “всичко по левче” сигурно ги има. Така сме чували от приятели (намиг, намиг), иначе мъжете в екипа правят подаръци на приятелките/жените си само от “Тайните на Виктория”.
5. “секси прашки за дебели” (клиент: онлайн магазин за бельо) — тук сме без коментар.
6. “кабелна телевизия в колка часа започва порно програма” (клиент: доставчик на кабелна телевизия) — някои хора явно не са чували за PornHub.
7. “искам да изтегля интернет” (клиент: интернет доставчик) — когато толкова много харесваш интернет, че искаш да го имаш целия.
8. “какво се пие в малки порцеланови чашки” (клиент: online магазин за мебели и домашни потреби) — в България — и ракия.
9. “психотронно оръжие от интернет” (клиент: интернет доставчик) — ДАНС, това пак е за вас!
10. “хотел в софия с писуар женски устни” (клиент: хотел) — в София не знаем, но в Париж предполагаме, че има.
11. “izmami po internet” (клиент: интернет доставчик) — когато търсиш алтернативи, след като си минал без успех през 30 интервюта за работа.
12. Продължаваме на сходна тематика – “Затвора “Разделна”* интернет” (клиент: интернет доставчик) — на човека явно му е скучно в затвора и може би иска да си влезе в “Tinder” профила…
13. “where to invest my 30 million” (клиент: финансови услуги) — first world problems
14. “dizainerski divan pod formata na damska obuvka” (клиент: магазин за мебели) — това търсене предполагаме, че е направено от някой мъж “под чехъл” или някой, който има фетиш към обувки.
Един съвет от нас: оптимизирайте редовно отчета за търсенията в Google Ads, като добавяте нерелевантните търсения като “негативни” (negative search terms). Това ще ви помогне вашите реклами да се показват само на хора, които реално имат интерес от продукта или услугата, която предлагате.
И №15 за финал: “искам по интернет сръбска музика” (клиент: интернет доставчик) — Поздрав от екипа!
Сблъскването ни с такива търсения от страна на потребителите е ежедневие за нас. Очаквайте скоро и част II от поредицата!
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
*затворническо общежитие във варнеското село Разделна